Gjest Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Jeg har en kjørestrekning på 263 km (pluss/minus) kjøreturen tar sirka 3 timer og 30 min og jeg lurer på hva en bil bruker i bensin frem og tilbake da? Vet bilder er forskjellige på mila, men ønsker bare en liten pekepinne å gå etter. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Er det veldig jevne, fine veier med 80-sone hele strekket og fin flyt kan en moderne dieselbil kjøre en slik tur realistisk på under 0,4 liter per mil. Er det ikke jevne, fine veier, varierende fartsgrense og opp-og-ned-flyt, kan en passe moderne bensinbil fort bruke literen. Det er alt for mange variabler her. Snittfarten med tallene du oppgir er 75 kilometer i timen, så om vi går for kjøremønsteret i mitt første eksempel, men en litt eldre bil som kanskje bruker 0,65 liter per mil i stedet, ganget med 14 kroner literen (bensin) som et eksempel, får vi følgende regnestykke: (0,65 x 26,3) x 14 = 239,33 kroner. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det kommer helt ann på hvilken sammenheng det er. I forbindelse med jobb er det faste satser for slikt. Om du kjører med venner kan du bruke denne: http://www.dinepenger.no/bruke/saa-mye-boer-passasjerene-betale/558283 Det koster med enn bare bensin å bruke bilen. Du betaler forsikring for hver kilometer også Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Sannsynligheten er stor for at det ender opp på mellom en halvliter og 1,2 sånn ca. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Regn 500 kr i bensinpenger, grovt regnet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Med en snau time kortere reisetid ville min bil slukt bensin for ca. 360kr på den strekninga. Kalkulerer med forholdsvis åpen vei og forholdsvis åpent gasspjeld. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Med min bil, ville jeg brukt omtrent 800 kr i bensin. Hadde jeg spurt dama om å låne hennes bil, ville jeg brukt omtrent 150 kr. Bilen er veldig relevant i dette regnestykket. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå