Teipball Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Glemte helt returoppgjøret. Men det er i hovedsak disse fire målene, der nesten samtlige var fantastiske mål som gjør Zlatan litt bedre enn han er. Men igjen, så kunne jo dette fint vært en del av vurderingen, hvor mye en spiller er unik, skaper underholdning osv. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 men han er også en type som blir litt vel hypa opp når han gjør disse syke tingene som 4 mål i en kamp og hælspark i mål. Aaaaah!!!! Akkurat min følelse med Zlatan. Han har jo noen helt utrolige mål innimellom. Toppnivå helt der oppe. Bunnivå, bredt og lavere enn de andre "der oppe". Selv om han er helt fantastisk selv på bunn..... Lenke til kommentar
fox Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Nja. Greit nok at det ikke er Sør-Sudan, men det er betydelig kvalitetsforskjell på den franske ligaen og de andre store ligaene. (Skal sies at jeg ikke har sett så veldig mye, men det er inntrykket mitt). La Liga, PL, Bundesliga og Serie A holder høyest nivå etter min mening. Og bak der er det et hakk, som bør vurderes i slike kåringer ned til Ligue 1. Er ikke sånn at Zlatan ikke skal kunne vinne kåringen fordi han spiller i Ligue 1, men han får lettere mål i den ligaen. 20 mål der er ikke det samme som 20 mål i Bundesliga. F.eks så er Zlatans CL-meritter noe som bør tas med i vurderingen. 3 mål på 9 kamper i fjorårssesongen er ikke spesielt imponerende. I år 6 på 3, men 4 av dem er mot Anderlecht. Ikke meningen å dysse ned Zlatan, for han er en fantastisk fotballspiller som har bevist hvor god han er alle steder han har vært (utenom CL), men han er også en type som blir litt vel hypa opp når han gjør disse syke tingene som 4 mål i en kamp og hælspark i mål. For meg La Liga er ikke et høyt nivå, der er det kun Barca og R-M. Evt A-M. Ellers kun drittlag, lett å skåre masse mål der. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Hva har ribery gjort som er så bra? Bortsett fra at laget han spiller på vant cl Ser ikke på tysk fotball så Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Helt klart at i år fortjener Ronaldo gullballen. Blir ikke sur dersom Ribery vinner den, for han har jo gjort det strålende, men går for Ronaldo i år. 62 (!!) mål dette året, dobbelt så mange mål som Messi i la liga i skrivende stund samt toppscorer i CL. Han er rett og slett en maskin. Har jo løftet RM mange ganger i svært dårlige tider og, så å si at han ikke har gjort noe for laget er bare tull fra den ene ende til den andre. Må jo ikke glemme Zlatan heller. Har jo gjort det kjempebra både i klubbsammenheng og landslag. Ellers har vi Messi som har vært skadet og i dårlig form, hvorav jeg ikke ser på han som en vinner i år. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Hva har ribery gjort som er så bra? Bortsett fra at laget han spiller på vant cl Ser ikke på tysk fotball så Vært strålende inviduelt pluss at han vant alt. Har ikke like mange mål, men spillemessig har han vært meget god. Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Messi ute i 2 måneder pga avrevet muskel. http://www.dagbladet.no/2013/11/11/sport/fotball/leo_messi/30264217/ Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 11. november 2013 Forfatter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Angående Gullballen: http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/A-menn/2013/Slik-stemmer-Norge-i-FIFA-Ballon-dOr/ Da har de norske treneren og kapteinen stemt. Sikkert også journalisten. Cristiano Ronaldo med flere poeng enn vanlig (han har jo blitt ranet av Norge så og si hvert år), Messi med færre enn vanlig, Zlatan med mye poeng, men sikkert litt pga Norge-Sverige forholdet. Det mest overraskende er at Ribery ikke får noe, men Hangeland gir tydeligvis "Bayern-stemmene" til Schweinsteiger. Greit nok det. Og det er kanskje det som kan gjøre at Ribery og resten av Bayern ikke får noen pris, rett og slett fordi folk stemmer på laget og dermed sprer poengene utover. Messi, og spesielt CR og Zlatan vil få sine poeng uten konkurranse fra eget lag. Litt spesielt med så mye poeng til Ferguson også, blir litt "takk for alt" type stemmer. Endret 11. november 2013 av Teipball Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Gullballensnakk. Dette går inn på noe av det jeg snakket om før. Del Bosque er ærlig og det skal han ha kred for, men samtidig så burde han diskvalifiseres for å si dette (stemme slik). Kanskje man skulle begynt å stemme anonymt slik at folk som Del Bosque hadde stemt slik han egentlig ville (tviler egentlig på at det hadde skjedd) og samtidig hadde vi fått flere konspirasjonsteorier. Eller så kunne man begynt med en liten begrunnelse for hva man hadde stemt, hadde mulig gjort det verre for "kompisstemmerne". Også MÅ man begynne å avgi stemmene i starten på desember / midten av desember. Tull at det skal være i november. Det er sånn som det er nå garantert fordi det gir enorm oppmerksomhet som FIFA kan dra ut i nesten 3 måneder. Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 FIFA slår til igjen! ''Messi given better FIFA write-up than CR7 in Ballon d'Or profiles'' ''The Portuguese star helped himself to 34 of them in the 2012/13 Liga season, a haul beaten only by Lionel Messi’s 45, and scored a hatful more in Europe and for his national team.” Published on fifa.com, the information fails to take into account that only goals scored in 2013 are considered in the Ballon d’Or vote.'' http://as.com/diarioas/2013/11/14/english/1384443488_092393.html De vinkler jo alt i hans favør. Som AS.COM skrev, er det kun mål scort i 2013 som skal gjelde. For slik jeg har oppfattet det har Ronaldo dobbelt så mange mål så langt i ligaen (16 mot 8 hvis jeg ikke husker feil), og totalt sett gjennom hele året har han vel en god del flere. Kom ikke som en bombe, men for noen tragiske folk de er. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Dette har jeg nevnt mange ganger, FIFA vet selv ikke hvilke kriterier de bruker. Dette er nok bare en ren feil av journalisten/skribenten som har skrevet det, ingen konspirasjon. Men samtidig er det for meg litt dumt at FIFA selv blander kortene mellom sesong og år. Hadde nok vært best hvis prisen hadde vært satt som sesongpris og delt ut i juli/agust. Slik som UEFA-prisen. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Messi kan uansett ikke få gullballen i år, da vil hele Europa fortså at noe er galt.Helt klart idiotisk at de ikke deler ut en pris til hver sesong ja, henger ikke på greip. Men de må vel fordele det slik at det ikke deles ut likt med UEFA-prisen. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 UEFA hadde nok ikke blitt rimelig happy om FIFA kapra kåringen deres nei. Det å kåre årets utøver er jo egentlig fint det, men det byr jo også på problemer i idretter der sesongene går over år. Litt det samme problemet på idrettsgallaen i Norge. Noen ganger midt i Tour de Ski. Samtidig ser man jo en klar tendens til at håndballjentene får veldig drakraft i form at de er i mesterskap rett før utdelingen. Det er ikke lett, men tror gullballen hadde vært bedre hvis det hadde vært etter sesongen. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Vinner messi, så har ikke den prisdelingen betydning lenger Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 For å oppdatere litt angående det jeg skrev tidligere: Skal vi tro as.com frastår Ronaldo nå fra å møte opp på årets galla i Zurich da han har sett seg lei av behandlingen han får fra FIFA. (Det som fikk det til å renne over var det jeg nevnte tidligere hvor de presenterte Ronaldo veldig annerledes fra de andre deltagerne.) Hva tror dere? Ren synsing fra as.com som følger av saken deres tidligere i dag eller kan det se ut til å stemme med tanke på Blatter-saken og nå dette? Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om gullballen nå. Var vel noe spennende tidligere, men forstår godt Ronaldo dersom det stemmer. Urettferdig behandlet året gjennom. http://as.com/diarioas/2013/11/15/english/1384533237_651288.html Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Forstår han veldig godt. Men om han velger å bare ikke møte opp, vil han fortsatt kunne vinne? Er vel ikke slik at han da blir "utestengt"? Hadde vært morro om han ikke møtte opp i rein boikott, og vant. Ifjor spilte han vel kamp den dagen, så da var han unnskyldt. Eller var det en annen pris? Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Tror det var en annen pris. Mener det var Europas beste spiller som ble delt ut da og han spilte heller veldedighetskamp/treningskamp enn å møte opp Tror han kan vinne selv om han ikke møter opp, noe jeg ikke kan si helt sikkert. Hadde jo som du sier vært ganske spesielt om han vant og ikke møtte opp. En liten kommentar angående kampen i går: Han avgjorde jo kampen i går, og rundt på kommentarfelt i dag prøver ulike fanboys å skygge over innsatsen hans med tvilsomme hendelser. Sånn som han ene sa, hadde Zlatan hånet en filmer ville kommentarfeltene rent over av kommentarer som: Zlatan er kongen! Man merker Messi fanboys og andre Ronaldo hatere begynner å ta inn over seg hvem som fortjener den i år og prøver febrilsk å sette fokus på det negative. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 CR møtte ikke på UEFA sin prisutdeling i høst fordi han spilte en treningskamp / veldedighetskamp for Real Madrid. Han møtte heller ikke på FIFA sin utdelingen i fjor. Altså i januar 2012, da siden han og Real Madrid skulle spille cupkamp dagen etter. Da møtte heller ikke årets lag-spillere fra Real Madrid som vel var Alonso, Casillas og Ramos. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Kun én vinner for meg i år. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Har det ikke vært det hvert år? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå