Gå til innhold

TV2s OL 2014 satsing

Wheeljack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn ellers i året ser jeg KUN på NRK, fordi de andre kanalene har reklame. Jeg HATER reklame.

Det at jeg nå så på én sending på TV2 er et untakk, som kun skjer fordi de har rettighetene til OL. Jeg ville aldri funnet på å se på TV2 utenom OL.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier ikke at NRK er heva over enhver skyld her heller, dem skulle ha hatt OL. Punktum.

Jeg ser på TV2 fordi jeg interesserer meg veldig for vintersport og i år er det TV2 som har rettighetene til OL. Som DJ nevner i et tidligere innlegg, så er det andre kanaler som klarer å sende øvelser uavbrutt, og da bør TV2 klare dette også.

At det er reklame før og etter programmer gjør meg som sagt, absolutt ingenting. Skjønner såklart at det er dette kanalen lever av og jeg hadde LETT betalt ekstra for en eller annen OL-Kanal i regi av TV2 for å slippe avbrudd.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Kunden har alltid rett. Å kalle noen bortskjemte løser ingen ting. Selv om JEG er fornøyd (selv om jeg skulle gjerne hatt OL på nrk) så har ikke tv2 gjort jobben sin her. Jeg er helt sikker på at vis de hadde innovert litt på reklameformatet (lydreklame over OL bilder f.eks, evnt to skjermer samtidig, en med reklame, en mindre med OL) og i tillegg valgt ut mange små reklamer, evnt satser på høykvalitet reklame (tenk superbowl) så hadde ikke dette blitt et så stort problem.

Lenke til kommentar

Er vel å gå litt langt og kalle nordmenn "bortskjemte" når dem fleste av oss allerede betaler 2800 i året i kringkastingsavgift, i tillegg til 4-6 tusen (eller mer) for Canal Digital/Altibox/RiksTV for i det hele tatt å være i stand til å motta signaler, på toppen av å få store mesterskap avbrutt av reklame.

Jeg ble litt provosert av den artikkelen jeg egentlig. En film fortsetter der den slapp dersom det pauses for reklame, samme gjør også dokumentarer eller annen form for underholdning. Sport uten innlagte lengre pauser (sånn som fotball, håndball, ishockey osv) følger ikke denne normen og derfor er det i mine øyne ugunstig å sende dette på en betal-kanal som TV2.

Her mener jeg at kanalen kunne ha gjort mye annerledes, og burde ha skjønt at dette kom til å skape kraftige reaksjoner hos et skiglad folkeslag som nordmenn. Dem fleste er nok inneforstått med at det blir mye reklame, men tror også alle trodde i det lengste at det kom til å bli mellom innslagene, ikke under.

Argumenter som "Det skjedde ikke noe viktig" eller "det var bare i starten" sier bare litt om hvor lite opplyste dem var om hvor mye disse øvelsene betyr for mange.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en rar ordning. Det er vell pengegriske IOC som er grunnen.

Alle kanalene burde få sende OL, så kunne de konkurrert om seerne ved å ha den beste dekningen.

Hehe, hvilken drømmeverden lever du i?

Vil først og fremst kritisere Nrk. Kringkastningsavgifta er høy, og bør da også dekke store deler av befolkningen. Nrk gir et tilbud som passer enkelte deler av befolkningen langt bedre, mens de samtidig er veldig ute etter å "ta" de som sannsynligvis har minst interesse av å se på kanalene deres. Har flere ganger hatt Nrk på døra på hybelen min, og en gang nærmest trua karen seg inn for å se på TV'en min. Altså på et studenthjem, inn dører som er låste og han som ikke-beboer har lite å gjøre. Fikk Nrk langt ned i vrangstrupen etter den episoden.

Jeg forventer i grunn at Nrk skal gi et bedre tilbud. OL er en av tingene man bør kunne forvente at Nrk bruker pengene sine på, det samme med Norges landskamper i fotball, fotball VM, fotball EM og sommer OL. Dette er ting av allmenn interesse. Jeg sier ikke at de nødvendigvis trenger å ha alt sammen, men noe mer enn de har nå. TV2 har et opplegg på noe av det, så det er ikke så ille, men det er mer prinsippene her som gjelder. For sånn det er nå er "alle" som må betale for at "noen" får sine tv-program uten reklame, mens resten må fint finne seg i å se på det de liker med reklame. Per nå så sitter ikke Nrk med rettighetene til noe av dette, annet et knippe kamper under fotball VM og muligens EM. TV2 skal også sende OL i Rio 2016.

For min del kan man droppe hele kringkastningsavgifta og la Nrk konkurrere på det samme markedet som alle andre. Noen vil selvfølgelig synes dette er veldig trist, og at dette kan gå utover noen mer snevre programmer, men for min del er det helt feil at alle skal betale for noe man selv ikke ønsker. Blir litt som at dere Nrk-elskere skal være med å betale regninga for mitt TV2 Sport Premium-abbonoment, så jeg får sett Premier League. Tror ikke dere er så veldig interesserte i det.

Forøvrig har jeg faktisk null forståelse for kritikken mot TV2's reklame under dette OL'et. Sutring vil jeg kalle det.

Lenke til kommentar

Forøvrig har jeg faktisk null forståelse for kritikken mot TV2's reklame under dette OL'et. Sutring vil jeg kalle det.

Sutringa går vel mer på hvordan reklama blir framvist. Ikke så mye at den er der.

Telenor tydde jo til krisemøter i dag ettersom folk til slutt bare forbandt den med irritasjon og avbrutte øvelser. Så mye betyr faktisk denne type mesterskap for veldig mange.

Er enig med resten av innlegget ditt.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Alle kanalene burde få sende OL, så kunne de konkurrert om seerne ved å ha den beste dekningen.

Vil først og fremst kritisere Nrk. Kringkastningsavgifta er høy, og bør da også dekke store deler av befolkningen. Nrk gir et tilbud som passer enkelte deler av befolkningen langt bedre, mens de samtidig er veldig ute etter å "ta" de som sannsynligvis har minst interesse av å se på kanalene deres. Har flere ganger hatt Nrk på døra på hybelen min, og en gang nærmest trua karen seg inn for å se på TV'en min. Altså på et studenthjem, inn dører som er låste og han som ikke-beboer har lite å gjøre. Fikk Nrk langt ned i vrangstrupen etter den episoden.

Jeg forventer i grunn at Nrk skal gi et bedre tilbud. OL er en av tingene man bør kunne forvente at Nrk bruker pengene sine på, det samme med Norges landskamper i fotball, fotball VM, fotball EM og sommer OL. Dette er ting av allmenn interesse. Jeg sier ikke at de nødvendigvis trenger å ha alt sammen, men noe mer enn de har nå. TV2 har et opplegg på noe av det, så det er ikke så ille, men det er mer prinsippene her som gjelder. For sånn det er nå er "alle" som må betale for at "noen" får sine tv-program uten reklame, mens resten må fint finne seg i å se på det de liker med reklame. Per nå så sitter ikke Nrk med rettighetene til noe av dette, annet et knippe kamper under fotball VM og muligens EM. TV2 skal også sende OL i Rio 2016.

For min del kan man droppe hele kringkastningsavgifta og la Nrk konkurrere på det samme markedet som alle andre. Noen vil selvfølgelig synes dette er veldig trist, og at dette kan gå utover noen mer snevre programmer, men for min del er det helt feil at alle skal betale for noe man selv ikke ønsker. Blir litt som at dere Nrk-elskere skal være med å betale regninga for mitt TV2 Sport Premium-abbonoment, så jeg får sett Premier League. Tror ikke dere er så veldig interesserte i det.

Jeg hater reklame så mye at jeg aldri ser på kommersielle kanaler overhodet. Så selvsagt kommer jeg til å sutre. Egentlig synes jeg det er rart at andre ikke gjør det samme. Hvis alle sluttet å se på reklamefinansierte kanaler, så hadde de måtte funnet på andre finansieringsmåter. Kanskje med en abonnementsordning, som jeg mener er mye bedre.

Når det gjelder lisensen så kunne de godt doblet prisen og gjort den frivillig. Jeg trur de hadde fått inn like mye penger. Som du sier er dagens ordning urettferdig, det er jeg enig i.

At TV2 dekker OL i Rio var nyheter for meg. Så da kommer jeg tilbake om 2 år for å syte mer. Reklame fortjener all hetsen den kan få.

Endret av Skurupu
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når det gjelder lisensen så kunne de godt doblet prisen og gjort den frivillig. Jeg trur de hadde fått inn like mye penger. Som du sier er dagens ordning urettferdig, det er jeg enig i.

Oi, da tror jeg neppe Nrk ville overlevd.

Men ser du på Canal+ feks da? Det er vel bare egen reklame der, samme typen som Nrk har.

Var hvert fall det da jeg hadde de kanalene for ett par år tilbake.

Personlig har jeg ikke så mye i mot reklame. Har jo også PVR boks så hvis jeg skal fikse noe annet så pauser jeg også kan jeg spole over reklamen senere.

Lenke til kommentar

Jeg hater reklame så mye at jeg aldri ser på kommersielle kanaler overhodet. Så selvsagt kommer jeg til å sutre. Egentlig synes jeg det er rart at andre ikke gjør det samme. Hvis alle sluttet å se på reklamefinansierte kanaler, så hadde de måtte funnet på andre finansieringsmåter. Kanskje med en abonnementsordning, som jeg mener er mye bedre.

At TV2 dekker OL i Rio var nyheter for meg. Så da kommer jeg tilbake om 2 år for å syte mer. Reklame fortjener all hetsen den kan få.

Har forståelse for at mange hater reklame, spesielt den eldre garde, som er vokst opp med kun Nrk. Dette er vel også noen av grunnene til at Nrk består slik den er i dag, nemlig at det er mange som kun ser Nrk av ren tradisjon. Det reflekteres også litt i hva slags programmer de sender på kanalen.

Så ja, jeg enig i med deg at det er en urettferdig måte å gjøre det på. Canal+ (Cmore heter det vel nå) og Tv2 Sport Premium er kanaler uten særlig mye reklame, men til gjengjeld betaler man ekstra for dem. Det kunne også vært en mulighet for Nrk. For sånn det er nå betaler alle for at noen skal få se sine programmer reklamefritt. Det er vel mange som ser Nrk også, men store deler av befolkningen gjør ikke, og særlig yngre. Det er sure kroner for en student som eier en TV-skjerm å bla opp flere tusen kroner i året for en kanal han eller hun aldri ser på. Spesielt med tanke på at det er denne "brukergruppen" lisensinnkreverne er ivrigst på å ta.

TV2 kjøpte vel rettighetene til Rio-OL samtidig med Soshi-lekene nå, såvidt jeg husker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...