Latias Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Telenor, Toyota og Statoil dropper reklamene sine. RIP Little Steven, det var godt å bli kjent med deg. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Og blir byttet ut med andre reklamer, da eller? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Forhåpentligvis har de fleste lært (det XXL var smarte nok til å forutse) at de heller bør få reklamene rundt øvelsene, ikke midt i.Siden de streamer skulle en tro det var rom til å putte mer reklame rundt streamingvinduet også. Merkelig lite innovasjon. Endret 11. februar 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Telenor, Toyota og Statoil dropper reklamene sine. RIP Little Steven, det var godt å bli kjent med deg. Hohoho! Artig. Det kommer til å bli gimmiken fremover. Store bedrifter kjøper reklameplass og "gir" det til folket Denne reklamefrie femmila er sponset av Telenor og Statoil. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Det kommer til å bli gimmiken fremover. Store bedrifter kjøper reklameplass og "gir" det til folket Denne reklamefrie femmila er sponset av Telenor og Statoil. Ironien er jo at det hadde gitt MYE mer positiv PR effekt enn slik det har vært hittil 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg ble litt provosert av den artikkelen jeg egentlig. En film fortsetter der den slapp dersom det pauses for reklame, samme gjør også dokumentarer eller annen form for underholdning. Sport uten innlagte lengre pauser (sånn som fotball, håndball, ishockey osv) følger ikke denne normen og derfor er det i mine øyne ugunstig å sende dette på en betal-kanal som TV2. En stor takk til TV2! For første gang har IOC bedt et privat rettighetsselskap videreselge rettighetene fremfor EBU, noe som åpner for at rikskringkastere ikke nødvendigvis foretrekkes i budrundene. Hadde ikke TV 2 lagt inn bud, kunne et annet privat selskap sett sitt snitt til å kapre rettighetene i Norge og da kunne OL i dag gått på en annen betal-tv kanal enn NRK, som kunne tatt akkurat hva de ville for at du skulle fått tilgang til OL. Vi snakker ikke om en eller to hundrelapper, men antakeligvis ville de åpnet opp for en ny kanal som du måtte betalt mange hundrelapper for å få tilgang til. Skam dere, NRK! Vi betaler 2745 kroner året i lisens. For dette forventer jeg at de kjøper dyre rettigheter som er av allmenn interesse. De som styrer økonomien i NRK har jo heller ikke peiling. Det er vel en av de bedriftene i Norge som sløser mest med pengene leste jeg et sted. Med et budsjett på 4,5 milliarder kroner så burde de kunne bydd over TV 2 som visstnok har betalt mellom 40 og 60 millioner for rettighetene. En, i mine øyne, forsvinnende liten sum sammenlignet med budsjettet. Minimalt med reklame Ja, reklame kan være irriterende, men etter å ha tittet litt på OL er jeg positivt overrasket. Enkelte øvelser har gått helt uten reklameavbrudd, mens andre har korte reklamepauser der det er minst sjanse for at noe spennende skjer. De som har påstått at spurter og andre avgjørende tidspunkt vil bli avbrutt av reklame har allerede gjort seg opp en mening om at dette kommer til å bli "ræva" så de er allerede litt for hjernevasket til å se at dette ikke er så ille. Mellom øvelsene er det mer reklame, omtrent som mellom andre programmer. Men det gjør strengt tatt ikke noe. Og tenk litt på det. Vi betaler ikke noe direkte til TV 2. De må ha sine inntekter via reklame og noen veldig få kroner pr. husstand via kabel-tv selskapene. Så når NRK svikter, er jeg glad for at det var akkurat TV 2 som kapret rettighetene, og ikke noen andre. 2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hvis du vet hvor mye det koster å drive som det gjør vet jeg ikke om du hadde sagt det. Ja, vi betaler mye lisens, men det går til flere gode produkter. Husk at NRK sender alt av vinteridrett ellers. Det er ikke gratis det heller. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Hvis du vet hvor mye det koster å drive som det gjør vet jeg ikke om du hadde sagt det. Ja, vi betaler mye lisens, men det går til flere gode produkter. Husk at NRK sender alt av vinteridrett ellers. Det er ikke gratis det heller. Stemmer det. Vi betaler for det. Jeg betaler 159 kr mnd, som tilsvarer 1908 kroner i året for å TV2Sumo. De tilbyr: Alle TV2 kanalene og Engelsk Fotball (i år får jeg også OL for den prisen). I tillegg så tilbyr de app på: Samsung TV, iOS, Android, Win 8 eller i nettleser. Playstation app skal komme i løpet av måneden eller neste måned. Så NRK sitt produkt er LANGT dårligere enn blant annet TV2 sitt. Endret 12. februar 2014 av Emils. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ja, men vi betaler jo for at det skal sendes, med mye annet. Slutt og klag på NRK-lisensen. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hvorfor skal jeg måtte betale for NRK-lisensen? Foruten om vinteridrett er ikke NRK på mellom mai og november. Allikevel tvinger de deg til å betale. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ja, men vi betaler jo for at det skal sendes, med mye annet. Slutt og klag på NRK-lisensen. Jeg er veldig for en reklamefri statskanal, men hvorfor ikke finansiere den over skatten som alt annet? Lisensen er både fordyrende, urettferdig og unødvendig. Dog, helt reklamefri er den nå ikke. Også NRK trenger sponsorinntekter, spesielt under sportssendinger. Når det gjelder ditt punkt om at det er dyrt å drive NRK. Hvis OL-rettighetene var en så stor del av budsjettet at de kutter det ut, så burde de vel også redusert lisensen når de ikke må betale for det? Altså når de må gi oss et mye dårligere produkt enn tidligere? Neida, de øker den i stedet. Jeg hørte jeg en gang hva TV 2 hadde som budsjett, og samme året hadde de et overraskende mye mindre budsjett enn NRK. Og TV 2 har også mange egenproduserte programmer, mange sportsarrangementer som koster mye penger og flere kanaler. Rettighetene til OL hadde kostet 1-2% av det totale budsjettet, for noe som flesteparten av den norske befolkningen er interessert i (OL-sendinger har hatt opp mot 2,5 millioner seere på NRK tidligere). Når mange blir frarøvet noe av det eneste de ser på NRK, så føles det enda mindre verdt å bruke penger på en pengesløsende organisasjon. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Kan jo hende at NRK rett og slett ikke hadde regnet med at TV2 skulle by på det? Har jo ikke akkurat vist interesse for det før. Rett og slett tatt på senga. Tror ikke NRK går på samme tabbe neste gang. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 NRK viste godt at Tv 2 bydde på rettighetene. Det var tilogmed en debatt mellom sjefene i alle norske kanaler, hvor forrige nrk sjef sa at alle sportsrettigheter har blitt dyrere, og at neste OL budrunde kom til og bli dyr, så dyr at NRk kanskje måtte la det gå. NRk har et veldig stramt budsjett, og kan ikke bruke alle penger på ett OL. om dette er en trend som kommer til å fortsette, må vi nesten vente å se. Men NRK fikk noe å tenke på fram til neste budrunde. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Da visste de om det. Uansett. Jeg har ikke lyst å høre TV 2 ødelegge ski og skiskyting som de har gjort i OL her. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Det er når du hører Jan Post at du innser hvor mye du savner NRK. Opplegget er så mye mer profesjonelt på NRK enn TV2. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 TV2s ishockey satsing under OL ser veldig lovende ut. Kult bord de har i studio Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Godt det er bordet du legger merke til. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) Godt det er bordet du legger merke til. Haha, det er jo ganske fett da! For oss som ser på Get-ligaen på TV2 kjenner jo alle de andre utenom han Knut som er programleder. Så ikke forvent mange positive ord om/ang Vålerenga i løpet av turneringen. Så da var det litt mer som forventet, men liker at de har litt ordentlig studiotid. Endret 12. februar 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Må si at jeg savner NRK sendingene. Mye mer ryddig, proft og skikkelig opplegg. 4 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Da visste de om det. Uansett. Jeg har ikke lyst å høre TV 2 ødelegge ski og skiskyting som de har gjort i OL her. Hadde NRK giddet å faktisk bruke 1-2% av budsjettet på noe som "alle" vil ha, så hadde du sluppet det. Det er mye mulig takket være TV 2 at du har mulighet til å se øvelsene overhodet. Uansett, hvis kommentatorene bestemmer om det blir en god eller dårlig opplevelse for deg, så er det ikke sporten i seg selv du er mest interessert i. Jeg bryr meg ikke om kommentatorene, jeg synes selve øvelsen er spennende og lar meg rive med av det som skjer på skjermen. Både TV 2 og NRK sine kommentatorer kommer jo stort sett bare med selvfølgeligheter uansett, så akkurat hvem som kommenterer, blåser jeg i. I verste fall kan du jo slå av lyden på TV'en, og slå på radioen i stedet. NRK har radiorettighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå