G Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvordan er batteriene fra batterikongen.no ? Batteriene til Samsung og mange andre telefoner ser ikke akkurat ut til å være originale varer. Hvilken kvalitet kan man forvente seg derfra? http://www.batterikongen.no/batteri/mobiltelefon-batterier/samsung/batteri-til-samsung-i8910-omnia-hd.html Og slik ser jo originalen ut: Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Det er en grunn til at uoriginale batterier er billigere. Ikke like streng kvalitetskontroll blant annet. Derfor kan det være litt hipp som happ om batteriet fungerer som det skal eller ikke. Jeg vil legge en knapp på at det i lengden svarer seg å kjøpe originalt, selv om uoriginale batterier kan prestere like godt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jan anbefaler at du tar å kjøper originalt batteri. dette er det sikreste og det vil betale seg på lang sikt. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Hva er normal levetid på originalbatteriene? Oppgitt i f.eks. antall ladninger. Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg eier personlig en del "litt slibrige" batterier fra diverse steder i verden. De fungerer som regel helt greit. Problemet med slike batterier er at de gjerne er mindre sikre, i form av slakkere kvalitetskontroll, så ting som brann/eksplosjon vil nok være en god del høyere representert i disse. Jeg bruker de forøvrig kun i ting jeg fint klarer meg uten, og som jeg aldri har direkte på kropp (som en tlf i lomma). Jeg har de i noen eldre telefoner jeg bruker som fjernkontroller til anlegg/pc etc. og de ligger alltid for seg selv.Den eneste forkjellen jeg har merket sånt rent ytelsesmessig er at de tappes fortere under ekstrem last. Dvs. at jeg kan f.eks tømme batteriet for strøm selv med lader koblet til, under ekstrem last. Noe originalbatteriet ikke gjør. Så det er tydelig at kvaliteten på innmaten ikke er det samme. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Du får orginalbatterier på ebay til under 100kr inkl frakt. Kjøper du de fra Europa, så har du de i postkassa innen en uke. De fleste batterier er gode i 500-1000 ladinger, men de blir gradvis dårligere. Jeg ville bytte batteri ca annenhvert år, siden li-ion blir dårligere hvert år etter de er produsert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå