Gå til innhold

TV2s OL 2014 satsing

Wheeljack

Anbefalte innlegg

Krass kritikk fra samtlige hold mot Skappel sin debut som kommentator

http://www.vg.no/sport/ol-2014/artikkel.php?artid=10121816

Jeg så ikke kunstløp, men forstår de godt. Det blir vel som å ha en hoppkommentator som er helt i hundre over at noen setter nedslag.

Jeg har hele tiden ment at TV2 har "tatt seg vann over hodet" for å si det på dne måten. De har, i motsetning til NRK, ingen kommentatorer (som jeg vet om) med vinteridrettsbakgrunn og/eller -kompetanse bak seg. Det gjør at valgene virker litt tilfeldige og malplasserte (Skappel i kunstløp, Wikestad, osv.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.aftenposten.no/100Sport/mesterskap/Telefon--og-Twitter-storm-etter-Skappels-kunstlopdebut-417055_1.snd#.UvQE3eGMOQI

artig argument TV 2 bruker for å forsvare hvorfor kunstøp sendinga var unde paret angående kommenteringa.

"– Mye er ikke klart før i siste liten på absolutt alle arenaer. For eksempel ble kablingen i slopestyle-anlegget endret i natt, ingenting var klart før det var fem minutter til sending. Dette stiller store krav til alle kommentatorene, sier Espeland."

Og jeg som trodde erfaring og lang fartstid som kommentator var viktigst. Å håpe rett inn i kommentator rollen er ikke noe man behersker i en fei, noen trenger år før de behersker rollen.

Lenke til kommentar

Synd dette ikke går på NRK.. (Har de ingen rettigheter i det hele tatt?)... TV2-sendingene blir for amatørmessige og jeg savner de gode kommentatorene. Kommer til å bli mindre interesse for OL generelt fordi det går på TV2, dessverre. OL har allmennkulturell interesse og burde gått reklamefritt på NRK. Uff :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...