Mixy Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Hei! Sliter med et problem om dagen som virkelig går meg på nervene. Får ikke sett videoer på Youtube, da de ikke klarer å bufre raskt nok. Er det noen som har tips? - Har testet HTML5/Flash spilleren, samme resultat - Har testet inkognito og i annen nettleser, samme resultat - Testet på annen PC, samme resultat - Linjen er 100/10mbit, så er ingen begrensning der. Har forsøkt å søke litt rundt men eneste jeg fant som var i nærheten er at Youtube sliter med serverne som jeg bufrer fra, syns det er litt rart da det fungerer fint for så mange andre. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Du har ikke tilfeldigvis Canal Digital som ISP? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Jeg har Canal Digital, og akkurat samme problem Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Har Canal Digital selv med samme problem, problemet oppstod for noen uker siden, før denne tiden har alt fungert utmerket. Har også lagt merke til at videoer som tidligere har hatt 1080p alternativet ikke lenger har det også formatet "original" er fjernet på videoer som skal ha det, har spurt andre og de sier de har 1080p som alternativ på disse videoene jeg sender. Kan Canal Digital eller YouTube ha blokkert dette for oss? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Stemmer at det er Canal Digital ja. Er det noe man får gjort? Throttler virkelig CD ned Youtube? Det er jo isåfall helt latterlig. Blir så irritert når firmaer blir tvunget på meg (hele borettslaget har avtale med CD) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Det ble slik hos meg i går først. Er helt ubrukelig å se på youtube nå, sliter med å buffre selv på 144p.. Nettet fungerer ellers ganske greit, å speedtest ser normalt ut. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Ja er irriterende, Canal Digital har monopol her, er fiber fra telenor i gata over meg og fiber fra eidsiva i gata under, men ikke her nei, bare gamlinger som bor her.. Har snakket med CD om problemet og KS lovet meg og sende inn en teknisk rapport på dette og jeg ville få status på e-post noe jeg aldri fikk. Nekter og ringe Canal Digital da de skal ha 2.49 kr pr min for at jeg skal rapportere problemer i deres nettverk. 1 Lenke til kommentar
abrj Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Har samme problem med Telenor ADSL her, Youtube funket fint inntil nylig hvor de plutselig har begynt å gå treigt og henge seg. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Har hatt problemet på/av i et halvårs tid. Varer noen dager, og så er det full fres igjen. Flere fellestrekk her da? - Bor i Trondheim - KabelTV (ikke parabol) - Thomson TCM 470 modem - Cisco EA6500 Router Man kan kontakte CD også via chat, så slipper man 2.50 i minuttet. Er veldig enig med deg om at det er prinsipielt feil å betale for å fortelle om feil på deres tjeneste. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Jeg bruker VPN mot UiB og det er helt sykt hvor stor forskjellen er!!!! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Jeg har cisco modem fra CD og hadde det THomson modemet tidligere (på en annen adresse i samme kommune) hadde ikke noe problemet med det, men nå er jo det 4 mnd siden og fungerte her også inntil for noen uker siden Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Se der ja, har selv slitt med dette de siste ukene. Speedtest viser at hastigheten er 50/50, som jeg betaler for. Men nå må jeg sitte å vente for å laste inn 360p på yotube, litt av degradering etter å ha blitt vant med full HD. Forskjeller fra de fleste av dere her er at jeg har fiber fra Losbynett. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Var akkurat ute for å teste på et annet nettverk (eduroam) og da gikk HD-buffringen smertefritt med en gang. Fryktelig irriterende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Samme problem her. Canal Digital Kabel (felles avtale) 100mbit og youtube kan man ikke se en dritt ifra. :-( Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Kjøp/prøv en VPN og se om det fikser problemet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Testet VPN på mobilen nå (Tunnelbear) fungerer fint det også! Selv med 1/20 av hastigheten og 20x så mye ping. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. november 2013 Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Nå funker det plutselig igjen hos meg ....... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2013 Ja her også, har som sagt på og av i flere måneder nå Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Merkelig.. Fungerer fint her igjen å nå! Da er vell Losbynett en underlevrandør til Canal Digital da.. Håper det holder Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. november 2013 Rapporter Del Skrevet 18. november 2013 Merkelig.. Fungerer fint her igjen å nå! Da er vell Losbynett en underlevrandør til Canal Digital da.. Håper det holder Sikkert koblet mot Telenor, Canal Digital er eid av Telenor og har vel ingen linjer jeg vet ut utenom telenor sitt nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå