Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo v70, Ford Mondeo eller Toyota Avensis

Tyvlytter

Anbefalte innlegg

Volvo er generelt sett tålig greie. Du må regne med at det ryker et endeledd i ny og ne. Kjøreegenskapene er... Gjerne noe svømmende. De har veldig lite tilbakemelding gjennom ratt og pedaler. Noen opplever det som konfortabelt, andre, som meg synes det er fryktelig ubehagelig å ikke føle hva som skjer mot underlaget. Drivstofforbruket er antagelig noe høyere enn på Ford, mens Ford kanskje er noe mer disponibel for rust. Uansett bilvalg bør rust stå i fokus, daglig anbefaler jeg understellsbehandling av biler, spesiellt de som ikke har begynt å ruste enda.

Edit: Om jeg ikke husker feil oppleves Toyotaen som noe trang innvendig. Fokuset er på antall sitteplasser, ikke hva passasjerene har med seg. Vedlikeholdsmessig er de gode. Kjørefølelse, presisjon og balanse ligger vel et sted mellom Volvo og Ford, ellers oppleves (i mine øyne) de aller fleste Toyota som noe kastrerte. Ingen fokus på kjøreklede, de er stort sett så spennende som en posjon kald potetstappe. Om jeg plages med bilen min og begynner å lure på hvorfor jeg gidder å kjøre gammel bil, slenger jeg opp et bilde av en Avensis på skjermen ved arbeidsplassen min, så kommer tiltakslysten alltid fort tilbake :)

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...