Gå til innhold

[Løst] Sony Nex-6 eller Olympus OM-D E-M5 kjøpsjelp

Anbefalte innlegg

Har sett på et Sony Nex-6 eller et Olympus OM-D E-M5, noen andre gode forslag eller hvem som best og i hva?

Spørsmålet dukket opp fra min datter som lyster på et av disse kameraer er også villig til å kjøpe brukt.

tror hun vil holde seg da under 5700 kr ved brukt kjøp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på et Sony Nex-6 eller et Olympus OM-D E-M5

Nex-6 og E-M5 er gode kameraer, har mye felles, men også en del forskjeller. Ikke minst er designet forskjellig, første skritt vil jeg si er å gå i en butikk og prøve begge. Hva med bruksområde, er det tenkt brukt til noe spesielt? Noen interesser som er viktige, skal det kun brukes med en standardzoom, eller er tanken å skaffe flere linser etter hvert. Hva med video?

Lenke til kommentar

Av disse to vil jeg anbefale E-M5. Nex-6 er et fint kamera, men systemet har store mangler på objektiver. Bla. finnes det etter min mening ingen god normalzoom. Jeg synes Sonys objektiver for NEX alle er for dårlige ( kanskje 35 mm 1.8 kan gå an). Må til tredjepart (Zeiss) for at det skal hjelpe ( og da bare fastobjektiv til relativt høy pris).

Kanskje Fujifilm kunne vært en ide? Finnes endel X-E1 på bruktmarkedet nå til rundt den prisen du indikerer.

Lenke til kommentar

Av de to så vil jeg nok foretrekke Olympus E-M5; et nytt alternativ som kan være interessant, er Panasonic GX-7; samme bildekvalitet som E-M5, men bedre ergonomi. Modellen er rimelig fersk, så den blir noe dyrere.

Jeg er enig i at Fuji X-E1 er et kamera som også bør vurderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...