Simpfan Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Har prøvd utallige ganger å installere dlink usb 150 trådløst kort. Funker i den barbære, men nekter å funke i min stasjonære. Den bærbare har integrert nettverkskort,, så trenger ikke denne til den. Den stasjonære har kablet, men ønsker og bruke trådløst, da kabelen er i veien her midt på golvet. Får aldri opp valg av nettverk på den stasjonære, mens den bærbare får opp alt med en gang. Stasjonære har win 7 ultimate 64 bit, bærbar har win 7 home premium 64 bit. Har det noe å si da? Når jeg går inn i innstillinger så får jeg opp usb dongle men får ikke aktivert den på den stasjonære. (Se bilde) Hvordan skal jeg få denne til å virke da? Prøvd alt, både med sikkermodus og prøvd å oppdatere drivere. Ingenting funker. Endret 17. november 2013 av Simpfan Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Prøv å avinstaller 3rd-party brannmur om du har det, eller å deaktivere brannmuren midlertidig, restarte, og se om det funker da. Bare husk å aktiver brannmuren etterpå, lurt å ha. kilde: http://community.linksys.com/t5/Wireless-Adapters/SOLVED-USB-or-PCI-wireless-adapter-disabled-and-won-t-enable/td-p/306320 -Daniel 1 Lenke til kommentar
Simpfan Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Prøvd det også. Har kun windows brannmur og windows defender, ingen ekstra virus program. Fant heller ikke noe i brannmuren over at dlink var sperret. Har akkurat det samme på bærbar pc, der funker den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Sjekk hvilke USB-porter du har på den stasjonære. Har inntrykk av at USB2 er enklere å få til enn USB3. Lenke til kommentar
Simpfan Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Har kun USB 2 da pc'en er for gammel til USB 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå