Stonescream Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 skulle til å si det.. Give the amd some water 1 120mm vifte på en innovatek radiator kjøler ned både prosessor og skjermkort her. Under 50 grader som oftest og det med 7 volt på vifta. Går så sakte at jeg nesten kan følge vifteblada rundt. Setter jeg vifta på full fres og 26db støy går tempen ned med en rundt 7-8 grader. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 CFD! det var overraskene og høre,men jeg får vel passe på å nevne at i tillegg til min zalman 7000cu har jeg 2stk 12cm Titan silent som går på laveste turtall men skyver alikevell en stor mengde luft gjennom kabinettet,det er nok en avgjørende faktor å få byttet ut lufta fort, Hva blir system tempen i filserveren din,eller generell temp i kabinettet? du har vel også tilleggs vifter? Har faktisk veldig høy CPU temp ,men system temp holder seg fin. Har nå funnet ut at det er hovedkort som måler feil. Kan godt kjøre maskinen 100% stabil på opp mot 80c hvis jeg vil og da er det noe seriøst gale. Ligger på omtrent 55c(Etter og ha regnet om ,men dette er en crappy måte og teste på ,men jeg har regnet litt og mener den går greit) med AS og XP2400 @ 2400mhz 2V. Så ikke noe gale med tanke på støynivå. Systemtemp er ikke så veldig høy. 31c forrige gang jeg sjekket. (Med tanke på at det er 9disker der så er ikke det så gale da.. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Spørs nå litt hva han mener med "best" da. Skal han overklokke eller vil han ha en "stille men bra" vifte? Både Zalman og Thermaltake har noen vanvittig bra vifter, men jeg synes de bråker alt for mye. Hva med Mist Silent Twin da? Hvis den passer på hovedkortet ditt så er jo den stille som bare det, og kjøler ganske bra. Mulig det har kommet bedre alternativ nå, selv har jeg en Volcano 9 (tror det er 9.. med selvregulerende hastighet) og pokker som den bråker når jeg starter noe som krever litt kraft. Skulle ønske Silent Twinnern hadde passet på MSI KT4-Ultra hovedkortet mitt, men det gjør den ikke. Naboen min har en, så jeg vet den ikke passer, men den er pokker så stille og kjøler helt greit. Men hvis det er til overklokking så ignorer meg. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II kjøler bra og er tilnærmet lydløs uten modifikasjoner. Gir 38/48 Idle/Load på XP2500+, også skader det ikke at den er belagt med 24k gull :-) samt at den koster under halvparten av f.eks Swiftech kjølerne Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Ash! enig med deg Zalman 7000cu er helt sjef! angrer ikke et sekund på det valget,hadde Vulcano 11 ,bra den men bråka som bare f***n Skrudde du av den stygge viftegrillen? Det halverte lydnivået, og no er min volcano 11 så godt som lydlaus. (kjører på ca 2000 rpm), og cpu temp er aldri over 48C... Lenke til kommentar
Orak Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Jeg og har en, og den duger flott ETTER plansliping.. kjøp 1200 våt-sandpapir og legg en galssplate under så det blir vannrett og puss i vei.. og så kan man få tak i et extremt fint "sand" papir, det har vel koden 4000 eller noe og gjør den til ett speil.. jeg sank flere grader ved load etter planslipinga.. jobben koster 100kr og tar 1 time. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv En ting jeg lurer på Snekker`n, hva er det du ikke har av pc utstyr? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 /me loves his SLK900 in a delicious threesome with a 92mm Papst fan... /papst vifte: 5 dollar, sucky sucky, long time, long time. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 /me loves his SLK900 in a delicious threesome with a 92mm Papst fan... /papst vifte: 5 dollar, sucky sucky, long time, long time. <offtopic> tror du har sett for mye "Don't be a menace when going to South Central while drinking your juice in tha hood" som Marlon sa: "You better give me some long time sucky sucky for 5 dollars" DØDS BRA FILM.</offtopic> men to the point! Swiftech, Zalman og Thermalright har de beste kjølerne på markedet. også vil jeg anbefale Titan vifter, for de koster mindre en papst... men vil du ha det råeste av luftkjøling, så kjøper du funnel og 120mm Delta gujlli gått!! har selv ThermalRight SLK 800 med titan 32dB, på en uklokka 2500+ ligger temp på maks 35', på 2350mhz og 1,78v så er den 46' Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Thermalright SLK947U + 92mm papst fan funker fett ! Bruker det nå på [email protected](240*10(1.95vc ifølge sandra) 51'c med kabinett viftene på under 7v. Og 32'c med XP2500+ 1.65vc og kabinett vifter på 7v. Lenke til kommentar
iverrofs Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Kjøp en TaiSol Heatpipe. Finnes på microplex. Kjøler bedre enn alt annet jeg har sett før. Har en 1600+ klokket til 2100 på 47 rader. Støyer ikke noe, nesten lydløs. ANBEFALES til alle med overklokking og stillhet på hjernen. Faktisk på en palomino greier den å få kontroll på varmen. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Spørs nå litt hva han mener med "best" da. Skal han overklokke eller vil han ha en "stille men bra" vifte? Både Zalman og Thermaltake har noen vanvittig bra vifter, men jeg synes de bråker alt for mye. Hva med Mist Silent Twin da? Hvis den passer på hovedkortet ditt så er jo den stille som bare det, og kjøler ganske bra. Mulig det har kommet bedre alternativ nå, selv har jeg en Volcano 9 (tror det er 9.. med selvregulerende hastighet) og pokker som den bråker når jeg starter noe som krever litt kraft. Skulle ønske Silent Twinnern hadde passet på MSI KT4-Ultra hovedkortet mitt, men det gjør den ikke. Naboen min har en, så jeg vet den ikke passer, men den er pokker så stille og kjøler helt greit. Men hvis det er til overklokking så ignorer meg. Zalman cu7000a er god til overklokking også da. Jeg har jo kjørt min CPU på 2.4ghz ganske lenge og den kjøler jo den ned. 2V er jo "litt" over normal spenning. Vil fint si at det er en kjøler man kan overklokke masse med. http://www.ocshoot.no/7000cu.htm Det sier litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå