Gå til innhold

[Løst] Hjelp en Ebay nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei! :)

De fleste har vel kjøpt noe på ebay. Noe ikke jeg har... Jeg skal kjøpe en kjole. Når jeg skulle betale (hadde skrevet inn kontonr osv) klikka jeg på pay. Etter dette kom det opp en melding som sa at koete var blitt stengt (Betalte med Visa mastercard elns) kortet er ikke stengt, men like vel kom denne meldingen opp.. Lurer litt på om jeg er/blir svindlet til å fylle ut kort informasjonen igjen. Etter dette gjekk jeg og såg på kjøos historien elns, der stod det at jeg ikke har betalt/kjøpt noe. Så letet leg litt rundt på nettet etter paypal.Det var hvis anbefalt å bruke dette. Jeg hadde visst laget meg en paypal for 4 år tilbake i tid. Denne har jeg selfølgelig glemt passord OG sikkerhetsspørsmål.. Derfor laget jeg meg en ny paypal med en annen emailadresse, (helt sikkert samme kort også (vanlig visa kort)) nå prøvde jeg å gå tilbake å betale med paypal. Det gikk helt fint til jeg skrev inn kortinformasjonen og trykket pay now. Da kom det opp at jeg ikke kunne ha flere kontoer på samme konto elns.. Da ble jeg sur! Jeg prøvde å gå tilbake til den _første_ Paypal kontoen for å endre passord også slette den, men som sagt måtte jeg ha et sikkerhetsspørsmål som jeg ikke husker.. :( Hva kan jeg gjøre for å betale den kjolen på ebay på en sikker og rask måte? Har sååå lyst på den! Jeg håper dere genier kan være så snill å hjelpe /svare meg! Det hadde jeg satt veldig pris på! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva du skriver Blir for kaotisk og for lite linjeskift.

Men, for å kjøpe ting på ebay, så er PayPal tingen. Så da må du ta kontakt med dem og få ordnet opp i rotet du har laget der.

Okei, takk for svar :) Er det trygt å betale med _vanlig_ visa kort på ebay?

Lenke til kommentar

Som oftest er det det, siden du gjennom Visa har forsikring mot svindel. Er bare å ta kontakt med banken din om du ikke får det du betaler for, eller gjennom ebay. Du har 1 måned fra du kjøper og til fristen for å klage går ut.

Nå har jeg kontaktet paypal, de har slettet brukeren. Nå prøvde jeg å betale med kortet igjen, men samme melding kommer opp: knytt til et nytt betalingskort forbå foreta direktebetaling.

Og dette betalingskortet kan ikke være knyttet til flere paypal-kontoer.

Lenke til kommentar

Som oftest er det det, siden du gjennom Visa har forsikring mot svindel. Er bare å ta kontakt med banken din om du ikke får det du betaler for, eller gjennom ebay. Du har 1 måned fra du kjøper og til fristen for å klage går ut.

Strengt tatt, så har man jo 3 måneders klagerett på visa-transaksjoner?

Ellers, så har man jo en liten sikkerhet hos Paypal også.

Man bør uansett kunn kjøpe fra ebaybrukere som er "Top Rated" eller har en stjerne av noe slag (Evt veldig høy positiv feedback, 95%+). Da går det vanligvis helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...