Nacren Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Hei. Jeg lurer på om det er noen lov mot og selge cd keys som er skanna fra boksen uten og være registrert med en godkjent distributør ?. Takk på forskudd. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Nei, men litt avhengig av hvilken tjeneste det er nøklene skal registreres på, så risikerer du at nøklene gjøres ugyldige uten at du egentlig har så mange rettigheter å lene deg på. Kanskje mest aktuelt om det er snakk om en operasjon på en viss skala. Lenke til kommentar
Nacren Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Kun en liten niche nettbutikk og han som jeg kjøper av kjøper spill i butikken og skanner kodene inn og sender til en rimelig pris han har også veldig god rating. og det er snakk om spill til steam og origin. så det verste som kan skje er at jeg må refundere betalingen til kunden for ugyldig kode ? Endret 16. november 2013 av Nacren Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Veldig enkelt sagt, om man ser på lovgivningen på europanivå; Kan du bruke den mer enn én gang, på flere maskiner samtidig, så nei Er det en engangskode, så ja Endret 16. november 2013 av kupoflupo Lenke til kommentar
Licht Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det verste som kan skje er at f.eks. Steam får med seg at en batch med nøkler du har tenkt til å selge er blitt kjøpt opp av en keystore-supplier og sender ut en pre-emptive masseban for å hive en skiftenøkkel i tannhjulene hos deg. Praksisen er ikke ulovlig, men for Steam og Origin er det jo heller ikke ønskelig. De som eventuelt har kjøpt spill (nøkler) via deg har da ingen kunderettigheter hos Steam, siden du ikke er en godkjent distributør. Så lenge din policy i så fall blir å refundere kundene som rammes, så kan du sikkert likevel opprettholde ryktet ditt såpass at det ikke blir et problem. Dette problemet krymper jo også i takt med skalaen. Nøyaktig hvilken praksis EA har med dette på Origin vet jeg ikke, vil anta den er mye lik Steam sin. Lenke til kommentar
Nacren Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Tusen takk. Siden jeg ikke kjøper i bulk så blir ikke det et stort problem har fått en deal slikk at det sendes til meg automatisk når jeg trenger det og trekker kredit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå