Gå til innhold

Abit NF7-S 2.0 undervolting+ PSU?

pipp

Anbefalte innlegg

Mitt abit nf-s 2.0 kort nekter å boote hvis jeg stiller volten på cpuen til over 1.85 forøvring så undervolter kortet med ca 0.05v også. Jeg har en 400watts psu men alle voltene ligger litt under hva de skal være i winbond hardware doctor. Kan det være at psuen ikke er helt patent ? F.eks. ligger 12volt på 11.50 5v ligger på 4.9v. Er dette unormalt ?

cpu tempraturen ligger godt under 50'c vd full load på 1.85 volt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt abit nf-s 2.0 kort nekter å boote hvis jeg stiller volten på cpuen til over 1.85 forøvring så undervolter kortet med ca 0.05v også. Jeg har en 400watts psu men alle voltene ligger litt under hva de skal være i winbond hardware doctor. Kan det være at psuen ikke er helt patent ? F.eks. ligger 12volt på 11.50 5v ligger på 4.9v. Er dette unormalt ?

cpu tempraturen ligger godt under 50'c vd full load på 1.85 volt

Har akkuratt det samme problemet..går ikke ann og sette den høyere enn 1.85 og 12v ligger på 11.4 :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg vil tro det er psu'en som hindrer volt over 1.85 jeg har en 300watts aopen liggende som jeg skal teste i morgen. Skal poste resultatet.

Ar`Kritz : fordi det er elendige psu'er !

Fått testet den no?

Ups glemte helt av denne tråden. Ja jeg har testet den, det viste seg at det var en 250watts psu jeg hadde liggende, så den ble nok litt pusslette. Men når jeg brukte denne så var volt core lik det jeg satt den til i biosen, med q-tech psu'en så er volt core ved 1.825 lest fra windbond hardware doctor varierende mellom 1.76-1.78 men med den andre psu'en viste windbond hw.d. 1.81-1.82 ved 1.825 volt core satt. Jeg klarte ikke over 1.85 volt men dette tror jeg var pga. psu'en bare var på 250watt men jeg klarte og overklokke mere siden volt core ble høyere en med q-techen.

Alt i alt var det tydelig at 400 watt q-tech'en jeg har er betydelig dårligere en en aopen 250watt som jeg testet.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg en qtec 400w PSU tror jeg kjøper ny.. hbilken bør jeg kjøpe ? :o

Det q-tec psu går ikke an å bruke spør du meg...måtte levere inn den som jeg kjøpte med en gang... til nfs 7 vil jeg sterkt anbefale enermax sin 461..Den leverer 32A på 12v, 35A på 5v og 35A på 3.3...noe som er meget bra.

Sjekk qtecen din, se at strømleveransene ikke holder mål i det hele tatt...

tipper alle er under 16...

Enermax er best til nf7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...