Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Xbox One Importstatus (betalings/leveringsstatus)


SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Fikk en skikkelig dårlig start på X1 opplevelsen ved første forsøk, men denne gangen har alt gått som en drøm:

 

1. Bestilte FIFA bundle fra Tyskland på søndag (kanskje det var lørdag) ettermiddag, og jaggu fikk jeg den levert på døra på jobb i dag kl. 13:30 av en UPS sjåfør som denne gangen faktisk ringte 2 ganger for å avtale møte. Var bare fryd og gammen, gud hjelpe hvor mye enklere det er når man er litt løsningsorientert og bare plukker opp telefonen. UPS rettet opp mye av det dårlige inntrykket fra sist runde.

 

2. X1 maskina (bank i bordet) er feilfri, ei stille vifte og ikke no tull med disk drevet.

 

3. Selv om jeg ble tilbudt refundering av penger for den første X1 velger jeg nå å beholde den til de blir releasa i Norge og tar den "enkle" ruta for reklamasjon. Leste nemlig det som står med liten skrift, og der står at penger for frakt ville blitt trukket fra summen de refunderte, og ved en rask sjekk på UPS sine sider kunne de potensielt blitt så mye at det er ikke verdt det. Akkurat dette hadde jeg tenkt å ringe og spørre om er tilfellet, men lar det bare ligge nå som jeg har fått en ny X1 i hus.

 

Fikk en skikkelig dårlig start på X1 opplevelsen ved første forsøk, men denne gangen har alt gått som en drøm:

 

1. Bestilte FIFA bundle fra Tyskland på søndag (kanskje det var lørdag) ettermiddag, og jaggu fikk jeg den levert på døra på jobb i dag kl. 13:30 av en UPS sjåfør som denne gangen faktisk ringte 2 ganger for å avtale møte. Var bare fryd og gammen, gud hjelpe hvor mye enklere det er når man er litt løsningsorientert og bare plukker opp telefonen. UPS rettet opp mye av det dårlige inntrykket fra sist runde.

 

2. X1 maskina (bank i bordet) er feilfri, ei stille vifte og ikke no tull med disk drevet.

 

3. Selv om jeg ble tilbudt refundering av penger for den første X1 velger jeg nå å beholde den til de blir releasa i Norge og tar den "enkle" ruta for reklamasjon. Leste nemlig det som står med liten skrift, og der står at penger for frakt ville blitt trukket fra summen de refunderte, og ved en rask sjekk på UPS sine sider kunne de potensielt blitt så mye at det er ikke verdt det. Akkurat dette hadde jeg tenkt å ringe og spørre om er tilfellet, men lar det bare ligge nå som jeg har fått en ny X1 i hus.

Hvilken MS store var det du handlet fra først ? bare sånn ,siden første gang ikke gikk som det skulle så er jeg litt nysjerrig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS Store Tyskland begge ganger. Første gangen ble det bare krøll da UPS leverte pakka over til Posten, og det var helt umulig å snakke fornuft med UPS og Posten, ble bl.a fortalt at UPS sjåfører ikke ringer og ikke har telefon i bilen så det var heeeeeeeeelt umulig å komme i kontakt med de, noe som ble motbevist til de grader andre gangen (på en positiv måte).

Lenke til kommentar

MS Store Tyskland begge ganger. Første gangen ble det bare krøll da UPS leverte pakka over til Posten, og det var helt umulig å snakke fornuft med UPS og Posten, ble bl.a fortalt at UPS sjåfører ikke ringer og ikke har telefon i bilen så det var heeeeeeeeelt umulig å komme i kontakt med de, noe som ble motbevist til de grader andre gangen (på en positiv måte).

UPS har ikke firma telefoner til sjåførene sine, og de har ikke lov å gi ut private nummer. Jeg løste det ved å spørre på jobben om de hadde nummeret til UPS sjåføren og det hadde de. (Han leverer varer der hver dag)
Lenke til kommentar

UPS har ikke firma telefoner til sjåførene sine, og de har ikke lov å gi ut private nummer. Jeg løste det ved å spørre på jobben om de hadde nummeret til UPS sjåføren og det hadde de. (Han leverer varer der hver dag)

 

Jeg anser det som fullstendig usannsynlig at en UPS sjåfør ikke har firmatelefon i bilen, i såfall får de sannsynligvis kompensasjon for å bruke sin egen telefon. At man kjører rundt i budbil og ikke skal kunne komme i kontakt med sin arbeidsgiver, spørre etter direksjoner hvis en kunde har en vanskelig adresse etc. er helt utopisk.

Lenke til kommentar

 

Jeg anser det som fullstendig usannsynlig at en UPS sjåfør ikke har firmatelefon i bilen, i såfall får de sannsynligvis kompensasjon for å bruke sin egen telefon. At man kjører rundt i budbil og ikke skal kunne komme i kontakt med sin arbeidsgiver, spørre etter direksjoner hvis en kunde har en vanskelig adresse etc. er helt utopisk.

De får nok igjen for det på en måte ja, men de har ikke telefoner/abbonement utgitt av UPS iallefall.

Lenke til kommentar

Bestilte xbox one fifa bundle den 14.desember og nå ligger pakken i oslo å vente på å bli shippet til trondheim, går raskt med tanke på at det var en helg når jeg bestilte den :-)
Fikk denne meldingen på sporingen til UPS: The customer was not available on the 1st attempt. A 2nd attempt will be made. / Package will be delivered next business day , men de har på ingen måte prøvd å kontakte meg enda, hva betyr denne meldingen?

Lenke til kommentar

Bestilte xbox one fifa bundle den 14.desember og nå ligger pakken i oslo å vente på å bli shippet til trondheim, går raskt med tanke på at det var en helg når jeg bestilte den :-)

Fikk denne meldingen på sporingen til UPS: The customer was not available on the 1st attempt. A 2nd attempt will be made. / Package will be delivered next business day , men de har på ingen måte prøvd å kontakte meg enda, hva betyr denne meldingen?

Har du prøvd å spore pakken på posten.no?

Fjern 1 tallet fra ups sporingsnummeret og prøv posten.no.

1Z0083EE0401585297 -> Z0083EE0401585297

Er nok posten som har overtatt fra UPS :)

Lenke til kommentar

Fant det ikke :hrm: , men ser på siden til ups at den skal komme i arbeidtid i morgen :) så jeg får satse på det, bare de ringer meg før de står på døra med den,
Forresten hvilket land skal jeg sette xbox'en til når jeg skal kjøpe spill fra marketplace?

Lenke til kommentar

Er på jobb langt hjemmefra så har ikke hatt mulighet å vær hjemme i aktuelt leveringstidspunkt.

 

Er posten virkelig så hjernedøde at di sender Xboxen i retur til UPS i Oslo, trodde den ble levert på lokalt postkontor, noen som vet noe om dette?

 

Og ja har kontaktet kundeservice på mail for 2min siden :)

post-3468-0-16294100-1387560180_thumb.png

Lenke til kommentar

da var xboxen i hus, hatten av for ups under en dag fra den kom på flyet til den ble var levert.

er det foresten noen som kunne tenke seg fifa 14 kode, vil helst bytte den mot en anden spill kode, men kommer aldri til å bruke det så gir det bort hvis du ikke har noe å bytte ;)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Noen som bestilte de billige Xbox One kontrollene i fjor som har fått endret status heller noe?

Nå er det ikke mange dagene til den lanseres i Norge, og da burde vel også kontrollene bli sendt, eller?

 

Mener jeg å huske at man ble trekt rundt November i fjor for kontrollene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...