endre84 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Jeg har bestemt meg for CPU og Brenner, skjermkortet har jeg fra før. Hovedkortene har jeg plukket ut fra div. tester, men da resultatene er forskjellige i hver test; trenger jeg videre hjelp fra dere. Harddisken er jeg også litt usikker på, den bør helst være "lydløs", men stabil og rask er høyest prioritert. Hvis det ikke følger et greit lydkort med hovedkortet, trenger jeg et OK kort til en OK pris. CPU viften bør være "lydløs" og lett å montere. Rammen skal være bra, men ikke nødvendigvis best, hvor mye er uvesentlig. DVD-rom skal være rask, stabil og rolig. Kabinettet vil jeg ha minst mulig, er det noen som har erfaringer med Lanboy? Til slutt er det strømforsyningen, jeg har en 300W Enermax med 2 vifter og er fornøyd med den, men er det nok med 300W til dette systemet? - Hovedkort: ? 1. Abit AT7-MAX2 2. Epox EP-8RDA3+ 3. Asus A7N8X Deluxe 4. Gigabyte GA-7VAXP - CPU: AMD Athlon XP 2500+ (Barton) - CPU Vifte: ? - RAM: ? - Harddisk: 1. Hitachi Deskstar 180GXP 120 GB 2. Seagate Barracuda 7200.7 120 GB (ST312022A) 3. Western Digital Caviar SE 120 GB (WD1200JB) - Skjermkort: POV GeForce4 Ti 4200 64 MB - Lydkort: ? - CD-RW: Plextor PlexWriter Premium (52/32/52) - DVD-Rom: ? - Kabinett: ? 1. Antec LanBoy - Strøm: ? Takk for hjelpen! :-) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hovedkort: Ville anbefalt ASUS kortet, har det sjøl og har kun gode erfaringer med det. Ellers er Abit kortet et godt valg, det koster vel litt mindre også trur eg. Begge to har et supert integrert lydkort (nForce2 chipset) Ram: Vil anbefale TwinMOS eller corsair, helst 2x128/256 brikker, avhengig av kor masse du vil ha sjøl. Grunnen til at du bør ha to brikker er at da kan du kjøre dual channel, og få litt bedre minne-ytelse pga det. Harddisk: Seagaten er stille, og yter bra. Western digital yter bedre, og bråker litt meir. CPU Kjøler: Mist silent twin <= Kjøler godt, og er lydlaus. evt. Thermaltake volcano 11+ <== Kjøler bedre, tilnærma lydlaus når du stiller turtallet litt ned (du får med rheobus til å stille turtallet). Berre en ting å huske, skru av den viftegrillen - den skaper masse unødvendig støy. Husk kjølepasta! Det vil Strøm: Vil igrunn tru at 300w vil holde, men bestemmer du deg for å kjøpe ny, vil eg sterkt anbefale Fortron/Source 350W PSU <= Koster litt, men er dønn stabil, og leverer masse meir effekt enn oppgitt. Lydlaus den og. DVD Rom: Har Sony 16x/48x sjøl, og er storfornøyd. Bråker litt når den leser for fullt, men ellers totalt stille. Rask og stabil, ingen problemer. Håper dette hjalp Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hva med abit NF7-S V2.0? Billig og bra. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Forslag: TwinMos PC3200, A7N8Xdl det her et godt integrert lydkort, Akasa-kjøler el. en Volcano ,WD-disk og Suntek Lanparty-kabb, har du vurdert SATA-disker?Seagate S-ata 80GB el større- :woot:er enig med arve88, den PSU'en er bra, når det gjelder DVD-rom så kan du nok bare vrake og velge mellom de mest kjente merkene, Sony,Samsung osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå