winmedi Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Hei, jeg har netttopp overklokket min intel core i5 2500k til 4,5hz med hyper 212. her er bildene. Er dette gode temperaturer? Kjører prime i bakgrunnen Kjører 2 skjermer og derfor ble bildene litt lange, men det er bare til å zoome Endret 16. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Tja, de ser vel greit ut det der. Har du justert spenningen selv? Om du er heldig kan du gå ned i spenning på samme clock. Da vil temperaturene synke litt og. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Temperaturene ser helt fine ut. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Ja, jeg har tatt opp spenningen. Temperaturene er omtrent på 70 grader på alle cores, så det er vel ikke nødvendig å ta ned volten. Har forresten tatt av auto hvor du bestemmer om viftene skal gå automatisk etter varmen eller ikke. Jeg har tatt det av, så de gir fullt på en måte. Endret 16. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Forresten, om du ikke er klar over det, så er alt+print scrn en funksjon for å kun ta bilde av det aktive vinduet, det du klikket på sist. Ellers er, etter det jeg vet, temperaturene sånn i grenseland til trygt. Intel har 2500k listet med 72 grader max temp, å personlig ville ikke jeg gått så mye høyere. Jeg er ikke noen Intel ekspert, så har ikke noe erfaring med hvordan chippene oppfører seg, annet enn hva Intel selv anbefaler. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Det går helt fint at den kan komme opp i 70+ under max load, men du senker levetiden på 212 viften ved å tyne de hele tiden, samt støy da. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Ellers er, etter det jeg vet, temperaturene sånn i grenseland til trygt. Intel har 2500k listet med 72 grader max temp, å personlig ville ikke jeg gått så mye høyere. Jeg er ikke noen Intel ekspert, så har ikke noe erfaring med hvordan chippene oppfører seg, annet enn hva Intel selv anbefaler. Kanskje bedre å holde kjeft når du ikke vet hva du snakker om. Temperaturene er helt fine, og langt i fra i grenseland. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Forresten, om du ikke er klar over det, så er alt+print scrn en funksjon for å kun ta bilde av det aktive vinduet, det du klikket på sist. Ellers er, etter det jeg vet, temperaturene sånn i grenseland til trygt. Intel har 2500k listet med 72 grader max temp, å personlig ville ikke jeg gått så mye høyere. Jeg er ikke noen Intel ekspert, så har ikke noe erfaring med hvordan chippene oppfører seg, annet enn hva Intel selv anbefaler. Du begynner å nærme deg grenseland når du får 90+ grader. Ville selv ha prøvd å holde den rundt 80-85 grader maks. 1 Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Temperaturene holder seg stabilt på rundt 50-60 grader når jeg spiller bf4 og rundt 30-35 idle Endret 17. november 2013 av winmedi Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Temperaturene dine er gullfine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå