MartinF Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Synd at OL er over allerede. Har vært positiv til TV2 hele veien, og etter et par startproblemer de første to dagene, så har dekningen vært tilnærmet perfekt i mine øyne. Milevis bedre kommentatorer enn hos NRK, mer behagelige studiopersonligheter kontra NRK (Minus Anne Rimmen) og en dekning som ikke sto tilbake for noe. Det har heller ikke vært nedetid hos Sumo (ikke her i hvertfall) slik mange var bombesikre på før lekene startet for noen uker siden. Gleder meg allerede til TV2s dekning av sommerlekene i Rio om to år. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 TV2 tok seg godt inn igjen mtp reklameavbrudda. Øvelsene jeg så, blei ihvertfall vist i sin helhet, og det var igrunn det jeg var ute etter. Reklame før og etter bryr meg ikke så mye. Nett-tjenestene må også få noen rosende ord, ettersom det var kvalitet over streaminga. Så sant jeg satt på et nett som tillot det, så streama det i full HD. Jeg hadde forventa et lite kollaps der pga pågang. Et kollaps som ihvertfall jeg aldri opplevde. Jeg savna NRKs kommentatorer, det skal bli godt å høre Marius Arnesen, Post & Bjørn, Stabrun Smith & Lunde og Scheie & Bredesen igjen. Litt gammel vane som spiller inn her kanskje men jeg syntes faktisk NRK sine kommentatorer er mye flinkere til å fylle inn med mellomtider og ting som skjer uttafor TV-bildene. Ofte ble dem også veldig trauste og kjedelige å høre på. Spesielt i langrenn. Bredeli skal ha for engasjementet sitt i skiskyting, men jeg syntes han er forferdelig å høre på...også når han kommenterer håndball. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Til og med jeg, som er superfan av NRK, må innrømme at TV2 gjorde en helt OK jobb. Det var komplett useelig de første par dagene, men de tok heldigvis kritikken til seg og forandret på reklameavbrytelsene etter hvert. De skal ha ros for å faktisk bry seg litt. Endret 23. februar 2014 av Skurupu Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 "Vi er straks tilbake" ...om tidligst 4 år! Deilig!! Egentlig litt latterlig å se de som klager på reklame. Har jo vært minimalt med reklame, i hvert fall under selve øvelsene. Av de øvelsene jeg var mest interessert i (langrenn og skiskyting), har jeg kun sett 3-4 reklamepauser totalt i løpet av disse to ukene, og det på fornuftig plasserte steder. Og bare et par minutter om gangen. Jeg har ikke sett alle disse sendingene, men de fleste. Og de fleste var totalt uten reklameavbrudd, også blant de første sendingene. Det med reklame er blåst totalt ut av proporsjoner av NRK-fanboys som allerede før OL hadde begynt hadde gjort seg opp en mening om at dette kom til å bli ille... og ikke klarer å innse at det faktisk har gått veldig bra. NRK har også vært veldig flinke til hjernevaske om at det kom til å bli ekstreme mengder reklame. De siste dagene før OL startet, var det minst en gang om dagen en eller annen sak på NRK sine nettsider om reklame under OL. Smakløst og smålig av statskanalen. Bare fordi de ikke gadd å bruke 1% av lisenspengene på rettighetene til OL. Og alternativet hadde vært at du måtte betalt mange hundre kroner for å få sett dette OL. Hadde ikke TV2 tatt rettighetene, ville det gått til en eller annen betalingskanal som svært få har tilgang til allerede. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg savna NRKs kommentatorer, det skal bli godt å høre Marius Arnesen, Post & Bjørn, Stabrun Smith & Lunde og Scheie & Bredesen igjen. Litt gammel vane som spiller inn her kanskje men jeg syntes faktisk NRK sine kommentatorer er mye flinkere til å fylle inn med mellomtider og ting som skjer uttafor TV-bildene. Ofte ble dem også veldig trauste og kjedelige å høre på. Spesielt i langrenn. Bredeli skal ha for engasjementet sitt i skiskyting, men jeg syntes han er forferdelig å høre på...også når han kommenterer håndball. NRK sine kommentatorer har veldig god erfaring med å kommentere vintersport, og det er klart man savner de som er dyktigst på dette. TV2 sine kommentatorer har ikke vært like gode, og selv om de kanskje får mer erfaring om de får flere vinter OL så vil nok NRK alltid være i forkant her ettersom de kommenterer vintersport ellers hele vinterhalvåret. Men nå har jo NRK hatt radio-rettighetene til OL. De "smarte" har derfor hatt TV2 på TV'en, og NRK på radioen/nettradio. Og da har man NRK kommentatorene, og fortsatt kommentarer under reklamepausene. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det å ikke se reklame er en luksus man blir vandt med. Jeg hadde ikke sett på TV2 på mange år før for 2 uker siden. Det er klart det blir ett sjokk for systemet. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Det største problemet med TV2 har jo vært at de ikke viste da Norge tok gull på langrennstafettene og da Northug, uten trinser, spurtslo 3 russere tidligere i dag. Ellers syns jeg de har gjort en god jobb til tross for noen merkelige kommentatorvalg. Endret 23. februar 2014 av Sentenza Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det å ikke se reklame er en luksus man blir vandt med. Jeg hadde ikke sett på TV2 på mange år før for 2 uker siden. Det er klart det blir ett sjokk for systemet. Reklame >>>>> Å betale flerfoldige lapper i lisens. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det største problemet med TV2 har jo vært at de ikke viste da Norge tok gull på langrennstafettene og da Northug, uten trinser, spurtslo 3 russere tidligere i dag. Haha, morsom du. Tviler på at det var TV2 sin skyld Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Skal du ha TV må du betale lisens uansett. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det å ikke se reklame er en luksus man blir vandt med. Jeg hadde ikke sett på TV2 på mange år før for 2 uker siden. Det er klart det blir ett sjokk for systemet. Reklame >>>>> Å betale flerfoldige lapper i lisens. Svært uenig. En abonnementsordning er mye bedre enn at en kanal finansieres gjennom reklameinntekter. Jeg hadde gladelig betalt TV2 for å slippe reklameavbrudd. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Bestått - og vel så det, TV2 (Aftenposten) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Bryr meg ikke om aviser. Syntes fortsatt at TV2 er elendige i forhold til NRK sitt opplegg. 4 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Bryr meg ikke om aviser. Syntes fortsatt at TV2 er elendige i forhold til NRK sitt opplegg. Hva du mener er mer interessant om du faktisk forteller hva du synes er elendig. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 -Syntes at det var mye mer lettvint med NRK med tanke på å se på nettet -NRK har bedre kommentatorer etter min mening -Reklamen på TV 2 gikk noen ganger midt i løpet og det er idiotisk! -Uryddige programoversikter og oversikter generelt -Mer seriøst fra NRK Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 En ting jeg er veldig misfornøyd med når det gjelder tv2's satsing er den utegående reporteren deres som instervjuet utøverene etter løp. Hun hadde absolutt ingen personlig kontakt med utøverene i intervjuet (bare mekanisk spørsmålsstilling). Hun hadde ingen peiling på når hun skulle avbryte intervjuet (bare fortsatte og fortsatte og fortsatte og fortsatte til det ble ubehagelig å se på), og var helt klart ute etter å få de til å gråte foran kamera.Skiftet ofte kanal etter 2-3 spørsmål, fordi det ble for vondt å se på, på mange måter. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Syns TV2 klarte seg veldig bra. Kjenner meg ikke igjen kritikken fra Birger, utenom at noen kommentatorer (ski) ble litt for overivrige til tider. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Jeg synes generelt at kommentatorene gjorde mye feil og unnlot å kommentere viktige hendelser. F.eks når Sundby skjærte skien foran russeren. Ingen av de 3 kommentatorene nevnte hendelsen ved målgang, det ble først tatt opp etter reklamepausen. Tilsvarende på fellesstarten på skiskyting så strever de med å holde oversikten på skytingene...der NRK hadde full kontroll. Rike/Carlsen var mestere over alle mestere. ....men alt i alt så er jeg enig i at Tv2 klarte seg bra. Studio med Wathne og kveldssendinger med Thomas og Harald var veldig bra! Og når de har Johan Kaggestad på laget så er det jo bare nødt til å bli bra!! Kunne bare Nrk hentet ham inn til neste års VM i Falun hadde det blitt kanonbra. Skal vi starte en Facebookaksjon på det? Endret 24. februar 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Synes de fleste idrettene jeg så ble dekket på en god måte, eneste unntak er kanskje skiskyting der jeg synes Bredeli og co hadde en tendens til å ikke få med seg viktige ting. "Alle taper til Bjørndalen", også er det flere bak som tar inn ganske mye. På 20 kilometeren var det vel han litaueren som skjøt for gull mot slutten av løpet sitt, og ledet på flere mellomtider, og de fikk det ikke med seg før han bommet og skjøt seg bort. De hadde en tendens til å overse en del ting, som gjorde det litt irriterende å se. Engasjementetet var det dog lite å si på. Skal sies at jeg ikke er Bredelis største fan fra før.. Alsaker, Paasche og co, var veldig flinke. Kanskje mest imponert over alpint-sendingene der Lars Elton Myhre var en fantastisk flink ekspert. Alsaker har jeg en del å utsette på når det gjelder å holde seg nøytral i fotball, men på sitt beste er han veldig flink, noe han viste med alpintsendingene. Alt i alt, gjør Tv2 det godt, som forventet. Synes fortsatt det er Nrk's ansvar å skaffe mesterskap som dette med tanke på summene folk betaler i lisens, men det fungerte bra med Tv2 også. Reklamepausene irriterte ikke noe særlig, i alle fall ikke de under løpene. Kanskje de bommet en gang eller to, men jeg tror folk som klager på reklamepausene under sendingene på forhånd hadde bestemt seg for at dette kom til å være irriterende, og ikke gikk inn med et åpent sinn til akkurat det. 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Alsaker har kommentert alpint tidligere, så at han gjorde jobben overrasker meg ikke. Jeg er enig i det du skriver Hargo. Jeg syns TV2 klarte seg fint på alle poster, med Bredeli som et LITE minus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå