Morgens Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Feilens viktighet: 2% Feilens irritasjonsfaktor: 90% Håper noen kan peke meg i litt riktig retning her. En 6-7 år gammel Lenovo PC booter straks etter pålogging. Slik har den oppført seg i flere år nå, det er OK siden den betjenes via RDP. I går tok jeg imidlertid oppgaven med en frisk reinstallasjon for å løse opp dette, men nei. Akkurat samme feilen skjer igjen. Hvis jeg bare logger inn og ikke gjør noe er den helt fint, men straks jeg gjør ett eller annet så kan den boote plutselig. Loggen sier ingenting utover at det var uventet. Selv mistenker jeg grafikken. BIOS er oppdatert, Chipset er lagt inn og Windows finner ingen nyere drivere til den. Det er en "integrert" PC av typen Ultra Small Form Factor slik at det ikke er mulig å bytte skjermkort etc. - hvis det er der feilen kan ligge. Noen tips som kan få meg i riktig retning eller har den gjort jobben sin? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Fungerer den fint i sikkermodus eller "clean boot state"? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Takk for svar. Ja, fungerer alt bra. Kan legge til at jeg ved normal oppstart kan logge inn og la PC stå uten problemer, men hvis jeg gjør noe så booter den etter få sekunder. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvis det stemmer at den er uten problemet i "clean boot state" så skal det være en smal sak å finne ut hva som lager problemet.(?) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 OK, det høres glimrende ut. Hva gjør jeg som neste steg for å finne utav dette? Som sagt føler jeg at det er "grafikken" som er problemet, men det er ingen nyere drivere... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Hmmm, er du sikker på at du har forsøkt "clean boot state"? Det er ikke det samme som sikkermodus. Hvilket operativsystem er evt. installert på datamaskinen? Endret 25. november 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå