RedHotChiliPeppers Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg lurer på hvilke klasseskiller som finnes på nå dagens ungdomskoler og eventuelt hvorfor??? Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 17. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. november 2013 8. klasse, 9. klasse og 10. klasse. 14 Lenke til kommentar
RedHotChiliPeppers Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Haha mente ikke sånn klasseskille:) Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Min hypotese( 5 år siden jeg gikk på ungdomsskolen): Nerder som springer rundt og leker, og som lukter nerder facebooksittere(Disse er også egentlig nerder, men blir ikke sett på som nerder), klassens klovn fotballspillere fotballspillere med bra karakter Sterke OG fåralledamene? Lenke til kommentar
mutz Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Altså, hvilke klasseskiller tenker du på? Det kan jo være så mangt. Økonomi, sosialt, opprinnelse osv. Men regner egentlig du tenker på kunnskapsnivå? Var i alle fall det første som traff meg. I så fall er det jo alltid en gruppe med elever som er flittige og arbeider, de som er midt på treet, og de som rett og slett bare ikke får til skolen. Slik var det i alle fall i min klasse på ungdomsskolen, og når jeg kom videre på vgs ble det nesten bare enda klarere. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Han tenkte nok på økonomi, og dernest om dette hadde konsekvenser for kunnskapsnivået, oppførsel/fravær og sosiale grupper. Disse sammenhengene er noe av det man må undersøke og drøfte. Lenke til kommentar
RedHotChiliPeppers Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Vel jeg tenkte egentlig klasseskiller generelt. Jeg går jo på ungdomsskolen selv, men jeg merker ikke at det oppstår noen klasseskiller hvis den ene får bedre karakter enn den andre. Elevene bryr seg mer om hvem som er de "kule" (popoulæritet) enn kunnskapsnivået. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Av egen erfaring så er det et veldig svakt sosialt skille mellom elever på norske skoler. Rik og populær hang godt sammen, men ingen ble isolert fordi de hadde mindre råd enn andre. At elever klynger seg sammen til miljø er det ikke noen tvil om, men dette er ikke nødvendigvis en negativ ting. Folk med like interesser går bedre sammen. Elever som trosser miljø er de som er på avveie. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hvis du har Netflix-konto bør du se filmen Can't Hardly Wait. Den setter de ulike gruppene på spissen på en artig måte. Lenke til kommentar
RedHotChiliPeppers Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Men har vi klasseskiller på alle skoler? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det er vanskelig å svare på før du forteller hva slags klasseskiller du mener. "Klasseskiller generelt" holder ikke da man alltid kan finne en skala å fordele elevene på. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Vi har ikke noe fastsatt klasseskille i Norge, og man kan i stor grad fritt gå fra en klasse til en annen. Det hele spørs på hva du definerer som klasse. Finnes det rike og fattige i skoleklasser? Ja. Finnes det populære og upopulære folk i en klasse? Ja. Lenke til kommentar
RedHotChiliPeppers Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Takk for alle svarene det hjalp meg veldig mye å forstå de ulike klasseskillene på skolen, og ulike synspunkter ved saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå