Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hei, Jeg kom over en pussig melding på en nettavis (portal?) sin facebookside som stadig poster nyheter fra Hallingdal. De er "konkurrent" med hallingdal sin lokalavis og har blitt nektet å linke videre til hallingdølen.no. På facebook står det følgende: Selv om Epostavisen gjennom 14 år har vært en torn i øyet på Hallingdølen er det ingen problemer for oss å gratulere Hallingdølen med pris. Avisen har vært dyktig, kanskje de også har godt av litt konkurranse? Det skjerper også storebrødre. Redaktøren har gitt oss forbud mot lenkning til Hallingdølen, så her kommer oppslag i Fremtiden. Om ingen personlige avtaler mellom avisene er satt, kan lokalavisen (eller andre nettsteder) sette slike krav/lover angående linking til sin egen side? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Nei, men de kan jo lage oppstyr ved å blokkere ut i fra referrer. Dette ser ut som en personlig avtale, som det jo må være lov til å inngå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Nå er jo denne avisen en portal angående nyheter i hallingdal og det vil helt klart være mer lønnsomt for dem å ha mulighet til å linke til lokalavisa. Ser ingen grunn til at portalen skulle inngå en slik avtale, men ikke vet jeg. Takk for svar Det er nemlig interessant for meg som utdanner meg i web-bransjen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ser ingen grunn til at portalen skulle inngå en slik avtale, men ikke vet jeg.Jeg uttrykte meg kanskje litt uklart. "Avtalen" ble selvsagt inngått ved at redaktøren i Hallingdølen skrev at det ikke var ønskelig og portalen har inntill videre føyd seg. Det portalen tjener på det er å unngå bråk og dårlig samvittighet. Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå