Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

high heels

Anbefalte innlegg

Jeg er deprimert, og jeg trenger råd. Jeg har en blogg som heter

*fjernet* hvor dere kan lese nærmere på hvordan jeg føler meg, sånn at dere har et utgangspunkt i hvordan jeg tenker.

Jeg er virkelig helt ødelagt, og jeg trenger drastiske råd for at den svarte skyen ikke overtar meg helt idag..

Jeg ber, vær så snill. Noen som har et eller annet å komme med nå. Noe som kan trekke smilebåndene oppover

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Gi mer faen i hva andre mener,

og er det ikke sykt deprimerende å skrive om deprimerende tanker?

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

jo, men det er det som er den indre kampen. Det å trosse den dårlige delen av meg, som dekker store deler inne i hodet..

Så hvis jeg ber deg om å gå dit så klarer du ikke?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Det er vanlig og kalles motstand.

Men det er best hvis du tar dette opp med psykologen slik at dere kan se på det sammen.

Her inne vil du få mange slags tips og råd, men hvis du virkelig ønsker å få det bedre, må du ta i mot behandlingen du går i.

Da er det viktig å snakke gjennom ambivalente følelser og ønsker i forhold til å ville bli bedre.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg ber deg om å gå dit så klarer du ikke?

Jeg vil klare å gå dit, men jeg klarer ikke å ta imot behandlingen, fordi det betyr at jeg når en milepæl som jeg ikke kan snu meg vekk fra lenger. Jeg er redd for å ta imot behandlingen, og ikke ble bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg vil klare å gå dit, men jeg klarer ikke å ta imot behandlingen, fordi det betyr at jeg når en milepæl som jeg ikke kan snu meg vekk fra lenger. Jeg er redd for å ta imot behandlingen, og ikke ble bedre.

På bånn kan det bare gå oppover..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Det er vanlig og kalles motstand.

Men det er best hvis du tar dette opp med psykologen slik at dere kan se på det sammen.

Her inne vil du få mange slags tips og råd, men hvis du virkelig ønsker å få det bedre, må du ta i mot behandlingen du går i.

Da er det viktig å snakke gjennom ambivalente følelser og ønsker i forhold til å ville bli bedre.

Ja vi har snakket om det. Det at jeg ikke er istand til å ta imot hjelp.

Og jeg vet ikke om jeg ønsker å få det bedre. Jeg vil det, men de positive tankegangene blir rett og slett overkjørt.

Men takk til dere som fikk meg til å ta meg litt sammen nå. Diskusjonen dere har med meg nå får meg til å tenke, og ikke la de negative følelsene ta overhånd i meg.

Lenke til kommentar

Du trenger tid til å finne ut om du kan stole på psykologen og at dere skjønner hverandre.

Dessuten er det ikke alle som har noe igjen for å snakke om vanskene sine, ikke for tida eller kanskje aldri. Da skal de kanskje gjøre andre saker for å få det bedre.

Det er ikke sånn at psykolog er det eneste som hjelper den som er deprimert og lei seg. Noen skal ha hjelp av medisner, fysisk aktivitet, lese selvhjelpsbøker eller heller jobbe mer med å styrke sine sterke sider og sånn få bedre selvfølelse og selvtillit. For de fleste så er det en kombinasjon av disse tiltakene som virker. Det er med andre ord mange veier til å få det bedre.

Lenke til kommentar

Du trenger tid til å finne ut om du kan stole på psykologen og at dere skjønner hverandre.

Dessuten er det ikke alle som har noe igjen for å snakke om vanskene sine, ikke for tida eller kanskje aldri. Da skal de kanskje gjøre andre saker for å få det bedre.

Det er ikke sånn at psykolog er det eneste som hjelper den som er deprimert og lei seg. Noen skal ha hjelp av medisner, fysisk aktivitet, lese selvhjelpsbøker eller heller jobbe mer med å styrke sine sterke sider og sånn få bedre selvfølelse og selvtillit. For de fleste så er det en kombinasjon av disse tiltakene som virker. Det er med andre ord mange veier til å få det bedre.

Tusentakk! det gir et lite håp

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...