Gå til innhold

Xbox One Importstatus (betalings/leveringsstatus)

SIR WOLFIE 87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Note: Prior to the first delivery attempt, contact the sender to request a change in delivery instructions or to correct your delivery address."

Håper ikke jeg risikerer å vente en dag ekstra ellerno ved å få MS til å endre leveringsadresse. Da satser jeg heller på at de ringer meg ved levering. Slik at jeg kan fortelle de hvor de kan levere den istedet. Husene ligger bare 1500 meter ifra hverandre uansett så burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

"Note: Prior to the first delivery attempt, contact the sender to request a change in delivery instructions or to correct your delivery address."

Håper ikke jeg risikerer å vente en dag ekstra ellerno ved å få MS til å endre leveringsadresse. Da satser jeg heller på at de ringer meg ved levering. Slik at jeg kan fortelle de hvor de kan levere den istedet. Husene ligger bare 1500 meter ifra hverandre uansett så burde ikke være noe problem.

Sant det, husker den der. Er vel best å beholde nåværende levering, og heller spørre om de kan levere det en annen plass når de eventuelt ringer deg.

Lenke til kommentar

Liten update på mitt problem. Satt ca 5 timer totalt i livechat og support tlf, endte med å få meg et service request number som jeg skulle ringe inn sammen med Visa infoen min for å få tilsendt en ny Xbox. Så ringte jeg inn til support for å forklare situasjonen å gi de det nummeret men da ble jeg avvist og fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg fordi konsollen ikke hatte hatt lansering i mitt land enda, å de anbefalte meg å fikse meg en tysk adresse, reise ned til Tyskland å fikse problemet personlig eller rett og slett bare vente til 2014 engang når norsk release har vert for da kunne jeg kontakte xbox support Norge å få fiksa det da. jeg starta livechat igjen å fortalte at jeg ble avvist til tross for at jeg hadde fått service request number fra ei jeg prata med før, men fikk bare samme regla om å måtte vente til norsk release før de kunne fixe det.

Satt her egentlig bare ganske målløs en stund å visste ikke hvordan jeg skulle gå fram eller hva jeg skulle gjøre. Support systemet til MS er jo helt tilbakestående. Vurderte kjøpe en ny box eller bare kjøpe meg COD digitalt så jeg kunne ha spilt det fram til 2014 siden digitale spill ikke krever fungerende disk drive.

Googled problemet litt mer før jeg gjorde noe drastisk å fant jeg en video på youtube med en dude som hadde samme problem, han snudde boxen sin opp ned, slo på bunnen på den siden hvor BluRay driven sitter middels hardt 4-5 ganger å snudde boxen igjen å skrudde den på, da funket det for han. Følte jeg ikke hadde noe å tape så prøvde det samme selv, skrudde på boxen igjen å vips, plutselig leste den både spill og film! :D

Håper bare det holder seg i orden nå! Er ikke helt over sjokket enda over at xboxen var ødelagt i utgankspunktet, men nå sitter jeg egentlig bare her like sjokkert her over at litt god gammeldags vold skulle "fixe" boxen i ettertid også

• Liker 2
Lenke til kommentar

Liten update på mitt problem. Satt ca 5 timer totalt i livechat og support tlf, endte med å få meg et service request number som jeg skulle ringe inn sammen med Visa infoen min for å få tilsendt en ny Xbox. Så ringte jeg inn til support for å forklare situasjonen å gi de det nummeret men da ble jeg avvist og fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg fordi konsollen ikke hatte hatt lansering i mitt land enda, å de anbefalte meg å fikse meg en tysk adresse, reise ned til Tyskland å fikse problemet personlig eller rett og slett bare vente til 2014 engang når norsk release har vert for da kunne jeg kontakte xbox support Norge å få fiksa det da. jeg starta livechat igjen å fortalte at jeg ble avvist til tross for at jeg hadde fått service request number fra ei jeg prata med før, men fikk bare samme regla om å måtte vente til norsk release før de kunne fixe det.

Satt her egentlig bare ganske målløs en stund å visste ikke hvordan jeg skulle gå fram eller hva jeg skulle gjøre. Support systemet til MS er jo helt tilbakestående. Vurderte kjøpe en ny box eller bare kjøpe meg COD digitalt så jeg kunne ha spilt det fram til 2014 siden digitale spill ikke krever fungerende disk drive.

Googled problemet litt mer før jeg gjorde noe drastisk å fant jeg en video på youtube med en dude som hadde samme problem, han snudde boxen sin opp ned, slo på bunnen på den siden hvor BluRay driven sitter middels hardt 4-5 ganger å snudde boxen igjen å skrudde den på, da funket det for han. Følte jeg ikke hadde noe å tape så prøvde det samme selv, skrudde på boxen igjen å vips, plutselig leste den både spill og film! :D

Håper bare det holder seg i orden nå! Er ikke helt over sjokket enda over at xboxen var ødelagt i utgankspunktet, men nå sitter jeg egentlig bare her like sjokkert her over at litt god gammeldags vold skulle "fixe" boxen i ettertid også

Prøvd å registrere boksen her? https://myservice.xbox.com/en-GB/Pages/Welcome.aspx

Legg inn serienummer og prøv å opprett en service på den. Kanskje det funker.

Uansett, nå som det funker er det vel like greit å vente på norsk release, en feilende disc drive er jo ikke det aller verste når du kan kjøpe spill fra US Marketplace for knapt 350kr. Og du fiksa jo problemet og, kan hende det er permanent fikset.

Lenke til kommentar

Dette her høres urimelig ut. Garantier/reklamasjoner burde da for all del gjelde selv om den ikke er releasa i Norge. Du kunne jo for alt de veit ha bodd i Tyskland og flyttet til Norge med Xbone på lasset i går, de for deg jo til å høres ut som en kriminell bare fordi du har kjøpt et produkt av de. Dette er bare urimelig, og det har ingen verdens ting å si om de sender UPS på døra de i Norge, eller langt uti huttiheita i Tyskland for å plukke opp xboxen din, samme prosessen uansett. Dette ville jeg ikke gitt meg på.

Lenke til kommentar

eg registerte min nye xbox one her: Nettbasert servicesenter for Xbox – Velkommen

Og har support og garanti på gratis rep frem til februar 23 2016!
Så ser ikke koffer support skulle være så vanskelig! der kan eg trykke en knapp som hjelper med å be om service!

Be om service: Utskiftningsservice uten kostnad ved funksjonsfeil i maskinvaren er tilgjengelig for denne enheten til standardgarantien utløper feb 23, 2016.

:)

Lykke til!

Endret av Yellowbird86
Lenke til kommentar

Du er klar over at vi tipset deg om det der sikkert 3 innlegg på rad, ganske kort tid etter ditt nedslående innlegg om defekt konsoll :p ? Så bra du har fått sveivet i gang drevet ihvertfall!

Lenke til kommentar

Anbefales å kjøpe digitalt fra US Marketplace, får jo spill der for rundt 366kr standard versjoner, mens ''Digital Premium'' med Season Pass osv inkludert koster rundt 550kr.

MYE billigere enn det vil bli i norske butikker, og jeg grøsser bare av tanken på hva de digitale spillene kommer til å koste på norsk marketplace. Digitale spill på Xbox 360 kosta jo alt fra 549 til 599kr. Helt sykt.

Lenke til kommentar

Du er klar over at vi tipset deg om det der sikkert 3 innlegg på rad, ganske kort tid etter ditt nedslående innlegg om defekt konsoll :p ? Så bra du har fått sveivet i gang drevet ihvertfall!

Hehe, oops det har jeg ikke fått med meg. Var rimelig nedbrutt å stressa når jeg satt i support i sta etter jeg skrev første inlegget så sjekka ikke tråden så nøye igjen før nå. Rett etter driven funka igjen så ble det COD for alle penga med en kompis, så hasteskrev bare forrige update post uten å sjekke resten av tråden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...