AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hei. For et halvt års tid siden traff jeg en jente på jobb. Siden vi jobbet mye sammen ble vi raskt gode venner, og vi jobbet veldig bra ilag. Ellers så ble vi også gode venner og hang en del ilag på fritiden. I det siste har ikke vennskapet våres vert så rosenrødt som det var tidligere. Det er jo naturlig, så det plager meg ikke så alt for masse. Hva som derimot plager meg, er at denne veninnen min er ekstremt dominant! Vi var foreksempel på en tur ilag, og jeg og min veninne satt ilag på bussen. En annen veninne av henne satt over midtgangen, og de to pratet. Bussen stoppet etter et par timer, å vi gikk inn for å spise mat på en rasteplass. Jeg kom først tilbake til bussen, og satt meg ned på plassen min igjen. Da kommer min veninne inn i bussen å sier "******* Flytt deg, jeg skal sitte her med Vilde å snakke!". Jeg flyttet meg, men syntes dette var en ekstremt uhøffelig måte å spørre meg på.... Jeg bestemte meg for å ta dette opp med henne, men kom meg aldri så langt. Videre på turen slapp jeg ikke til en eneste gang. Om jeg førte en diskusjon med en eller ei som jeg møtte, så kom alltid min veninne å overtok hele diskusjonen. Om jeg forteller en historie, så merker jeg plutselig at ingen lenger følger med, fordi min veninne har begynt å fortelle en annen historie. Om vi er på byen i godt selskap og jeg skal fortelle noe, blir jeg regelrett bedt om å "holde kjeft" eller "slutte å mase". Min veninne sier at hun ikke er noen oppmerksomhetskrever. På meg virker det som at det er så langt fra virkeligheten som man får det.... Nå har det tilogmed godt så langt, at hun kan be meg om "å slutte å mase" om vi feks har et personlamøte på jobben. Om oss kollegaer sitter å småprater ilag før møtet begynner, kan hun plutselig finne på å si "******** Herregud, hold kjeft jeg vil ha det litt stille nå..." Hun kan også her finne på å stjele alles oppmerksomhet med en annen historie el. Dette er utrolig plagsomt når man forsøker å ha en diskusjon med noen. Er det noen her inne som har opplevd lignende? Hvordan kan jeg takle dette? Det sliter på meg, og jeg merker nå at det er gått så langt at jeg begynner å avsky henne. Hun snakker til alle andre med respekt unntatt meg. Jeg har lyst til å ta det opp med henne, for våres begges beste. Jeg vet at om dette fortsetter så alt for mye lenger, så kommer jeg til å eksplodere. Og det blir ikke pent. Jeg føler meg fanget i skyggen av henne. Jeg har en eneste teori til hvorfor hun behandler meg slik. Desverre tror jeg at hun på en eller annen måte, tidlig i vennskapet har misstenkt at jeg har likt henne (forelskelse), noe jeg aldri har gjort. Det virker som at hun har vert så redd for dette, at hun skal totalt knuse meg, og begrave meg, slik at jeg aldri igjen har lyst på henne. Jeg har aldri hatt lyst på henne, men jeg har likt å ha henne som venn. Frykter at det vennskapet er i ferd med å ryke. Tar gjerne imot Råd hilsen lettere frustrert. Anonymous poster hash: 980d0...566 Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Konfrontér henne. Eventuelt si ifra på en bestemt, men rolig måte neste gang hun er ufin mot deg/dere. Hadde det vært meg hadde jeg kuttet ut hele dama, men skjønner det er vanskelig når dere jobber sammen.Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor du liker å ha henne som venn, når hun tydelig ikke gjør annet enn å utnytte deg? Mulig hun oppfatter deg som innpåsliten? Du kan også tenke på å begynne å stå opp for deg selv Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Bitch'en er sjuk. Sky henne som pesten. 4 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Skjønner ikke at du er fortsatt "venn" med hun. Herregud, at man greier å gå så lenge med slike personer som helt soleklart manger noe elementært. EDIT: Skjønner det som at du er gutt, og tenkte jeg bare ville si at jeg blir deprimert på dine vegne. Helt ærlig hadde jeg vært i den situasjonen og hørt det så mange ganger så hadde jeg tatt tak i ballene og ført den samtalen her: Hun: herregud, kan du slutte å mase eller? Jeg vil ha det stille nå. Deg: Hold kjeft, jeg snakker akkuratt når jeg vil, sier hva faen jeg vil og du kan stikke ett sted å grine istede jævla bitch. Og folk vil seriøst klassifisere deg som "beta" om de ser det og til slutt se ned på deg grunnet du lar deg underkue av en jente. Endret 17. november 2013 av R3pulsive Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Opplever du at det bare er hun som har denne adferden, eller opplever du at også andre opptrer seg slik mot deg (om enn i mildere grad)? Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Venninna di er ikke bare dominant. Hun er ei kjerring. Jeg kan ikke fordra jenter som bruker psykisk vold for å få overtaket på andre. Den eneste du måten du kan ta igjen på, er enten med humor eller ved å ta igjen med samme mynt. Det hjelper virkelig ikke å bare ta en snakk med henne om problemet. Endret 17. november 2013 av Ssnerk Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Gro deg et sett med baller. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Konfronter henne, prat med sjefen om det ikke går. Kutt henne ut om ting ikke bedrer seg (med tanke på jobben, hvor dere må omgås til en av dere slutter). Egentlig bør du kutte henne ut i det store og hele, men det er så... Hun virker ikke helt god og hum er skikkelig frekk. Man oppfører seg ikke slik, her har hun noen vesentlige mangler i sin atferd... Edit: skrivefeil Endret 17. november 2013 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Forstår ikke helt hvorfor TS vil beholde vennskapet, det virker ikke akkurat veldig fruktbart. Jeg pleier å ignorere slike personer, overhøre det de sier og prate selv om de prater etc... men så er jeg jo ikke spesielt interessert i vennskap heller da. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nei, det virker rart. Hun har vært veldig frekk på alle måter. Det med hysjingenl for så å ta over samtalen selv er en ting, det å ta over samtaler med andre er en... Virker aom hun tar seg veldige friheter i måten hun prater til vedkommende på jobben. Kan ikke skylde på at det er kameratslig spøking heller, for det er det ikke. Svaret er nok å kutte vedkommende på fritiden, men finne en måte å jobbe sammen på. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hun høres ut som en fitte. Prøv å sett henne på plass ved å svare med samme mynt om hun prøver seg. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Be henne begynne å oppføre seg som folk.Å ha ett vennskap med noe slikt utenom jobben hadde jeg ikke giddet i det hele tatt.Kvinnfolk kan være noen skikkelige fitter til tider. Ingenting å spare på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Opplever du at det bare er hun som har denne adferden, eller opplever du at også andre opptrer seg slik mot deg (om enn i mildere grad)? Jeg opplever ikke at andre oppfører seg slik mot meg. I så tilfelle kan det hende noen ganger når hun er i nærheten. Som om de skal prøve å inponere henne. Hun forandrer seg også etter hvem som er i rommet. Om det kun er meg og henne kan det gå veldig bra, men om det kommer flere personer i samme rommet (som hun kjenner) så blir hun helt en annen person (hvertfal ovenfor meg). Anonymous poster hash: 980d0...566 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Er hun sjalu når det gjelder deg eller redd for at du skal ta fra henne oppmerksomheten? Hun kan ikke holde på slik. Det beste er nok å ta en prat med henne. Det fører nok til at det blir best å kutte henne på privaten om hun ikke skjerper seg og så prøve å ha et profesjonelt forhold til henne på jobben. 1 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Dropp dårlige venner.... Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Livet er alt for kort for å sløse bort tid på relasjoner som ikke er oppbyggende. Gjør som dicktator sier og konfronter henne med at du ikke har tid å gi bort til noen som sløser med den som om det var hennes egen. Siden snur du deg og ser ikke tilbake. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Enkelt; Ikke finn deg i det, si ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå