Gå til innhold

13,3"/14" til maks 7000 - Julegave!

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på å kjøpe ny bærbar til fruen til jul - viftelyden på den gamle Acer One hun har holder på å gjøre meg gal, og ikke virker den noe særlig lengre heller..

Er en stund siden jeg har lest meg opp, men selv sitter jeg på en Acer Aspire 3820 TG som ble kjøpt for noen år siden, og er (eller var..) veldig fornøyd med den. Den er 13,3", og hun syns den har fin størrelse. Kunne tenkt meg noe tilsvarende, så håper noen har tips.

Her er kriteriene:

Viktig:

- 13,3/14"

- Godt tastatur

- Lite støy

- Bra utseende er et pluss..

- God skjerm

Mindre viktig:

- Ytelse, trengs stort sett til surfing og kontorarbeid

- Grafikk (må klare film i HD, ellers er vel kabal det eneste spillet..)

- Batteritid, vil stort sett bli brukt i sofaen

Håper noen har noen innspill, alt mottas med takk! Det gjør ingenting om prisen er lavere enn budsjett, men maskinen må ha en viss kvalitet. Stikkord er maskin til en jente/dame som helst bruker den til å sitte i sofakroken å surfe, spille enkle spill samt gjøre kontorarbeid i word etc.

Takker på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha deg en bærbar så er det lettest med 15" skjerm i og med at det finnes ett betydelig mindretall i datamaskiner som duger i 13" hvis man ikke skal gå for mac eller en maskin som ikke opprettholder kravene dine. Jeg vet ikke helt hvordan hun er til win 8, men jeg regner med at hun må lære seg det hvis hun ikke bruker det fra før i og med at det nesten er umulig å finne en maskin med win 7 som er bærbar.

Etter alt så anbefaler jeg denne: http://www.komplett.no/acer-aspire-v5-573g-156-hd-matt/794824#!tab:extra

Ettersom den nå også er på tilbud så syntes jeg at dette vil bli ett meget godt kjøp! :)

Lenke til kommentar

Hei,

Takker for tips. Ser poenget med at utvalget er langt bedre i 15". Kanskje jeg må revurdere, tross alt er 15" idag litt tynnere og lettere enn de gamle kolossene jeg umiddelbart tenker på. Den Aceren var lekker. Nesten litt i overkant spec til det behovet jeg skisserte, men bedre for mye enn for lite.

Eller kanskje jeg skal kjøpe den selv og pakke inn gamlepc`en min.. :-D

Lenke til kommentar

Maskinen skulle være til maks 7000, så jeg ser ingen begrensning i den, og nå er den vell på salg også ;) Da er det bare til å hive seg på den for den maskinen der er ett dundre kjøp nå! :) Du kan jo kanskje også pakke inn din gamle maskin hvis den er til noe tess og hvis hun liker den ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...