Gå til innhold

Pc starter ikke

Anbefalte innlegg

Kom på jobb for en time siden, satt meg ned i stress-lessen for å sjekke mail (har flyttet, så jeg har ikke bredbånd hjemme.. buhu!), og hva lyste mot meg på skjermen? Absolutt ingenting.

Tenkte først at noen hadde slått maskinen av, men nei, gjentatt trykking på powerknappen gav ikke noe resultat. Tittet inni og sjekket at pwr-sw ikke hadde ramlet av, la merke til at en liten grønn led lyste på hovedkortet (noe den alltid gjør når PSU er tilkoblet strøm og slått på). Litt mer trykking på power-knappen, så prøvde jeg å manuelt kortslutte pwr-sw på hovedkortet.. no go. Sjekket at alle kabler var festet, at ram-brikkene satt fast, at skjermkortet og lydkortet ikke var løse, etc.. fremdeles ingenting.

Maskinen er en XP2000, Asus A7n266-vm, ti4200 m. zalman passiv kjøling (tror ikke den er helt god uten vifte, men til windowsbruk funker det helt greit), 384mb ram, 40gb WD, SbLive!

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan jo da være strømforsyning det er noe galt med.

Tror ikke det.. han sier han får en grønn led på hovedkortet til å lyse. Det betyr at det er strøm i systemet.

Så jeg tror kanskje de små pins kontaktene nederst på hovedkortet har løsnet, den ledningen som er koblet til power knappen.. :roll:

EDIT: Ta så prøv å ta ut batteriet til HK i 1min og sett det inn igjen. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...