soldatfrank Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 De leverer jo frem til 16-17 hvis jeg forstod korrekt, så du kan se det an litt. Mottok du din konsoll, uten at de oppdaterte "The commercial invoice is missing and is required for export"? Irriterer meg at konsollen står på stedet hvil, ennå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Nei, de som står med den beskjeden står fortsatt. Ikke noe å stresse for, sikkert i orden i løpet av dagen Den ene gikk dog rett gjennom. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Bestilte fra amazon.it og det var med Fifa fikk mail med sporing neste dag Hvordan er det med MVA og fortolling når du bestiller fra Amazon? Lenke til kommentar
lonix Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 En liten oppdatering på mitt reklamasjonsforsøk mot MS store Tyskland. Er heldig (skal det vise seg etterhvert) og får kontakt via LiveChat tidlig morgen. Hyggelig fyr med god engelsk som henviser meg til en link med et skjema jeg skal fylle ut for reklamasjon. Her støter jeg på første hinder, dette skjemaet MÅ fylles ut med telefonnummer fordi de skal ringe deg opp, men skjemaet godtar KUN tyske telefonnummer. Prøvde to ganger, hvor jeg i kommentarfeltet forklarte situasjonen og la ved både norsk telefonnummer og e-mail adresse, men har ikke hørt noe. Prøver deretter å komme i kontakt med LiveChat igjen for om mulig en annen løsning, LiveChat symbolet dukker opp og forsvinner sporadisk store deler av dagen, mens jeg får bare at de dessverre er opptatt hver gang jeg prøver når symbolet er fremme. Endelig utpå ettermiddagen i halv seks tida klarer jeg å få kontakt igjen. Ny hyggelig type som gir meg et telefonnummer å ringe i istedenfor skjemaet jeg skulle fylle ut. Personen i andre enden er veldig dårlig i engelsk, og etter et par tafatte forsøk på å stave mitt navn og e-mail adresse setter han meg over til noen som angivelig kan engelsk. Får en inder med dårlig engelsk, som etter å ha vært gjennom alle formalia på nytt viser seg å kun supportere X360, så han videresender meg til noen på Xbox One support. Havner nå hos ei veldig hyggelig dame i Estonia som jobber for et serviceverksted og er i utgangspunktet veldig behjelpelig og ønsker å løse mitt problem og vi setter i gang meg å fylle ut reperasjonsordre. Etter masse formalia, verifikasjoner via koder på mail, staving av gamertag og e-mail osv. så finner hun ut etter 20 minutter på telefon at de dessverre KUN kan serve UK kunder, det er ansvarsområdet til deres verksted. Hun beklager seg veldig, men mener at Microsof garantien skal være "world wide", og hun mener bestemt at noen skal kunne hjelpe meg bare jeg får snakke med de "rette" folkene, og hun anbefaler med da på nytt å kontakte microsoft store. Da orket jeg ikke mer i dag, så da får man gjøre nye forsøk i morgen og starte fra scratch igjen. Mistenker at dette blir forferdelig vanskelig, men gir ikke opp riktig enda Lag gjerne en egen tråd med full historikk på, jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper alt går bra til slutt. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skulle fått boksen i kveld... meeen var tydeligvis noe feil med adressen fordi UPS ikke fant gata mi. RELATIVT skuffa! Viser seg at når det er kødd med adressen, tar det to virkedager før du får den. Eller dvs, skulle hatt den på mandag, den kommer på onsdag. So close... Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Lag gjerne en egen tråd med full historikk på, jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper alt går bra til slutt. Nja, man kan vel eventuelt oppdatere den FAQ tråden som er opprettet med litt info kanskje. Uansett, ny status: Mye enklere å få tak i tysk live chat i dag, stort sett respons umiddelbart. De har ingenting de kan hjelpe meg videre med bortsett fra tlf. nr de oppga i går som ledet meg ut i telefonloop. Han beklager, og sier at dette mest sannysnlig er fordi X1 ikke er lansert i Norge enda, og man har rett og slett ikke opprettet logistikk for dette. Han anbefaler meg derfor å ta kontakt med MS store Norge, garantien skal være internasjonal påstår han. MS store Norge er hyggelige og behjelpelige, men han måtte ha en lengre pause på telefon for å snakke med kollegaer om hvordan de håndterer dette. Som antatt så kan ikke MS Norge kjøre standard rutine med opphenting av ødelagt boks og levering av ny, da det rett og slett ikke eksisterer logistiske løsninger for dette enda MEN, de tilbyr refundering av penger mot at jeg returnerer X1, og eventuelt bestiller opp en ny selv. De sender meg ferdigutfylt UPS lapp og ordner slik sett alt, så derfor går jeg for denne løsningen. Eneste aberet er at jeg blir uten X1 til jeg eventuelt klarer å få tak i en ny. Status i dag var at de hadde ingen anelse om når det kom nye på lager hos MS store Tyskland. Halvgrei løsning, hadde selvfølgelig håpet på å få en i erstatning, men får i det minste refundert penger uten større problemer. Endret 3. desember 2013 av bas Lenke til kommentar
Leow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg bestilte på Fredag, på Mandag ble den sendt, men de glemte seff Commercial Invoice. Noen som vet hvor lang tid dette vil ta og hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Halvgrei løsning, hadde selvfølgelig håpet på å få en i erstatning, men får i det minste refundert penger uten større problemer. Med tanke på at konsollen ikke er kjøpt i Norge, og du/vi dermed ikke er dekket av norsk forbrukerkjøpslov, syns jeg dette var en god løsning. Dumt at du må vente til de får inn ny på lager men likevel en grei løsning. Liten stjerne i boka til MS hos meg der. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Chatter med tyskland nå ang de billige kontrollerne. EDIT: Lucian O.: at 13:29:33 it would seem they are currently sold out Lucian O.: at 13:29:51 that is why I can't give you an exact date Lucian O.: at 13:30:05 we should recieve new ones shortly Endret 3. desember 2013 av jij1984 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Chatter med tyskland nå ang de billige kontrollerne. på xbox-siden, eller microsoft-siden? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 på xbox-siden, eller microsoft-siden? microsoftstore. Lenke til kommentar
bas Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Med tanke på at konsollen ikke er kjøpt i Norge, og du/vi dermed ikke er dekket av norsk forbrukerkjøpslov, syns jeg dette var en god løsning. Dumt at du må vente til de får inn ny på lager men likevel en grei løsning. Liten stjerne i boka til MS hos meg der. Ja, jeg er enig, synes det løste seg på en god måte til slutt, de kunne jo satt seg helt på bakbeina, men jeg ønsker jo ikke penger, jeg ønsker en fungerende Xbox Får bare følge med på status hos MS store. de fremover om de får inn på lager igjen. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg bestilte på Fredag, på Mandag ble den sendt, men de glemte seff Commercial Invoice. Noen som vet hvor lang tid dette vil ta og hva skal jeg gjøre? det lurer jeg også på finner ikke den chatten. noen som har snakket med microsoft om dette ? Lenke til kommentar
Leow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 det lurer jeg også på finner ikke den chatten. noen som har snakket med microsoft om dette ? Den chatten er like stabil som sommeren de siste årene. Den knappen kommer opp noen ganger, men hvis jeg trykker på den så kommer det opp vindu som sier chatten ikke er åpen. Det er også umulig å ringe gratis 800 nummer fra Norge. faen jeg vil ha xboxen min nå. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 ja, jeg vil også ha xboxen nå!! hater å vente Lenke til kommentar
Leow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 ja, jeg vil også ha xboxen nå!! hater å vente hvis du sender meg ordrenummeret ditt skal jeg nevne ditt også når jeg får tak i de. Jeg prøver å finne ut om jeg har noen tyske venner som kan ringe for meg. Send det i pm hvis du vil. Lenke til kommentar
Leow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 jeg har satt på sånn reload chat vinduet hvert 5 sekund. jeg skal gjennom 1 Lenke til kommentar
Mortx Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hvordan er det med MVA og fortolling når du bestiller fra Amazon? Betalte ca 5000 alt i alt og det inkluderte moms, frakt og fortolling, bruke express levering så slipper du italiensk moms Men er nok dyrere enn MS Store Lenke til kommentar
soldatfrank Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Den chatten er like stabil som sommeren de siste årene. Den knappen kommer opp noen ganger, men hvis jeg trykker på den så kommer det opp vindu som sier chatten ikke er åpen. Det er også umulig å ringe gratis 800 nummer fra Norge. faen jeg vil ha xboxen min nå. Hold oss oppdatert på hvordan det går med Microsoft kundestøtte-forsøkene dine. Min Xbox One ble også sendt på Mandag, men har nå stått på stedet hvil i 16 timer, grunnet "commercial invoice is missing and is required for export". Det irriterer meg lysegrønn å vente sånn, unødvendig. Lenke til kommentar
Leow Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hold oss oppdatert på hvordan det går med Microsoft kundestøtte-forsøkene dine. Min Xbox One ble også sendt på Mandag, men har nå stått på stedet hvil i 16 timer, grunnet "commercial invoice is missing and is required for export". Det irriterer meg lysegrønn å vente sånn, unødvendig. 16 timer fy faen. Jeg vet de andre har fått løst samme problem på rundt ett døgn. UPS har sagt at de skal kontakte avsender når invoice mangler. Håper bare de får ut fingeren og får ordnet dette innen ett døgn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå