Latias Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 http://www.marca.com/2014/01/12/en/football/real_madrid/1389556277.html Vinneren er visst kåret. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 (endret) Det er fortjent, men det overrasker meg ikke om Marca tar feil igjen. Endret 12. januar 2014 av Stonemeister Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Uten særlig konkurranse mtp. Messi mye skadet osv. så er vel det forventet og fortjent. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Noen kom med en liste over de ti mestscorende spillerne i verden for ett år siden, eller noe. Der hadde vel Ronaldo ca. 3 ganger så mange skudd som nesten alle rundt han. Han scorer mye, men han tar sjansene sine også. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Suarez er så vidt jeg vet den spilleren i PL med soleklart flest skudd. Fortsatt best i ligaen, uansett hvor vanskelig det er for meg å si det. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Synes Ribery hadde NOEN veldig imponerende statistikker der.. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Er det mulig å se hvem som er topp de osv? Synes uansett denne kåringen går veldig mye på "jeg liker deg bedre"-prinsippet. Blir faktisk ikke overrasket om det blir jevnt mellom Messi og Ronaldo, noe som sier hvor mye av poenget denne kåringen har mistet. Det er verre å bli nummer 2 enn nummer 10 osv. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Uten særlig konkurranse mtp. Messi mye skadet osv. så er vel det forventet og fortjent. Ja, klart. En (1) spiller har vært skadet og dermed har det ikke vært noe konkurranse om hvem som er verdens beste... Legg til bookmakernes soleklare favoritt var Ribery før fristen ble utvidet... Noen kom med en liste over de ti mestscorende spillerne i verden for ett år siden, eller noe. Der hadde vel Ronaldo ca. 3 ganger så mange skudd som nesten alle rundt han. Han scorer mye, men han tar sjansene sine også. Selvsagt korrekt at CR skyter enormt mye, og er til tider alt for ego (les; skyter fra steder der han scorer maks 1/20 ganger). Men samtidig så er det spillere som dribler mer enn CR, og jeg tror at toppspillerne jevner seg ut på disse områdene. F.eks, Messi dribler mer enn CR og kommer dermed til flere 100% sjanser enn CR, men han mister samtidig ballen flere ganger enn CR. CR skyter der Messi dribler og de ender dermed opp med sånn ca like mange mål med tanke på hvor mange ganger de har ballen. @Latias. Veit du hva "dribbles and runs" går ut på. Spesielt "runs". Ribery har 3 ganger så mange som Messi, rimelig sykt. Er det mulig å se hvem som er topp de osv? Synes uansett denne kåringen går veldig mye på "jeg liker deg bedre"-prinsippet. Blir faktisk ikke overrasket om det blir jevnt mellom Messi og Ronaldo, noe som sier hvor mye av poenget denne kåringen har mistet. Det er verre å bli nummer 2 enn nummer 10 osv. Mulig å se hvem som blir topp hva? I Gullballen-kåringen? FIFA legger ut lista over alle stemmene rett etter kåringen. Ser egentlig ingen ting galt med at det blir jevnt mellom Messi og Ronaldo. Messi har tross alt vært meget god når han har spilt, og det er ikke sånn at han bare spilte 2-3 måneder. 45 kamper er flere enn mange spillere. Når det er sagt synes jeg Ronaldo er den riktige vinneren, Ribery kunne også vært det hvis man vurderer laget høyr (som sikkert noen gjør) og min personlig favoritt Lahm kunne vunnet pga å vise respekt for forsvarspillerne. Hva mener du med "verre å komme som nr 2 enn nr 10". At nr2 blir "mobbet" i etterkant? Lenke til kommentar
fox Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Ser egentlig ingen ting galt med at det blir jevnt mellom Messi og Ronaldo. Messi har tross alt vært meget god når han har spilt, og det er ikke sånn at han bare spilte 2-3 måneder. God? Han var mildt talt RÆVA i disse kampene han spilte i CL. Som alle vet, det er lavere nivå i La Liga. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 At jeg gidder, men uansett: Messi spilte bortekampen mot Milan som endte i 0-2 tap. Så spilte han hjemmekampen mot samme lag som endte i 4-0 seier, her scoret han to og hadde 1 målgivende. (RÆVA) Deretter spilte han hjemmoppgjøret mot PSG der han scoret 1 mål i 2-2 kampen (1-0 til pause) før han måtte ut med skade i pausen. Messi satt på benken til det 62.minutt i returen, etter han kom inn snudde Barca det fra 0-1 til 1-1 og gikk dermed videre. Messi var involvert i målet og mottok så og si all æren for at kampen endret seg totalt etter han kom inn. (Her ble det litt vel mye hyping, men han var med å endre kampen, det skal sies) I bortekampen mot Bayern var han dårlig, ja kanskje forferdelig også. Uansett en kamp han aldri skulle ha spilt pga skaden. I returen satt han på benken hele kampen. Så totalt sett, dårlig i to kamper(Milan borte, Bayern borte), meget god i en (Milan hjemme), god i to, men som egentlig bare var en totalt sett hvis vi ser på antall minutter(PSG). I høst har han vært forferdelig dårlig i CL med 6 mål på 3 kamper. Litt rart Barca faktisk ikke solgte han. At du går for argumentet "Som alle vet, det er lavere nivå i La Liga." for å ta bort samtlige gode kamper han har hatt i serien er så latterlig dumt at jeg ikke har ord. Men egentlig ikke overraskende. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 @Latias. Veit du hva "dribbles and runs" går ut på. Spesielt "runs". Ribery har 3 ganger så mange som Messi, rimelig sykt. Aner ikke, reagerte selv på den delen. Kan det ha noe å gjøre med at han spiller mer på kanten og utfordrer spillere i større grad enn Messi? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 13. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2014 Nja. Med en like god kantspiller og en like god 10er tror jeg nok kantspilleren har litt flere driblinger enn 10eren. Men samtidig så er jo CR rimelig lavere og han spiller på kanten (men som jeg har nevnt før, han dribler ikke i nærheten av like mye som andre kantspillere). Tror på toppspillerne så har det ikke så mye å si om du spiller på kanten eller midten. På whoscored kan man se gjennomsnitt vellykkende driblinger og der har Ribery 6per kamp(mest), Messi 4,2 (8.mest), mens CR har 2,1(87!). Ganske tydelig sammenheng mellom antall skudd og antall driblinger. Det ene eller det andre. Ellers så kan jo en forklaring være antall kamper Messi har spilt, men tror ikke antallet kommer nær Ribery uansett. Kanskje "runs" kan være spurter i rom eller noe lignende? CR er jo en ganske passiv spiller sånn sett. Messi "hviler" jo også mye. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvor vises kåringen? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det ser ut som om man får sett showet live på YouTube om man blir britisk: Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Cristiano fortjener prisen i år. Messi er vel ikke på topp tre en gang i år. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvor vises kåringen? Viasat Fotball og Eurosport fra 18:30, i tillegg til YouTube om du har engelsk bruker. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 De er så heldige de noen av de jævlene i Zurich. Får autografen til selveste Pelé! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå