sinsol Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Hmm, har forresten fortsatt Status:BackOrdered og Versenden på linjen under. Dette er vel det som alltid har stått der? Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 (endret) Hmm, har forresten fortsatt Status:BackOrdered og Versenden på linjen under. Dette er vel det som alltid har stått der? Det står det på kontroller-ordren min og, og den ble trekt forrige uke. Helt normalt. Får visst en mail når de sender ut ordren. Så om du bare har fått pengene trekt uten å få noen mail med leveringsbekreftelse, så er det vel normalt. Endret 18. november 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Fikk du email bekreftelse forresten? Eventuelt med et UPS sporingsnummer? Ikke fått noen ny mail siden bekreftelsen etter endringen over telefon. Får vel sendingsnummer når den blir sendt. Lenke til kommentar
keungz Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Snakka med Martin P jeg og, men han sa ikke noe om det nei. Han sa bare at han opplyste om informasjon han selv har fått. Hva mener du med at beløpet er reservert? Snakker vi om hele beløpet på rundt 4000kr for XB1 konsollen? Beløpet skal jo ha vært reservert helt siden du bestilte konsollen. Går utifra at den første reservasjonen i august var for å validere kortet (ikke sperret, har likviditet) og det beløpet blir ikke trukket. Såviidt jeg vet er reserverte beløp fremdeles dine penger. Nå er det derimot reservert for å forhindre at beløpet blir brukt opp før det blir trukket fra konto. Tipper det blir bokført i løpet av et par dager. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 18. november 2013 Forfatter Del Skrevet 18. november 2013 Fortsatt ingen trekk her. Men begynte å tenke litt. Ble jo trekt for kontrollene sist uke, og pengene var tilbake på konto igjen i løpet av kort tid. Har sett flere som har blitt fortalt av MS at de trekker pengene for konsollen som en reservasjon, men at beløpet ikke blir trekt for fullt før de sender ordren. Kanskje det er det som skjedde med konsoll-bestillingene i dag og? Ikke bli overraska om pengene er tilbake på konto i morgen/kanskje på Onsdag. For så å se de forsvinne igjen senere på Onsdagen, eller på Torsdag. Lenke til kommentar
keungz Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Det kan være, ja. Det gir mening at de vil sjekke at det ikke er noen uregelmessigheter med kortet rett før ordren blir effektuert. Jeg tipper jeg vet mer i morgen, foreløpig står beløpet bare som reservert. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Beløpene for konsollen og Forza 5 ligger reservert på kortet mitt i alle fall, det er vel den normale måten å gjøre det på. Så får vi se om de sendes og trekkes i morgen eller onsdag. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Er det noen som har fått noen form for e-post bekreftelse siden de trakk penger i går? De har enda ikke trekt noen penger fra kontoen min, status på commerce er fremdeles gul. Lenke til kommentar
sinsol Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med de i dag. Har ikke fått noe info fra de etter de trakk kortet, regner med at alt kommer ifm utsendelsen i morgen. Hadde håpet på en utsending i dag, for da hadde jeg faktisk fått den til release... Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 Har vært i kontakt med de så og si hver dag. Eneste svar jeg får er ''Alt ser OK ut med ordren din, du har den til release''. De jeg burde snakka med er fakturaavdelingen deres, men de er det ikke mulig å kontakte. Ikke mye jeg kan gjøre desverre. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Slik ser min ordre ut på commerce.microsoft.com: Jeg husker ikke hva som stod etter at jeg la inn den første bestillinga i August (om den ble grønn etter hvert), men jeg ser at de som har fått pengene trekt har fått opp en belastning med MINUS (-499eur). Lurer da på hvorfor reservasjonsbeløpet som jeg betalte inn (rundt 16kr) forrige uke etter de la inn ny ordre ikke er blitt grønt enda. Kom inn i banken uten problemer og forsvant ut igjen etter et par dager, slik som forhåndstrekk bruker å gjøre. Hvordan ser den komplette ordregangen til dere andre ut? Og ja, jeg har vært i kontakt med MS store utallige ganger, og norsk support er det hvertfall bare å glemme. Ringt inn og snakka med samme fyren 3 ganger nå, og han kan ikke hjelpe meg med annet enn å si at ''alt ser bra ut med ordren/betalingen din'', han sa tilogmed at betalingen var komplett. Tyskerne sier det samme (når chatten deres er oppe, som er VELDIG random), og at jeg ikke blir trekt det fulle beløpet før de sender konsollen (dette står det jo også i pre-order policyen deres), men alle andre har jo blitt trekt før meg. Hadde det vært problemer med betalingen ville jo også MS ha kontaktet meg, så den gule statusen gjør meg ganske irritert. Skal ikke frike helt ut før jeg ser dere andre få leveringsbekreftelse i morgen, og jeg sitter igjen uten noe som helst. Endret 19. november 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
Mojo Wangen Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Slik ser min ordre ut på commerce.microsoft.com: Jeg husker ikke hva som stod etter at jeg la inn den første bestillinga i August (om den ble grønn etter hvert), men jeg ser at de som har fått pengene trekt har fått opp en belastning med MINUS (-499eur). Lurer da på hvorfor reservasjonsbeløpet som jeg betalte inn (rundt 16kr) forrige uke etter de la inn ny ordre ikke er blitt grønt enda. Kom inn i banken uten problemer og forsvant ut igjen etter et par dager, slik som forhåndstrekk bruker å gjøre. Hvordan ser den komplette ordregangen til dere andre ut? Og ja, jeg har vært i kontakt med MS store utallige ganger, og norsk support er det hvertfall bare å glemme. Ringt inn og snakka med samme fyren 3 ganger nå, og han kan ikke hjelpe meg med annet enn å si at ''alt ser bra ut med ordren/betalingen din'', han sa tilogmed at betalingen var komplett. Tyskerne sier det samme (når chatten deres er oppe, som er VELDIG random), og at jeg ikke blir trekt det fulle beløpet før de sender konsollen (dette står det jo også i pre-order policyen deres), men alle andre har jo blitt trekt før meg. Hadde det vært problemer med betalingen ville jo også MS ha kontaktet meg, så den gule statusen gjør meg ganske irritert. Skal ikke frike helt ut før jeg ser dere andre få leveringsbekreftelse i morgen, og jeg sitter igjen uten noe som helst. Min ser slik ut: Date Description Type Status Payment Option Grand totalAmount + Tax 11/18/2013 Charge Charge Visa: xxxx3435 (€499.99) EUR Status er dog grønn som da betyr "settled" hvis du holder markøren over. Test det på de gule ikonene dine og se hva som dukker opp. Lenke til kommentar
RubberJ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Slik ser det ut på commerce.microsoft.com hos meg: De har tatt betalt, men beløpet er ikke oppdatert i nettbanken ennå. Har mine tvil om at jeg sitter med en Xbox One på fredag! Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 19. november 2013 Forfatter Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Ja, det den der jeg fremdeles mangler. Selve betalingen. De to forrige (navnet på ordren med datoen da du bestilte) og StandardEOC er de eneste jeg har foreløpig, og de er gule. Noe som vil si at de enda ikke har belastet kontoen min. Flere har sagt at de trekker penger fra folk helt til og med Torsdag, men jeg har sett flere som bestilte etter meg som har fått pengene trekt i går. Det er bare rart, forhåpentligvis blir pengene trekt i morgen når de sender konsollene ut. Mailen du får ved utsending forteller jo at om du har betalt med kredittkort er pengene NÅ trekt. De skal jo egentlig ikke trekke noe før de sender konsollene heller. Prøvd å ringe tysk MS store flere ganger, men kommer aldri gjennom til de (nummeret er ikke i bruk). Prøvd flere kombinasjoner, +49[tlf nummer], 0049[tlf nummer] etc. Endret 19. november 2013 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
RubberJ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Ja, det den der jeg fremdeles mangler. Selve betalingen. De to forrige (navnet på ordren med datoen da du bestilte) og StandardEOC er de eneste jeg har foreløpig, og de er gule. Noe som vil si at de enda ikke har belastet kontoen min. Flere har sagt at de trekker penger fra folk helt til og med Torsdag, men jeg har sett flere som bestilte etter meg som har fått pengene trekt i går. Det er bare rart, forhåpentligvis blir pengene trekt i morgen når de sender konsollene ut. Mailen du får ved utsending forteller jo at om du har betalt med kredittkort er pengene NÅ trekt. De skal jo egentlig ikke trekke noe før de sender konsollene heller. Prøvd å ringe tysk MS store flere ganger, men kommer aldri gjennom til de (nummeret er ikke i bruk). Prøvd flere kombinasjoner, +49[tlf nummer], 0049[tlf nummer] etc. Jeg har prøvd alle kombinasjonene til MS Store Tyskland selv uten hell da jeg ringte angående en epost om at kredittkortet mitt hadde utgått på dato. Jeg prøvde til slutt med Skype der jeg hadde noen kroner stående og det funket helt supert (+498008088014 , Germany - Toll Free), ble ikke engang belastet med et eneste tellerskritt. Noen som har tro på at sendingen kan komme til Trondheim på fredag hvis den blir sendt på onsdag? Endret 19. november 2013 av IndianSumm3r Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Et eller annet har endret seg på ordresiden min hos Microsoft Store hvertfall. Gekaufte Artikel: Replacement Xone Order Preis: 499,99 € inkl. MwSt.Menge: 1Status: Wird bearbeitet Versenden Tidligere stod det et eller annet med ''22 November''. Noen andre med det samme? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det der får det til å virke som at varen er klar til å bli sendt. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 Det har alltid stått det der siden jeg la inn en ny bestilling forrige uke med nytt kredittkort. Eneste forskjellen nå er at det ikke står noe om at ''Utgivelsesdato 22 november'' eller noe. Har fortsatt ikke fått noen penger trekt fra konto, så lurer på om andre har hatt samme endringen. Hvis ikke kan det jo hende at jeg ikke får den til release i det hele tatt. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 aldri stått 22 Nov hos meg, bare backordered Lenke til kommentar
keungz Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Et eller annet har endret seg på ordresiden min hos Microsoft Store hvertfall. Gekaufte Artikel: Replacement Xone Order Preis: 499,99 € inkl. MwSt.Menge: 1 Status: Wird bearbeitet Versenden Tidligere stod det et eller annet med ''22 November''. Noen andre med det samme? Replacement Xone Order? Hvorfor har du fått det? Det høres mer ut som om det har sammenheng med garantisaker o.l. Edit: uten at det nødvendigvis indikerer at det er noe galt med ordren. Det virker som om front-enden til ordresystemet deres er litt "on the fritz" Endret 20. november 2013 av keungz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå