Errae Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 har ett logitech navigator keyboard sett, med mus ( USB )... men scrollen fungerer ikke )= har Slackware, men når jeg går inn i control panelet, så er det ikke mulighet for å velge hvilken type mus man har )= hvordan ordner jeg dette ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 har ett logitech navigator keyboard sett, med mus ( USB )...men scrollen fungerer ikke )= har Slackware, men når jeg går inn i control panelet, så er det ikke mulighet for å velge hvilken type mus man har )= hvordan ordner jeg dette ? Option "ZAxisMapping" "4 5" Legg til den linja under 'mouse' seksjonen av /etc/X11/XF86Config Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Og da er det bare ekstraknappene igjen. Håpløst... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 http://hocwp.free.fr/xbindkeys/xbindkeys.html Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 http://hocwp.free.fr/xbindkeys/xbindkeys.html Har du noen tips om hvilke koder som gjelder for de forskjellige museknappene? Har lett litt, men finner ikke noe som hjelper. Har også installert xbindkeys_config. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har ikke prøvd det selv. Har helt standard tastatur Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det virker som man ikke kan mappe knapper som linux ikke har aktivert. Følgende koder fungerer for min mus(Logitech Mouseman Optical): b:1 - venstre museknapp b:2 - scroll museknapp b:3 - høyre museknapp b:4 - scroll opp b:5 - scroll ned Scroll er aktivert gjennom "ZAxisMapping" "4 5" Problemet er å få aktivert fram/tilbake knappene i XF86Config. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Problemet er å få aktivert fram/tilbake knappene i XF86Config. ja da er vi to.. har du prøvd med imwheel?? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Har ikke prøvd det. Men det ser interessant ut. Fikk forøvrig tilbake knappen til å virke, men kun som venstre museknapp. Det jeg gjorde var å endre på XF86Config fila under mouse: Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Buttons" "6" Option "ZAxisMapping" "4 5" Må i tilegg legge inn en kommando som utføres under oppstart. Det er xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 4 5" Hvor kan den kommandoen legges? Noen som vet hvordan den fungerende museknappen kan endres slik at den fungerer som en tilbakeknapp, slik den gjør i windows?(både i explorer, IExplorer og Opera) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 hmmm... kansje jeg kan få de vakre sølvknappene på pc'n min til å virke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå