Leffi78 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) https://twitter.com/GambleMike/status/398555808856035328/photo/1 http://www.trueachievements.com/n15329/mass-effect-4-teasers.htm?nlid=76 Her er noen til: http://www.computerandvideogames.com/437239/bioware-teases-the-next-chapter-of-mass-effect-with-images/ Endret 17. november 2013 av Leffi78 2 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg er meget spent på hvordan det blir. Har ikke gjort noe research rundt kildene på linken din, men sett at det stemmer er jeg veldig fornøyd! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Bioware burde droppe Mass Effect og bygge et nytt univers, Mass Effect 2 var som en slegge mot universet og Mass Effect 3 moste restene med dynamitt. Det hjelper jo heller ikke at Biowares tidligere styrke har blitt deres største svakhet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Nytt Mass Effect 1? Ja takk. Nytt Mass Effect 2 og 3? Går heller naken på homobar og synger Elton John-sanger i fylla. 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Mass Effect 3 er et av de beste rollespillene jeg har spilt, og garantert det beste Science-Fiction spillet jeg har spilt noen gang, det betyr så mye for meg som kunstner og gamer. Jeg er i ekstase bare tanken av et nytt spill i ME universet. Men jeg ville foretrukket et helt nytt gameplay-design. Nå har jeg prøvd meg som soldat, nå vil jeg prøve meg som tja, kanskje en student på et akademi for biotics. Eller kanskje at hovedkarakteren er en helt annen rase en menneske 4 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Bioware burde droppe Mass Effect og bygge et nytt univers, Mass Effect 2 var som en slegge mot universet og Mass Effect 3 moste restene med dynamitt. Det hjelper jo heller ikke at Biowares tidligere styrke har blitt deres største svakhet. Hva er galt med universet? Å legge fra seg et så enormt og gjennomført univers etter tre gode spill høres ut som en veldig dårlig idè. 6 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hva er galt med universet? Å legge fra seg et så enormt og gjennomført univers etter tre gode spill høres ut som en veldig dårlig idè. spesielt når de har fått Universal Critical Acclaim 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Mass Effect 3 er et av de beste rollespillene jeg har spilt, og garantert det beste Science-Fiction spillet jeg har spilt noen gang, det betyr så mye for meg som kunstner og gamer. Seriøst? Alt for lange cutscenes, kjedelig historie, få valg som faktisk betyr noe, kjedelig run-n-gun gameplay. Det er på mange måter det verste i serien. Jeg klarte aldri fullføre det engang, men måtte ta slutten på youtube. Synes Mass Effect 1 er langt, langt bedre. Det føles mer som et "ekte" rollespill. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Seriøst? Alt for lange cutscenes, kjedelig historie, få valg som faktisk betyr noe, kjedelig run-n-gun gameplay. Det er på mange måter det verste i serien. Jeg klarte aldri fullføre det engang, men måtte ta slutten på youtube. Synes Mass Effect 1 er langt, langt bedre. Det føles mer som et "ekte" rollespill. min mening er min alene 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. november 2013 Del Skrevet 23. november 2013 Hva er galt med universet? Å legge fra seg et så enormt og gjennomført univers etter tre gode spill høres ut som en veldig dårlig idè. Hva er galt med universet? Over 9000 retcons og selvmotsigelser i skriptet og historien. Mass Effect var en god introduksjon til universet, men hadde ganske svakt gameplay. Mass Effect 2 retconnet halve Mass Effect 1, historien var 100% meningsløs, selv Arrival-DLCen ble gjort meningsløs, gameplayet var noe forbedret, Shepard begynte også forvandlingen fra en typisk soldat til en merkelig blanding av 80-talls actionstjerner. Mass Effect 3 var skrevet av idioter (ikke langt unna My immortal-nivå,) DLCene var 100% fanpandering, og gameplayet var sannsynligvis den sterkeste siden av spillet, Shepards forvandling til 80-talls actionstjerne ble også fullført. Etter Mass Effect 3 er det jo heller ikke mye som er fast lengre med mindre Bioware bestemmer seg for å ødelegge poenget med slutten. Geth/Quarians er ukjent, kommer an på valgene Shepard gjorde. Asari, Salarians, og Turians burde det være svært få igjen av. Mennesker er ukjent, den verste slutten etterlater tross alt jorda i ruiner. Krogans er ukjent, kommer an på valgene Shepard gjorde. Volus/Elcor er ukjent. Reapers er ukjent. Mass Effect 3 er et av de beste rollespillene jeg har spilt, og garantert det beste Science-Fiction spillet jeg har spilt noen gang, det betyr så mye for meg som kunstner og gamer. Hver sin smak, Deus Ex Human Revolution får Mass Effect-serien til å se ut som Ride to Hell Retribution. Mass Effect 3 er et godt punkt å slutte på i min mening, men Bioware har jo allerede bevist at forfatterne og producerne deres mangler ethvert fnugg av kritisk tenkning og selvinnsikt for deres eget arbeid. 1 Lenke til kommentar
Aryvandaar Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hvis man skal se på Mass Effect 3 og Mass Effect 2 som RPG så er ingen av de noe spesielt. Det er mange plot holes, og en del rare ting som hvor mange grader enkelte karakterer avanserer i løpet av kort tid i militæret. Det som irriterer meg mest i ME 3, uten å spoile noe, langt inn i historien er den crucible dritten, og hvordan høyt rankede i the Alliance bare tar det for gitt. Bioware slo seg selv i foten etter ME 1. De gjorde reaperne for kraftige, og for udødelige, og i tillegg så ble sjangeren mer sci-fantasy enn sci-fi etter ME1. Det verste med ME 2 er at Shepard døde og ble reddet, men det ble ikke forklart noe særlig, også var hele spillet litt idiotisk med at du plutselig skulle jobbe for Cerberus. ME 2 hadde vært bedre hvis du forstatt hadde vært i the Alliance, men du møtte ofte Cerberus gjennom spillet. Hvis du ser på plot og story i ME 1, og karakterer, så er selve spillet en ekte representativ for RPG sjangeren, og de er ikke mange plot holes som ødelegger ting. @SonicDragon: Det er greit at du liker ME 3, men på et kritisk nivå så kan jeg ikke skjønne hva som er så mye bedre med ME 3 enn alle andre sci-fi RPG spill der ute. Jeg mener også at ME 3 er mye mer action enn RPG, så jeg liker egentlig ikke å bare kalle det et RPG. Egentlig så liker jeg ikke å kalle ME 2 eller ME 3 RPG i det hele tatt. For meg så er de action spill. Jeg syns det blir litt feil når et spill blir kalt et RPG, men så er det så liten focus på story, karakterer, dialog, og diplomacy/intimidation for å unngå kamp noen ganger. Forskjellen på et action spill og et RPG er ofte at action spill har lange kamp deler i spillet, og ofte. I ordentlig RPG så er det mindre kamper og de er ikke alltid så lange. Endret 25. november 2013 av Dreamscape DT Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 min mening er min alene Ditto. Elsker Mass Effect 1, men gadd aldri spille gjennom de to neste. At ME3 var så ræva at de måtte lage en ny slutt for å temme sinte fans sier jo sitt. Selv det plottet med å redde verden taklet jeg ikke. Her har vi et univers med drøssevis av forskjellige raser, hundrevis av planeter osv i stor fare, men bare vi redder hjemplaneten til menneskene går det bra? Det minner alt for mye om politikken i USA i virkeligheten. Ikke at jeg har tenkt å gå inn på politikk, men USA har en sterk tendens til å oppfatte seg selv om senter av universet. Det reflekteres svært ofte i blandt annet Hollywood og i spill, og Mass Effect er ikke noe unntak. Det er ikke uten grunn vi ofte ser krigsspill der vi styrer noen fra USA, mens alle andre er mer eller mindre uviktige. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 ME3 var ett spill jeg aldri klarte å fullføre, ME eventyret for min del starta med ME2. Når ME3 kom kjøpte jeg både ME1 og ME3 for å spille igjennom ME3 først for deretter å ta en ny runde med ett savegame. ME1 har aldri blitt rørt, jeg larer ikke å motivere meg til å starte når jeg vet hvor rævkjørte alle mine valg igjennom både ME1 og ME2 vil komme til å bli i nummer tre. Kampsystemet var noe jeg mislikte også den spawninga av monstre i rom jeg nettopp hadde klarert var for dum, man skjøt alle fiendene og vips så spawner det inn fra det store intet en gjeng nye. Ett av problemene som jeg så fra nummer to til tre er at det å velge å redde collector basen eller utrydde den har null betydning. Alt man får er en forskjellig setning. Man kan ta valg som faktisk burde bety en god del, men som til syvende og sist blir redusert til ingenting. Som rollespill er serien dessverre ikke spesielt god når det kommer til hvordan man kan spille Shepard, man har to muligheter enten går man 100% for paragon eller 100% for renegade. Velger man en gyllenmiddelvei så betyr det ikke en dritt. Det eneste man taper på å velge den gyldne middelvei er å ikke få alle sluttene eller enkelte dialogvalg. Serien har nok utspilt sin rolle og EA burde gjøre noe nytt. Mass Effect universet per dags dato er så fullt av retconns at det ikke engang er morsomt. Det virker som utviklerne på veien slutta å bry seg om hvordan universet fungerte og hvordan spillerens valg ville påvirke det og istedet for bare la til alt mulig som kunne virke kult der og da. EA har jo en ganske unik evne til å gjøre gull om til dritt, det har de bevist gang på gang. Så mine forhåpninger om ME 4 er ikke eksisterende. Lenke til kommentar
donJonazo Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg syns alle spilla var knallbra, jeg. Føler meg som den eneste som var fornøyd med slutten.. Men, smaken er som baken! Blir i hvertfall veldig spennende å se hva det neste handler om. Fortid/Fremtid? Spennende blir det i hvertfall! Hadde vært kult å følge Garrus sin historie, syns jeg da Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg skal spille igjennom spillet uansett. Elsket nummer en og to, og nummer tre har fått ufortjent mye tyn. Men rollespillfokuset har som flere nevner dessverre blitt mindre og mindre gjennom spillene. Jeg kunne godt tenkt meg en prequel, men da håper jeg vel egentlig at vi ikke ser så mye til de tidligere figurene, annet enn at vi tilfeldigvis støter på dem i enkelte oppdrag. Håper de bygger en ny historie med nye karakterer. Skal de fortsette historien synes jeg kanskje det blir litt rart, for den ultimate fienden er jo beseiret. Og problemet med en prequel vil jo også være at vi kjenner fremtiden, og vet at det går bra til slutt. De har helt klart noen store utfordringer når det kommer til plot. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Blir i hvertfall veldig spennende å se hva det neste handler om. Fortid/Fremtid? Spennende blir det i hvertfall! Hadde vært kult å følge Garrus sin historie, syns jeg da Om de skal lage et nytt Mass Effect-spill håper jeg de setter det langt inn i fremtiden, minst 1000 år etter Mass Effect 3 så ting har stabilisert seg: Reaperne og Leviathans er glemt av majoriteten. Alle de store intelligente artene er der fortsatt: krogans, salarians, asari, turian, humans, quarians Plottet kan være at Yahgene endelig oppdager space-flight, og en krig er på randen til å bryte ut. Spilleren er en form for frilanspoliti som spesialiserer seg på å ta ned kriminelle pirater i sviliserte områder av galaksen (sidequests,) som blir kalt inn for å ta ut baser etablert av yahgs på nye planeter (main story.) Plot twist på slutten av spillet kan være at Yahgene er kontrollert av Leviathans. Du starter spillet med to/tre andre karakterer, som er de resterende artene du kunne valgt å spille som. Veldig grove trekk, men dette er noe jeg kunne tenkt meg å se. Jeg føler meg dessverre rimelig sikker på at Bioware ikke kommer til å gjøre noe stort tidshopp på grunn av Tali-/Kaidan-/Garrus-/Liara-/Ashley-/Miranda-/Steve-/Traynor-/Allers-/Kasumi-/Aria-fansen... 1 Lenke til kommentar
G27 Skrevet 26. november 2013 Del Skrevet 26. november 2013 Hadde vært spennende og interessant, arni. Personlig kunne jeg kanskje tenkt meg at handlingen foregår etter Mass Effect 1 (innledningen til ME2), når Shepard er død. Tror også det hadde vært kult å møte på gamle karakterer, som Garrus og Liara, tilfeldig i oppdrag osv. Det viktigste for meg er uansett at Bioware velger å lage et RPG, istedenfor å kun fokusere på action og combat. ME1 er, etter min mening, utrolig mye bedre enn begge etterkommerne, selv om combaten ikke kan måle seg. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 For meg så står Mass Effekt serien som noe av det beste jeg har opplevd i spillsammenheng. For meg handler spillene hovedsaklig om karakterene du møter og blir kjent med, og til og med reiser med. Ingen andre spill jeg noensinne har spilt har hatt ett så engasjerende persongalleri som Mass Effekt serien. Det er veldig tydlig at det er forskjell på hva folk legger vekt på når de gjør seg opp en mening om ett spill, og det er jo helt rimelig det. Men likevel tar jeg meg selv stadig i å rynke på nesen når jeg ser folk svartmale enkelte spill pga. ting som jeg selv i værste fall ser på som flisespikkeri. Er vel sånn det er med folk... 1 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Slutten på Shep-trilogien suger, selv etter at de pyntet på den. Men jeg angrer likevel ikke på alle timene jeg har brukt på Mass Effect. Prøver å ha et avslappet forhold til neste spill, da det fort kan ende opp som Arkham Origins - et relativt fantasiløst kloneprodukt som skal selgest på navnet mer enn noe annet. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg er av den oppfatning at selv om slutten på filmen/spillet ikke lever opp til forventningene, så kan det fortsatt være et godt underholdningsprodukt så lenge veien frem til slutten har vært bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå