Gå til innhold

den beste kjøleløsningen til amd

sindre313

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ThermalTake er 75% design, 10% fancy funksjoner og bare 15% av det som egentlig skulle ha vært grunnfunksjonen til utsyret... Jeg har hatt flere TT produkter, både kjølere og kabinetter, og har enda til gode å finne noe jeg virkelig syntes var bra...

Swiftech derimot... Kjøleribba er eneste delen som har vært med i de tre siste PCene mine...

-KJ

Lenke til kommentar
Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste!  

Du finner den på microplex.no

Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv

Må henge meg på den ja, altfor lite kjøling i forhold til støyen.

Har dere fjernet Tt deksel/gitteret? Hvilken CPU har dere den på?

Har veldig god kjøling på en XP2400, har ca 42'C normalbruk og da kjører den manuell setting på 3500 rpm :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg har en 7000CU i filservern min og den blir grusomt varm. Tok bare på kjølepastaen som fulgte med ,men det har ikke noe særlig og si.

50c-55 ligger jeg på og det er direkte skuffende. Ligger under det med Shuttle SN41g2`en som jeg har.. Viftene bråker omtrent like mye

Lenke til kommentar

CFD! det var overraskene og høre,men jeg får vel passe på å nevne at i tillegg til min zalman 7000cu har jeg 2stk 12cm Titan silent som går på laveste turtall men skyver alikevell en stor mengde luft gjennom kabinettet,det er nok en avgjørende faktor å få byttet ut lufta fort, Hva blir system tempen i filserveren din,eller generell temp i kabinettet? du har vel også tilleggs vifter?

Lenke til kommentar

Trodde den var bra jeg, har sett så mange gode tester av den. Har planer om å kjøpe meg en ny vifte og har tenkt litt på Thermaltake volcano 11, men ble litt i tvil nå...

Er det støyen som er problemet?

Lenke til kommentar

Trodde den var bra jeg, har sett så mange gode tester av den. Har planer om å kjøpe meg en ny vifte og har tenkt litt på Thermaltake volcano 11, men ble litt i tvil nå...

Er det støyen som er problemet?

Altså: Jeg har den, bruker den og er ganske fornøyd.. Men pc'en min oppfører seg helt surrete. Noen ganger ligger den på godt over 50°, men som nå (etter å ha stått på et par dager, og i det siste spilt litt, surfet+++) ligger den på 42°. Jeg snakker om en overklokket xp 2500 @ 3300. Kjører akkurat 3000 rpm.. Er litt spesielt for meg, har de stygge lian-li viftene som durer, har ikke orka å drive med noen viftestyring enda.. men det er et prosjekt for seg selv..

Jeg skrev en tråd her for et par uker siden:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=9...ghlight=#978637

Hvorvidt dette faktisk betyr noe vet er jeg ikke sikker på, men det er verdt å bemerke seg..

Lenke til kommentar

Merkelige greier...

Han spør hvilken kjøleribbe til amd som er den beste. Det blir nevnt ganske mange her som ikke er best, og et par som er best.

Når SLK900 og MCX462+ er nevnt så kan vel egentlig diskusjonen stoppe, helt til trådstarter vil ha mer informasjon?

Alpha PAL8045 fulgte et par-tre maskiner hos meg, men må nå se seg forbigått av både SLK800, MCX462+ og SLK900. Dessuten kommer det jo en ny versjon av Swiftech ribba på microplex snart. Den med pinnene vridd utover i en sirkelform. DEN blir nok av det bedre...

Ellers så skal det jo ikke mange dB viftestøy på en radiator for å knuse enhver luftkjøling... dvs, vannkjøling er bra.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...