Gå til innhold

Gaming-PC (intel, stille, rundt 10-11k)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Skal ha vendettaen din i bakhodet Malvado =P

Må si at jeg er vant med 2gb ram, schizze grafikk og gamle spell. Tror heller ikke jeg kommer til å kjøpe/spille alle nye spill om hverandre. Driver heller ikke med voldsomt mye på en gang på pcen, så jeg tror også at 8gb ram holder med det første, Omnithunder. Hvor mange moduler er det i forslaget ditt?

Og så på testresultatene som ble servert (domo arrigato Mr. Moderato®) og ser der at Radeon 280x kortet var en smule bedre, og at flere her ville valgt dette.

Dersom jeg skulle øke budsjettet litt, hva ville dere gått for da?

Lenke til kommentar

Top kortet ovenfor har en god kjøleløsning, så det kan absolutt anbefales.

Personlig er det kun to endringer som jeg føler virkelig må gjøres, skjermkort og psu.

Hovedkort så lenge det er ok kvalitet vil gjøre jobben sin fint, i noen tilfeller får man bedre overklokkingspotensiale og funksjonalitet med et dyrere hovedkort (flere sata porter , usb 3.0 osv osv ) , men dette får du nesten ta en vurdering på hva du selv trenger.

Her har jeg 6x HD , 1xBlu-Ray brenner og 1xDvd Brenner, 2 tilkoblede USB 3.0 enheter (Web cam og Mus&Tastatur) pluss Printer, scanner osv. Primært brukes pcen til kontorarbeid og noe gaming (skjermkortet er klar for de evige jaktmarker siden det er et 4870 kort ) og sånn sett er Amd plattformen det som ga mest for pengene til meg ( men ikke mest ytelse ).

Lenke til kommentar

Okk.

Prøver å lage en liste på Prisguide, men får ikke lagt til produkter til lista.. bah

Får ty til .txt ;P

Hei ZeRaF, kan du forklare hva du gjorde så vi kan prøve å gjenskape problemet her? Hvilket operativsystem og nettleser bruker du? På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hei Andy.

Problemet var vel i bunn og grunn meg, og problemet er løst :p

Tror jeg søkte for spesifikt, og at produktet ikke tilfredsstilte mine "krav". Da jeg søkte litt mer generelt og plukket produktet fra forslagslista løste problemet seg!

Lista er nå oppe!

Har byttet ut skjermkortet fra forslaget til Omnithunder, og ikke tatt med datamus i lista da jeg allerede er i besittelse av en som foreløpig funker fint

Takker alle for innspill! Sitter nå og plundrer med ulike netshops og vurderer kostnader.

Er det noe annet jeg bør tenke på? Følger alt av nødvendige kabler med de ulike produktene f.eks?

Kreves det spesielle verktøy / forberedelser for å kunne sette sammen det nye tidsfordrivet?

Lenke til kommentar

Hei Andy.

Problemet var vel i bunn og grunn meg, og problemet er løst :p

Tror jeg søkte for spesifikt, og at produktet ikke tilfredsstilte mine "krav". Da jeg søkte litt mer generelt og plukket produktet fra forslagslista løste problemet seg!

Takk for raskt svar. Fint at det løste seg. Vi jobber med å gjøre både søk og handlelisten bedre. Takk for at du bruker Prisguiden.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig, selv takk for tjenesten =P

edit:

Og bare for å dempe angsten: Alle delene på lista jeg har laget (stort sett samme lista som behjelpsomme Omnithunder kompilerte) fungerer med hverandre på alle mulige måter?

Endret av ZeRaF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig. Tusen takk for god hjelp!

Siden jeg er pcløs for øyeblikket er alt nå bestilt, kunne ha brukt lenger tid på prosessen, men tror og stoler på at jeg blir mer enn fornøyd.

Oppdaterer tråden etterhvert, Uansett om jeg støter på utfordringer eller alt går som smurt :D

Lenke til kommentar

PSUen??

eneste som er feil på lista di.

Når du skal bygge deg en pc, så er PSUen den viktigste komponenten å legge penger i, da du kan ta denne med deg videre i neste bygg og så neste bygg osv osv.

Det er ikke feil på listen. TS kjøper en grei PSU som passer til budsjettet. Tester og omtaler bekrefter dette:

http://www.guru3d.com/articles_pages/ocz_modxtream_pro_600_watt_power_supply_review,7.html

http://www.hardwaresecrets.com/article/OCZ-ModXStream-Pro-600-W-Power-Supply-Review/936/9

http://www.overclockersclub.com/reviews/ocz_mxs_pro_600w/7.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...