Gå til innhold

Xbox One Importstatus (betalings/leveringsstatus)


SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Snakka nettopp med live chat...

 

De sender ut xbox ones idag, og i morgen. Så det kan se mørkt ut for mange....

Håper de prioriterer Day One editions. De skulle visstnok sende ut etter når du bestilte, men han kunne ikke sjekke opp min ordre.

 

Verre support har jeg nesten ikke vært borti. De gir så dårlige svar..

 

Jeg bestilte 16. August. Føler det kan være litt seint for å få den sendt idag. I og med at dette gjaldt alle MS Stores i hele Europa !! Som skal sendes fra Nederland i dag, og i morgen...

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakka nettopp med live chat...

 

De sender ut xbox ones idag, og i morgen. Så det kan se mørkt ut for mange....

Håper de prioriterer Day One editions. De skulle visstnok sende ut etter når du bestilte, men han kunne ikke sjekke opp min ordre.

 

Verre support har jeg nesten ikke vært borti. De gir så dårlige svar..

 

Jeg bestilte 16. August. Føler det kan være litt seint for å få den sendt idag. I og med at dette gjaldt alle MS Stores i hele Europa !! Som skal sendes fra Nederland i dag, og i morgen...

 

Bestilte min 22/08 selv, så vi får bare vente å se :)

 

Sender de konsollene i morgen så får man den på mandag, mens man får den på fredag mest sannsynlig med avreise idag.

Lenke til kommentar

 

Bestilte min 22/08 selv, så vi får bare vente å se :)

 

Sender de konsollene i morgen så får man den på mandag, mens man får den på fredag mest sannsynlig med avreise idag.

Jepp!

 

Men jeg ser mange fra USA osv får overnight shipping selv om det står standard på bestillingen. Så det er mye mulig at de gjør det på de siste, men som sagt support ga meg aldri no ordentlig svar...

 

Sitter bare å venter på "shipping mail" nå

 

Noen som bestilte før 16. August her?

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

 

Replacement Xone Order? Hvorfor har du fått det? Det høres mer ut som om det har sammenheng med garantisaker o.l.

 

Edit: uten at det nødvendigvis indikerer at det er noe galt med ordren. Det virker som om front-enden til ordresystemet deres er litt "on the fritz"

Kommer opp slik etter jeg måtte legge inn ny ordre sist uke. Helt normalt, ser andre som måtte gjøre det har det samme navnet på sin ordre.

 

Snakka nettopp med live chat...

 

De sender ut xbox ones idag, og i morgen. Så det kan se mørkt ut for mange....

Håper de prioriterer Day One editions. De skulle visstnok sende ut etter når du bestilte, men han kunne ikke sjekke opp min ordre.

 

Verre support har jeg nesten ikke vært borti. De gir så dårlige svar..

 

Jeg bestilte 16. August. Føler det kan være litt seint for å få den sendt idag. I og med at dette gjaldt alle MS Stores i hele Europa !! Som skal sendes fra Nederland i dag, og i morgen...

Support er elendig ja, det virker som hver person har forskjellig informasjon å gi. Og at de sier at ''Ordren ser OK ut, du har den på fredag'', uten at det virker som de sjekker det opp i det hele tatt.

 

Jeg spurte til og med en om han garanterte at jeg hadde den på Fredag. Det gjorde han.

 

Tror jeg skal ta en telefon til Tysk support nå og se om jeg får noe mer hjelp der.

Lenke til kommentar

Ikke for å være en gledesdreper, men jeg tror de fleste av oss må innstille oss på at boksen først kommer mandag/tirsdag. Jeg håper selvsagt jeg tar feil, men min erfaring er at ting tar litt tid når Microsoft skal sende varer opp til det forblåste isødet her oppe. Tidligere pakker som MS har sendt til meg har gått raskt opp til Gardermoen, men der har de truffet sirupen. Selv om jeg bor bare 25 minutter fra Oslo (2,5 timer i den forbanna rushtrafikken på E18) så bruker pakkene fra MS Tyskland ofte laaang tid på å bli transportert fra Gadermoen.

 

Kundeservice nede i Tyskland (som sikkert fysisk befinner seg i Irland) svarer det som gjelder for den siviliserte delen av Europa.

 

Håper som sagt jeg tar feil...

Endret av hatu
Lenke til kommentar

Som en robot. Seriously.

 

 

 

info: at 10:52:36
Vielen Dank, dass Sie sich für Microsoft Store entschieden haben. Ein Supportmitarbeiter wird Ihre Frage in Kürze beantworten.

info: at 10:52:37
Sie sprechen gerade mit 'Markus L.'.

Markus L.: at 10:52:40
Herzlich willkommen beim Microsoft Store Chat. Mein Name ist Markus L. Wie darf ich Ihnen helfen?

Sie: at 10:52:54
Hello, i have some questions regarding my Xbox One order, as i have not had an authorization charge for my account yet

Sie: at 10:53:22
This was supposed to happen on Mondag, everyone else have had this

Markus L.: at 10:53:36
You will be charged, as soon as your order will leave or warehouse.

Sie: at 10:53:49
Yes, but the problem i have is that the authorization charge have not come through, and that happened to everyone else on Monday

Sie: at 10:53:56
their credit card was charged the full amount

Sie: at 10:54:09
please check order nr xxxxxxx

Markus L.: at 10:54:58
The order is ok, an will be processed normaly.

Sie: at 10:55:20
Ok, but as i said i have had no authorization charge on my credit card, so i'm wondering if transaction will be OK

Sie: at 10:55:31
i can talk to your payment department if possible

Markus L.: at 10:55:50
Yes, it is ok, I just checked the order and it's fine.

Sie: at 10:56:17
But do you know why i have not had the credit charge yet? everwhere i look they have been charged on Monday from the German Microsoft Store

Sie: at 10:56:41
Payment on commerce.microsoft.com has a ''pending'' yellow status

Markus L.: at 10:56:52
You will be charged as soon as the the Xbox will be shipped.

Sie: at 10:57:02
Ok do you know when it will be shipped?

Markus L.: at 10:57:47
Today or tomorrow it shall be shipped.

Sie: at 10:58:03
Ok, and i will recieve the Day One + Fifa 14?

Markus L.: at 10:58:38
Yes, you will receive the FIFA 14 aswell.

Sie: at 10:59:00
Ok, if i don't see anything happening by tomorrow, what should i do?

Markus L.: at 11:00:02
Just wait. There are many orders that are being processed and it can take a bit more longer.

Sie: at 11:00:13
So my order is not finished processing yet?

Markus L.: at 11:00:38
No.

Markus L.: at 11:00:55
It still has to be prepared for the shipping, but don't worry.

Sie: at 11:01:35
Ok, but is any other orders finished preparing? I ordered 18 August, and other people that ordered after me have allready had their credit cards charged, so their orders should be processed allready

Markus L.: at 11:02:17
Just don't worry. You had your order replaced and that's why it's taking a bit more longer.

Sie: at 11:02:43
Yes, but i know several others with a ''replacement Xone order'' which was processed on Monday aswell

Sie: at 11:02:48
so i'm just a little worried still

Sie: at 11:02:58
but thank you for your information, i will hope it gets processed by today

Markus L.: at 11:03:13
You don't have to worry. You will receive the order.

Markus L.: at 11:03:23
Thank you for chatting with us at Microsoft Store. We highly appreciate this!

info: at 11:03:26
Die Chatsitzung wurde vom Agenten beendet.

Virker som godeste Markus begynner å bli litt lei. Men det gjør jeg og.

Lenke til kommentar

Om det viser at de ikke sender ut konsollen min og bare kansellerer den uten videre (dette skjedde med en haug av folk som bestilte Surface 2: http://thedigitallifestyle.com/w/index.php/2012/10/29/microsoft-store-cancels-my-surface-pre-order/ f.eks), har jeg hvertfall flere håndfaste bevis på at de garanterte meg levering gang på gang.

 

Uansett, virker som at de som ble trekt på Mandag bare fikk et forhåndstrekk, slik som XB1 kontrollene (det beløpet kom tilbake igjen etter et par dager), de har jo en policy der de sier selv at de ikke tar betaling før de sender. Uansett, veldig veldig rart at det samme ikke skjedde med min ordre. Men jeg fikk jo heller ingen mail tidligere om at kortet mitt var utgått og at jeg måtte oppdatere det, noe som viste seg å være en feilutsending av de. Kan hende det er en glitch i systemet igjen. Har ikke mista HELT håpet enda, men nesten.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Jepp!

 

Men jeg ser mange fra USA osv får overnight shipping selv om det står standard på bestillingen. Så det er mye mulig at de gjør det på de siste, men som sagt support ga meg aldri no ordentlig svar...

 

Sitter bare å venter på "shipping mail" nå

 

Noen som bestilte før 16. August her?

Eg bestilte to dqger tidligere, 14 August. Har absolutt ikke så hastverk med å få den at det er krise om den blir sendt i morgen. Men vil ha den fortest mulig. Kjøpt ny pc til over 20k sist uke så har nok holde på med når eg skal spille for tiden.

Lenke til kommentar

Det høres rart ut. De skal reserveres frem til pakken blir sendt. Da trekkes pengene. Men i noen nettbanker er det ikke så lett å se forskjell på reservasjoner og trekk. Men jeg har litt forsinkelse i systemet her, så om mandagens reserverte beløp er trekt i dag, vet jeg ikke enda.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

SIR WOLFIE 87: Pengene ble ikke trekt på mandag, de ble _reservert_.

Jeg vet, derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ikke er reservert penger fra meg enda. Eneste reservasjonen er de 16 kronene de tok når jeg la inn ordren (pre autorisasjon eller noe). Uansett skal det ikke være noe som sperrer de for å trekke kontoen min, da hadde det dukket opp på faktureringssidene deres, samt at jeg hadde mottatt en mail isåfall.

Lenke til kommentar

Jeg vet, derfor jeg ikke skjønner hvorfor det ikke er reservert penger fra meg enda. Eneste reservasjonen er de 16 kronene de tok når jeg la inn ordren (pre autorisasjon eller noe). Uansett skal det ikke være noe som sperrer de for å trekke kontoen min, da hadde det dukket opp på faktureringssidene deres, samt at jeg hadde mottatt en mail isåfall.

For meg virker det som om de har fått for dårlig tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...