TheOats Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Skrev igunnen hele spørsmålet i tittelen. Men jeg har kjøpt et EVGA Gtx 780 Classified. Det har 2 inngangen for strøm. Jeg har noen kabler som har 2 plugger i enden som går i kortet. Skal jeg bare bruke den? Eller må jeg bruke 2 forskjellige ledninger? Håper det var forståelig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Du må koble til begge pluggene. Det er en 6-pins og en 8-pins tilkobling? Du må ha to slike fra PSU-en din. Endret 18. november 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Begge er 8. Jeg vet jeg må koble til begge, men må jeg bruke 2 ledninger? Eller holder det med 1 ledning med 2 plugger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Hvis PSU-en din har to plugger på én ledning skal det holde. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Hvis PSU-en din har to plugger på én ledning skal det holde. Vel den er "modular" (er det det det heter?) så jeg kobler bare i de ledningene jeg trenger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Det viktigste er at skjermkortet får strøm på begge pluggene og at PSU kan levere strømmen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Noen PSU-er har en ledning til hver enkelt plugg, som min HX750. Andre igjen har begge pluggene samlet på en kabel. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Ja ledningen jeg snakker om kom med psu-en. Så da er det vel det jeg skal bruke, vist jeg forstår deg rett. Legger ved et bilde for å vise hvordan det ser ut nå med en kabel. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 så lenge du ikkee bruker adapteren i eska skal nok alt være greit Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Hvilken adapter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 2x 4-pin molex til PCIe-adapteren. Følger med mange skjermkort. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Takk for hjelpen. Jeg brukte bare den ene lendingen, som på bildet. Det ser ut til å virke greit. Klarer å kjøre spill uten problemer. Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Hvorfor kan man ikke bruke adapteren i eska? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Hvorfor kan man ikke bruke adapteren i eska? Du kan, men det kan begrense stabiliteten under overklokking og vanlig bruk: Om PSUen ikke har nok 8-pins PCIe-plugger er det svært sannsynlig at den ikke er designet for noe så heftig i utgangspunktet. Om PSUen har kapasiteten til å levere nok strøm på 12V-linjene for et 780 Classified vil du fordele belastningen så jevnt som mulig over flere rails, og du ønsker også å minimere belastning av en PCIe-kabel (selv om minstekravene for kabeltykkelse er som de er) om du har muligheten. Kort sagt: du bruker ikke en 350W Corsair CX for en maskin med en i5 og et GTX 780. 2 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 19. november 2013 Rapporter Del Skrevet 19. november 2013 Da skjønner jeg Takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå