skrim Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Har sett på et Sony Nex-6 eller et Olympus OM-D E-M5, noen andre gode forslag eller hvem som best og i hva? Spørsmålet dukket opp fra min datter som lyster på et av disse kameraer er også villig til å kjøpe brukt. tror hun vil holde seg da under 5700 kr ved brukt kjøp Lenke til kommentar
asdfljkøkdasfjlø Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Ville valgt Olyen. Finere. Mer god optikk. Mindre objektivet. Osv Lenke til kommentar
se# Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Har sett på et Sony Nex-6 eller et Olympus OM-D E-M5 Nex-6 og E-M5 er gode kameraer, har mye felles, men også en del forskjeller. Ikke minst er designet forskjellig, første skritt vil jeg si er å gå i en butikk og prøve begge. Hva med bruksområde, er det tenkt brukt til noe spesielt? Noen interesser som er viktige, skal det kun brukes med en standardzoom, eller er tanken å skaffe flere linser etter hvert. Hva med video? Lenke til kommentar
saintolaf Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Av disse to vil jeg anbefale E-M5. Nex-6 er et fint kamera, men systemet har store mangler på objektiver. Bla. finnes det etter min mening ingen god normalzoom. Jeg synes Sonys objektiver for NEX alle er for dårlige ( kanskje 35 mm 1.8 kan gå an). Må til tredjepart (Zeiss) for at det skal hjelpe ( og da bare fastobjektiv til relativt høy pris). Kanskje Fujifilm kunne vært en ide? Finnes endel X-E1 på bruktmarkedet nå til rundt den prisen du indikerer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Av de to så vil jeg nok foretrekke Olympus E-M5; et nytt alternativ som kan være interessant, er Panasonic GX-7; samme bildekvalitet som E-M5, men bedre ergonomi. Modellen er rimelig fersk, så den blir noe dyrere. Jeg er enig i at Fuji X-E1 er et kamera som også bør vurderes. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Jeg ville også foretrukket E-M5 av disse. Det er et bedre utvalg med rimelig og knallgod kvalitetsoptikk til Olympusen, bildekvaliteten er tilnærmet lik, og Olympusen har knallgod stabilisator og bedre søker enn NEX-6. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Da ble det handlet nytt Olympus OM-D E-M5 m/12-50mm for kr 5490 hos en lokal JF i Østfold. Min datter ringte og var i fyr og flammer her rundt sitt kjøp. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Hele 2 000 under andre butikker? Endret 18. november 2013 av Zpeed Lenke til kommentar
skrim Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Hele 2 000 under andre butikker? Det var den siste de hadde i butikken og som hadde blitt brukt som demo i lokalene der men aldri blitt ladet opp for bruk. Flaxs 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Til den prisen hadde jeg ikke tenkt meg om en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå