sindre313 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 hvilken er den beste luft-kjøleren.? Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 prøv en Thermalright SLK900 eller : Swiftech MCX462PLUS som du setter en fanadapter på og en delta 120mm vifte på toppen koster fles og låter som et ****** men det burde kjøle bra. alt kan kjøpes på www.microplex.no Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Aero 7+ Coolermaster Lenke til kommentar
Zarniwoop Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Må henge meg på den ja, altfor lite kjøling i forhold til støyen. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg bruker swiftech mcx462+ med delta 80mm vifte. Har klokket opp XP2500+ til 2.4 Ghz (219*11) og den kjører på 40 grader ved full guffe. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 ThermalTake er 75% design, 10% fancy funksjoner og bare 15% av det som egentlig skulle ha vært grunnfunksjonen til utsyret... Jeg har hatt flere TT produkter, både kjølere og kabinetter, og har enda til gode å finne noe jeg virkelig syntes var bra... Swiftech derimot... Kjøleribba er eneste delen som har vært med i de tre siste PCene mine... -KJ Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det HER er hva man kaller en skikkelig kjøler! Eneste problemet er at den ikke passer på alle amd hovedkort. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Må henge meg på den ja, altfor lite kjøling i forhold til støyen. Har dere fjernet Tt deksel/gitteret? Hvilken CPU har dere den på? Har veldig god kjøling på en XP2400, har ca 42'C normalbruk og da kjører den manuell setting på 3500 rpm Lenke til kommentar
Kark Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Ash! enig med deg Zalman 7000cu er helt sjef! angrer ikke et sekund på det valget,hadde Vulcano 11 ,bra den men bråka som bare f***n Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har en 7000CU i filservern min og den blir grusomt varm. Tok bare på kjølepastaen som fulgte med ,men det har ikke noe særlig og si. 50c-55 ligger jeg på og det er direkte skuffende. Ligger under det med Shuttle SN41g2`en som jeg har.. Viftene bråker omtrent like mye Lenke til kommentar
Kark Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 CFD! det var overraskene og høre,men jeg får vel passe på å nevne at i tillegg til min zalman 7000cu har jeg 2stk 12cm Titan silent som går på laveste turtall men skyver alikevell en stor mengde luft gjennom kabinettet,det er nok en avgjørende faktor å få byttet ut lufta fort, Hva blir system tempen i filserveren din,eller generell temp i kabinettet? du har vel også tilleggs vifter? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Trodde den var bra jeg, har sett så mange gode tester av den. Har planer om å kjøpe meg en ny vifte og har tenkt litt på Thermaltake volcano 11, men ble litt i tvil nå... Er det støyen som er problemet? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Zalman CU7000 dagens råeste kjøler for 478, 462 og 754 Simon Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Må henge meg på den ja, altfor lite kjøling i forhold til støyen. må si meg litt enig... den leve ikke opp til forventningene Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Alpha PAL8045 kjøleribbe, funnel 80-120mm, Titan silent 120mm vifte. En kompis av meg har dette oppsettet på sin xp2500+. Under load ligger tempen på 39 grader. Dette er bra! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Thermaltake volcano 11 vil klare å kjøle ned det meste! Du finner den på microplex.no Ja,mwn den imponerer ikke . Har den selv Trodde den var bra jeg, har sett så mange gode tester av den. Har planer om å kjøpe meg en ny vifte og har tenkt litt på Thermaltake volcano 11, men ble litt i tvil nå... Er det støyen som er problemet? Altså: Jeg har den, bruker den og er ganske fornøyd.. Men pc'en min oppfører seg helt surrete. Noen ganger ligger den på godt over 50°, men som nå (etter å ha stått på et par dager, og i det siste spilt litt, surfet+++) ligger den på 42°. Jeg snakker om en overklokket xp 2500 @ 3300. Kjører akkurat 3000 rpm.. Er litt spesielt for meg, har de stygge lian-li viftene som durer, har ikke orka å drive med noen viftestyring enda.. men det er et prosjekt for seg selv.. Jeg skrev en tråd her for et par uker siden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=9...ghlight=#978637 Hvorvidt dette faktisk betyr noe vet er jeg ikke sikker på, men det er verdt å bemerke seg.. Lenke til kommentar
Charly Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg kan nå ikke si meg engi i at Thermaltake volcano 11 er no særlig dårlig! Nå er nå min Barton 2500 riktig nok ikke overklokka men den kommer aldri over 40 grader på fulload å da pulser vifta a gårde på 1300rpm og 17DB Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Merkelige greier... Han spør hvilken kjøleribbe til amd som er den beste. Det blir nevnt ganske mange her som ikke er best, og et par som er best. Når SLK900 og MCX462+ er nevnt så kan vel egentlig diskusjonen stoppe, helt til trådstarter vil ha mer informasjon? Alpha PAL8045 fulgte et par-tre maskiner hos meg, men må nå se seg forbigått av både SLK800, MCX462+ og SLK900. Dessuten kommer det jo en ny versjon av Swiftech ribba på microplex snart. Den med pinnene vridd utover i en sirkelform. DEN blir nok av det bedre... Ellers så skal det jo ikke mange dB viftestøy på en radiator for å knuse enhver luftkjøling... dvs, vannkjøling er bra. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå