Gå til innhold

Xbox One Importstatus (betalings/leveringsstatus)

SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at du kommer ingen vei med å kontakte live chat (men bevis gjerne at jeg tar feil :)) Ring direkte til MS norge kunderservice i stedenfor, de tilbyr refundering av penger, dog ingen xbox i erstatning.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortvarig lykke!...

Etter en ukes ventetid fikk jeg omsider min fra Tyskland i dag. :w00t:

Hoppende glad pakket jeg opp og koblet til - spent!

Brå nedtur når man skulle putte i Forza 5 og ble møtt med den grufulle lyden som har florert på nett - optical drive epical fail! CRAP!!! :grumpy:

Det var den helga! Regner jeg må bruke mesteparten av tiden på å komme i kontakt med kunderservice på chat. Så langt, null hell...

Mener jeg leste en artikkel om hvordan det kunne løses. Men husker seff ikke hvor..

Har du søkt litt på nettet?

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en artikkel om hvordan det kunne løses. Men husker seff ikke hvor..

Har du søkt litt på nettet?

Har søkt litt på nettet, samt vært i kontakt med både kundebehandler og tekniker over chat - vistnok i statene. Kundebehandleren satte meg raskt over til tekniker som raskt konkluderte med at det var noe feil og at bytte av konsoll var veien å gå - ingen problem! Var bare å ta kontakt med "retailer", eller registrere retur via myservice.xbox.com.

Når jeg forklarte problemstillingen med at dette var snakk i tyskimport, før release her i moderlandet, så var det beste rådet han/hun kunne komme med å ta kontakt med microsoftstore dot de. (Liten vits i å ta kontakt med MS Norge enda siden de fremdeles ikke kan hjelpe deg med annet enn penger igjen når det er en konsoll man vil ha!)

Og her stopper det jo som sagt opp! Tror chaten deres har tatt helg med minst et lager bayer! Men skal prøve lykken over noen dager til og eventuelt krype til korset over helga og kontakte Microsoft Norge. Er jo ikke akkurat så at garantien går ut med det første. Dessuten skal den jo være "world-wide", etter det jeg har forstått. Dermed burde det jo gå fint å kontakte MS Norge etter release her og dermed fikse med reperasjon.

Uansett hva som skjer videre, så tror jeg ikke jeg gidder å stresse så veldig mye med det. Konsollen fungerer veldig bra ellers!

Man kan jo faktisk laste ned de spillene man vil ha - hva trenger man optisk drev til da, sånn egentlig?

Mulig man ender opp med en ubrukt fysisk kopi av Forza 5 i løpet av helga, men det får så være.

Når man først har fått konsollen så skal den jaggu meg brukes og, til tross for noen barnesykdommer.

Får jeg derimot kontakt med bayerlandet innen rimelig tid, så skal jeg selvfølgelig holde dere oppdatert på hvordan det går. ;)

Snu den, legg den ned på noe mykt og gi den 2-3 slag så hjelper det midlertidig iallefall..

Tja, skader jo faktisk ikke å teste ut! Når gode råd er dyre, etc. etc...

Harde klaps du har gitt din?

Edit: Njet - null flaks her. Mulig man var for lett i slaga. Slegge neste? :p

Lenke til kommentar

Har søkt litt på nettet, samt vært i kontakt med både kundebehandler og tekniker over chat - vistnok i statene. Kundebehandleren satte meg raskt over til tekniker som raskt konkluderte med at det var noe feil og at bytte av konsoll var veien å gå - ingen problem! Var bare å ta kontakt med "retailer", eller registrere retur via myservice.xbox.com.

Når jeg forklarte problemstillingen med at dette var snakk i tyskimport, før release her i moderlandet, så var det beste rådet han/hun kunne komme med å ta kontakt med microsoftstore dot de. (Liten vits i å ta kontakt med MS Norge enda siden de fremdeles ikke kan hjelpe deg med annet enn penger igjen når det er en konsoll man vil ha!)

Og her stopper det jo som sagt opp! Tror chaten deres har tatt helg med minst et lager bayer! Men skal prøve lykken over noen dager til og eventuelt krype til korset over helga og kontakte Microsoft Norge. Er jo ikke akkurat så at garantien går ut med det første. Dessuten skal den jo være "world-wide", etter det jeg har forstått. Dermed burde det jo gå fint å kontakte MS Norge etter release her og dermed fikse med reperasjon.

Uansett hva som skjer videre, så tror jeg ikke jeg gidder å stresse så veldig mye med det. Konsollen fungerer veldig bra ellers!

Man kan jo faktisk laste ned de spillene man vil ha - hva trenger man optisk drev til da, sånn egentlig?

Mulig man ender opp med en ubrukt fysisk kopi av Forza 5 i løpet av helga, men det får så være.

Når man først har fått konsollen så skal den jaggu meg brukes og, til tross for noen barnesykdommer.

Får jeg derimot kontakt med bayerlandet innen rimelig tid, så skal jeg selvfølgelig holde dere oppdatert på hvordan det går. ;)

Tja, skader jo faktisk ikke å teste ut! Når gode råd er dyre, etc. etc...

Harde klaps du har gitt din?

Edit: Njet - null flaks her. Mulig man var for lett i slaga. Slegge neste? :p

Min fungerer perfekt, testa BR etter du skrev :p

Men sjekk videoen over her og klaps til med ei hard håndflate på baksiden over leseren :)

Lenke til kommentar

Min fungerer perfekt, testa BR etter du skrev :p

Men sjekk videoen over her og klaps til med ei hard håndflate på baksiden over leseren :)

Da har du/dere hatt bedre hell enn meg!

Har prøvd å klapse til den både to og tre runder med varierende kraft til inget hell :(

Ser Microsoft Store Tyskland, i motsetning til Norge, har åpent på lørdager også. Så da er det bare å prøve lykken utover dagen når man står opp.

On the bright side!

Kom over en litt oppløftende artikkel - OM kildene viser seg å være sann!

Sitat:

Microsoft offers free Xbox One games to make amends for new console's faulty disc drive
  • Microsoft’s Xbox One console launched in 13 countries on Friday
  • Some users complained of errors when trying to play discs
  • Microsoft has said affected users are entitled to a replacement console
  • The firm is also giving these users a free download code for a new game
  • Games including Dead Rising 3, Forza Motorsport 5 and Zoo Tycoon

Sitat slutt.

Lenke til kommentar

Ser Microsoft Store Tyskland, i motsetning til Norge, har åpent på lørdager også. Så da er det bare å prøve lykken utover dagen når man står opp.

Hvis du prøver å ringe Microsoft i Tyskland anbefaler jeg Skype (jeg har ikke fått til å ringe de fra mobil), forutsatt at du har noen kroner på kontoen. Selve samtalen er gratis.

Ellers anbefaler jeg å ta kontakt med chatten deres via denne siden: http://support.xbox.com/de-de/contact-us#0:0:4

Endret av RubberJ
Lenke til kommentar

Hvis du prøver å ringe Microsoft i Tyskland anbefaler jeg Skype (jeg har ikke fått til å ringe de fra mobil), forutsatt at du har noen kroner på kontoen. Selve samtalen er gratis.

Ellers anbefaler jeg å ta kontakt med chatten deres via denne siden: http://support.xbox.com/de-de/contact-us#0:0:4

Jeg fikk oppgitt dette nummeret vedr retur/reparasjon i Tyskland: 0049 695 007 0422

Lenke til kommentar

Min erfaring er at du kommer ingen vei med å kontakte live chat (men bevis gjerne at jeg tar feil :)) Ring direkte til MS norge kunderservice i stedenfor, de tilbyr refundering av penger, dog ingen xbox i erstatning.

Uten å sende bort xboxen?! :o det er i så fall bra deal, er jo bare å gå digitalt til maskina kommer til Norge :)

Lenke til kommentar

Da hadde jeg beholdt den :) Faktisk så er det ikke ille i det hele tatt å ikke ha drive på en Xbox One. Digital er likesågreit :) Enklere å bytte mellom spill osv :)

Er enig, hadde selv beholdt den hvis det var disc drevet mitt som var ødelagt, og eventuelt reklamert når den blei release i Norge, men for min del så lager kjølevifta en så høy irriterende lyd at jeg orker ikke sitte å høre på det :)

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...