high heels Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Jeg er deprimert, og jeg trenger råd. Jeg har en blogg som heter *fjernet* hvor dere kan lese nærmere på hvordan jeg føler meg, sånn at dere har et utgangspunkt i hvordan jeg tenker. Jeg er virkelig helt ødelagt, og jeg trenger drastiske råd for at den svarte skyen ikke overtar meg helt idag.. Jeg ber, vær så snill. Noen som har et eller annet å komme med nå. Noe som kan trekke smilebåndene oppover Endret 18. november 2013 av Latias Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Gi mer faen i hva andre mener, og er det ikke sykt deprimerende å skrive om deprimerende tanker? Endret 16. november 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Ytid Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 http://www.buzzfeed.com/expresident/stories-that-prove-animals-have-souls 2 Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Gi mer faen i hva andre mener, og er det ikke sykt deprimerende å skrive om deprimerende tanker? En venninne av meg sa jeg burde prøve å skrive ned følelsene jeg hadde, så det på en måte skulle lette på trykket. Jeg aner virkelig ikke lenger. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Får du behandling for depresjonen? Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Får du behandling for depresjonen? Jeg går til psykolog, men behandlingen får ikke begynt før jeg sier ja til det. Den dårlige delen av meg vil ikke ha den hjelpen jeg blir tilbudt, hvis du skjønner ? .. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det er vel den dårlige delen som er din fiende, vil det ikke være fint å ødelegge for den ved å gå dit? Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Det er vel den dårlige delen som er din fiende, vil det ikke være fint å ødelegge for den ved å gå dit? jo, men det er det som er den indre kampen. Det å trosse den dårlige delen av meg, som dekker store deler inne i hodet.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 jo, men det er det som er den indre kampen. Det å trosse den dårlige delen av meg, som dekker store deler inne i hodet.. Så hvis jeg ber deg om å gå dit så klarer du ikke? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg skjønner. Det er vanlig og kalles motstand. Men det er best hvis du tar dette opp med psykologen slik at dere kan se på det sammen. Her inne vil du få mange slags tips og råd, men hvis du virkelig ønsker å få det bedre, må du ta i mot behandlingen du går i. Da er det viktig å snakke gjennom ambivalente følelser og ønsker i forhold til å ville bli bedre. Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Så hvis jeg ber deg om å gå dit så klarer du ikke? Jeg vil klare å gå dit, men jeg klarer ikke å ta imot behandlingen, fordi det betyr at jeg når en milepæl som jeg ikke kan snu meg vekk fra lenger. Jeg er redd for å ta imot behandlingen, og ikke ble bedre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg vil klare å gå dit, men jeg klarer ikke å ta imot behandlingen, fordi det betyr at jeg når en milepæl som jeg ikke kan snu meg vekk fra lenger. Jeg er redd for å ta imot behandlingen, og ikke ble bedre. På bånn kan det bare gå oppover.. Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Jeg skjønner. Det er vanlig og kalles motstand. Men det er best hvis du tar dette opp med psykologen slik at dere kan se på det sammen. Her inne vil du få mange slags tips og råd, men hvis du virkelig ønsker å få det bedre, må du ta i mot behandlingen du går i. Da er det viktig å snakke gjennom ambivalente følelser og ønsker i forhold til å ville bli bedre. Ja vi har snakket om det. Det at jeg ikke er istand til å ta imot hjelp. Og jeg vet ikke om jeg ønsker å få det bedre. Jeg vil det, men de positive tankegangene blir rett og slett overkjørt. Men takk til dere som fikk meg til å ta meg litt sammen nå. Diskusjonen dere har med meg nå får meg til å tenke, og ikke la de negative følelsene ta overhånd i meg. Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 På bånn kan det bare gå oppover.. Jeg vet det, og du aner ikke hvor mye jeg har lyst til å tro på den setningen. Det er bare et eller annet som gir meg en dårlig vibbe rundt det, og ødelegger.. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hvor lenge har du gått i behandling? Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Hvor lenge har du gått i behandling? Behandlingen har ikke startet enda, men har hatt tre konsultasjonstimer for å prøve å snakke meg inn i det.. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg synes du skal gi deg selv og behandlingen tid. Tre ganger er ikke mye. Lenke til kommentar
high heels Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Jeg synes du skal gi deg selv og behandlingen tid. Tre ganger er ikke mye. jaaa.. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Du trenger tid til å finne ut om du kan stole på psykologen og at dere skjønner hverandre. Dessuten er det ikke alle som har noe igjen for å snakke om vanskene sine, ikke for tida eller kanskje aldri. Da skal de kanskje gjøre andre saker for å få det bedre. Det er ikke sånn at psykolog er det eneste som hjelper den som er deprimert og lei seg. Noen skal ha hjelp av medisner, fysisk aktivitet, lese selvhjelpsbøker eller heller jobbe mer med å styrke sine sterke sider og sånn få bedre selvfølelse og selvtillit. For de fleste så er det en kombinasjon av disse tiltakene som virker. Det er med andre ord mange veier til å få det bedre. Lenke til kommentar
high heels Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Du trenger tid til å finne ut om du kan stole på psykologen og at dere skjønner hverandre. Dessuten er det ikke alle som har noe igjen for å snakke om vanskene sine, ikke for tida eller kanskje aldri. Da skal de kanskje gjøre andre saker for å få det bedre. Det er ikke sånn at psykolog er det eneste som hjelper den som er deprimert og lei seg. Noen skal ha hjelp av medisner, fysisk aktivitet, lese selvhjelpsbøker eller heller jobbe mer med å styrke sine sterke sider og sånn få bedre selvfølelse og selvtillit. For de fleste så er det en kombinasjon av disse tiltakene som virker. Det er med andre ord mange veier til å få det bedre. Tusentakk! det gir et lite håp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg