En Tiger Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hei! En dag fant jeg på at jeg ville høyreklikke på cd-rom partisjonen (f:) og "eject". Cd-en kom ikke ut, men jeg ofret ikke det en tanke mer da. Litt etter fant jeg ut at jeg ville spille litt Baldur's Gate, men cd-romen fant ikke cd'en. Jeg skjekket at cd'en var i cd-romen, men ingen respons. "Please insert a disk into drive F:." Greit, jeg tok av dekselet og skjekket at alle kabler var riktig i, det var de. Jeg avinstallerte og installerte cd-romen, men fremdeles ingen respons. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Seriøse svar mottas med takk Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Fikk samme feilen med en SONY CD-rom. Bare plutselig leste den ikke noen cd-plater lengre. Fikk også meldingen "Please insert a disk into drive" Jeg fant aldri ut hva det var og kastet den. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Pokker. Håper ikke at den bare plutselig ble defekt slik at jeg må kjøpe ny Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Før du hiver- prøv med en liten rens. Du har to muligheter. 1. Åpne spilleren og rense manuelt med sprit og /eller trykkluft 2. Handle en renseCD og kjør den Det hender dette hjelper, men det avhenger jo av at det er støv/dritt som er problemet. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Før du hiver- prøv med en liten rens. Du har to muligheter.1. Åpne spilleren og rense manuelt med sprit og /eller trykkluft 2. Handle en renseCD og kjør den Det hender dette hjelper, men det avhenger jo av at det er støv/dritt som er problemet. Takker for råd. Skal prøve det første. Det andre tipset går nok ikke tror jeg ettersom cd-romen ikke går rundt i det hele tatt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Eg har vore borti ein Cd-rom som ikkje gikk rundt. Litt sprit her og der og den snurra som f***. Men det er ikkje sikkert du er så heldig. Ein ny Cd-rom koster 200-400 Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Etter at jeg la inn en hack(firmware) som gjorde DVD spilleren min sonefri har jeg opplevd en gang i blant at den ikke vil lese alle cd'er. Kanskje en firmware oppdatering vil fungere, men ville tro at du har en hardware feil utifra det du forteller, forsøk å rens den som resten av gutta her sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå