Gjest Slettet+0987123 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Roser Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hei Alec! Jeg syns du treffer bra med eksperimentet ditt. Fint at du plasserer flekkene utenom selve hovedblomsten litt diagonalt og ikke mer enn du har brukt, lett å bli fristet til å legge på for mye. Ekstra fint var det med denne strukturen som du har lagt på rødfargen. Det er jo litt etter hvilket uttrykk du vil ha på bildet men jeg syns det har gjort seg at du har "skarpet opp" det som er i fokus. Hilsen Olav Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hei Alec! Jeg syns du treffer bra med eksperimentet ditt. Fint at du plasserer flekkene utenom selve hovedblomsten litt diagonalt og ikke mer enn du har brukt, lett å bli fristet til å legge på for mye. Ekstra fint var det med denne strukturen som du har lagt på rødfargen. Det er jo litt etter hvilket uttrykk du vil ha på bildet men jeg syns det har gjort seg at du har "skarpet opp" det som er i fokus. Hilsen Olav Hei Olav ! Takker for positiv kommentar. Jeg hadde en viss kontroll over komposisjon og dybdeskarpheten , men rødfargen ble styrt av den i kamera effekten delfarge rød. Ellers er det ikke ofte jeg bruker denne effekten da den ikke har justeringsmuligheter. Kun av og på. Ellers er det ikke lett å treffe med eksakt fokus når en jakter på å få bakgrunnen ut av fokus med vidåpen blender. MVH Alec Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Oi sann, så det er en funksjon i kameraet. Imponerende. Jeg trodde du hadde lagt det på i et etterbehandlingsprogram. Og da kunne du ha skarpet opp hovedblomsten. Ut fra dette, et meget bra resultat! Hilsen Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg