knottsau Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Når jeg skal sende mms må jeg slå på mobildata for å få sendt den. Slår jeg ikke mobildata på blir ikke mms'en sendt før jeg slår det på. Det hjelper ikke å ha på vanlig trådløst nett. Hvordan kan jeg endre dette? Alltid kunne sendt mms uten nett på mine tidligere mobiler. Nå har jeg Samsung Galaxy s advance, og er på den det er sånn. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) MMS krever datatilgang fordi mediene lastes opp til en nettplassering gjennom operatøren. Slik jeg forstår det, har det alltid vært slik. Endret 18. november 2013 av Spritty 4 Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Noen mobiltelefoner slår automatisk på mobildata når den skal sende MMS. Samsung's gjør det så vidt jeg vet ikke. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Går også an å installere tredjepartsprogrammer som fikser dette for deg. Husker ikke navnet på noen av de siden jeg aldri bruker opp datakvota mi og dermed ikke gidder å slå av mobildata (annet enn når jeg er i utlandet). 1 Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 chompSMS kan slå det på for deg ved mottak og sending av MMS. Det gjelder sikkert andre SMS apper også. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hvordan vet appen at det kommer en MMS, før den har kommet frem? Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Kanskje den slår på mobildata når du åpner meldingsapplikasjonen. Bare en tanke. Endret 19. november 2013 av Spritty Lenke til kommentar
cirka Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Kanskje den slår på mobildata når du åpner meldingsapplikasjonen. Bare en tanke. På S4 så får du jo en melding om at mms er kommet, selv om mobildata er slått av. Så må du åpne mobildata for å "laste ned". Endret 19. november 2013 av cirka 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Med tusenvis av diverse bildedelingstjenester som er langt bedre og mere funksjonelt enn hva som er teknisk mulig med MMS, så ser jeg ikke helt hvorfor folk fortsatt bruker MMS, spesielt ikke når det er 2 personer som begge har en smarttelefon som sender det til hverandre. Hører jo til tiden da folk "surfa" rundt på WAP sider. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Fordi det finnes tusenvis av bildemeldingstjenester og de færreste av disse er kompatible med hverandre. "Hmm, hadde hun det meldingsprogrammet eller det andre der igjen?". 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Fordi det finnes tusenvis av bildemeldingstjenester og de færreste av disse er kompatible med hverandre. "Hmm, hadde hun det meldingsprogrammet eller det andre der igjen?". Hva med epost. Er rimelig kompatibelt, kanskje mere enn MMS i seg selv. Klart man må ha en epost adresse, men det tror jeg de fleste begynne og ha i dag, og begynner kanskje til og bli flere som har epost enn som har en telefon med riktig MMS oppsett og datatrafikk aktivert, slik at de kan ta imot bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå