Ludinhio Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hei! Jeg har fundert en stund på å trene spenst med vekter. Jeg ønsker å hoppe vertikalt høyere og å bli mer eksplosiv i første steget. Jeg har tenkt meg ut et passende treningsprogram, men trenger litt guiding. Jeg har tilgang på vekter 2 ganger i uken. Vill det holde? Burde jeg legge inn en dag med hoppetrening hjemme? Isåfall hvilke øvelser? Kan jeg trene styrke rett før f.eks fotballtrening? Eller tar det bort noe av effekten? Her er det jeg har tenkt ut for styrke to dager i uken: Etbeinshopp opp på boks 6 per bein x 2 Depth jump 6 x 2 Sittende leg curl (Usikker på antall reps og set. Forslag?) Knebøy 5x5 (økning på hvert set?) Markløft 3x3(eller?) Er det noen øvelser jeg bør legge til eller fjerne? Noen forslag til antall reps og set? På forhånd takk for alle svar og innspill! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Skal du bli eksplosiv, tren eksplosivt. Knebøy Markløft Beinpress Calf raises Skal du bli flink å hoppe er teknikk vitkig, så finn deg en høy kant og enjoy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå