Tomzern Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Funker det å skjøre viftehull i Plexiglass med denne?: Hullskjærer stillbar for hulltaking fra 30-120 mm i tre, kryssfiner, gips, plast m.m. Maks. skjæredybde 22 mm. Leveres med styrespiss for hulltaking i tynne materialer. 6-kantfeste for boremaskin. kr 109.00 Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Daron Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har ikke prøvd denne på plexiglass, men har nettop brukt den på tre.. Tror ikke den er så veldig egnet til plexi.. Treet ble veldig varmt, og hullet ble ikke spesielt "rent" på innsiden.. Tror kanskje det ville gå ann hvis du monterte den i en søyleborremaskin, slik at den var 100% plant med det du skal lage hull i.. Den minste skjeivhet fikk den til å hugge tak i materialet.. noe jeg kan tenke meg lager stygge merker i plexi. Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Hva hvis jeg tvinger plexien fast til et underlag av tre?! Kan jo alltids få tak i en søylebormaskin da...Tror du har rett i det:) Mvh Tomzern Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Går finfint! Berre husk på å holde plexien skikkelig fast, og skru skikkelig igjen alle skruane. (ganske viktig, føste gang eg brukte min fløyg eine delen veggimellom, husk å feste ALLE skikkelig) Ikkje få hastverk, kjør på så lavt turtal du kan og ta deg god tid på å komme igjennom, ellers blir det fort stygt. Ikkje finn på å skjere i stål med den. :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hva hvis jeg tvinger plexien fast til et underlag av tre?!Kan jo alltids få tak i en søylebormaskin da...Tror du har rett i det:) Mvh Tomzern Du er definitivt inne på noe der! Tenker da først og fremst på underlaget. Legg / spenn plexi´n fast på f.eks en passelig sponplate, og kjør med s a k t e fart. Da bør det gå helt greit med hullboringa. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 lag en "sandwitch" av sponplate-plexi-sponplate... fest dette GODT sammen og bruk helst søylebormaskin... ikek finn på å holde fast med hendene.. hvis den låser seg så kan du risikere å kappe fingrer og slikt... tro meg.. har selv kappa foten med en slik en... skumle greier... (legevakt og greier) Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Oki! Takk for alle svar...Da drar jeg vel å kjøper enn sånn når jeg skal lage viftehull i plexien da Mvh Tomzern Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Du får ha lykke til :smile: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei Hvor finner du denne da? Jeg vil også ha Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hei Hvor finner du denne da? Jeg vil også ha Clas Ohlson :wink: Lenke til kommentar
drbass Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Da går jeg til innkjøp av en slik en i morgen for den var jo veldig kjekk, tror du de har noen som man kan skjære i metall med også ? Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Takk for det Satrucci_ Det blir nok en stund til, men jeg kan sikkert fikse noen bilder og legge ut når jeg har gjort det, hvis noen vil se :-) Får den på ClasOhlson for 109 spenn ja..Veldig grei sak til andre ting som skal hulles ut også (spon o.l)..Den kan nok ikke skjære i metall..Da må du heller kjøpe den andre typen av hullsagen med rundt sagblad for metall...Det som er dumt er at du ikke får den i så store størrelser, pluss at de er rimelig dyre!! Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå