Gå til innhold

På fu(g)l(l) fart ut!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Jan Egil.

Et imponerende flott bilde, med meget bra skarphet, klare fine farger (versjon 2), - og perfekt timing ! :)

Catchlight i øyet er prikken over i'en ! :)

Begge bildene er flotte ved normalt betraktningsformat, men i full størrelse ser det ut som om versjon 1 har fått en omgang med "human touch", mens.versjon 2 ser autentisk ut.

Jeg foretrekker versjon 2.

PS: Er det brukt stativ og forinnstilt (manuell) fokus, eller er det håndholdt kamera og AF ?

(Jeg bruker håndholdt kamera og AF, men bør nok revurdere !).

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Bra timing ska du ha for og eg kan glömma støyen et lide øyeblikk. Sitoasjon og alt det der e heilt eminent/glimrende ..... nå komme eg te bage te støyen :-) sko kjørt litt støy fjerning for eg lige ikje støyen her, men muligt eg pirke nå.

Men eg tror at fordi me har sånne kjekke sider hvor me kan legga ud bilder så e det ikje bare for å få skrøyd heller?

Så eg prøve meg littegrann forsiktigt fram på her me å kommentera støyen eg då :-!

Lenke til kommentar

Takk til Kai Petter, Albert, Atle og Shujah for hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger.

Det stemmer at s/h-varianten har gjennomgått noe mer behandling enn fargevarianten. Bildet er tatt med stativ, manuelle innstillinger og fjernutløser, Albert.

Når det gjelder støyen i svart/hvitt bildet, er det lagt til med vitende og vilje. Bildet er riktignok tatt med 3200 ISO, men det takler 5D Mark III fint. Om det var vellykket å legge til støy er en helt annen sak! Men jeg syns ofte svart/hvitt blir litt glatt med maks støyfjerning, men har full respekt for at her er smaken delt.

Til slutt til deg Atle: Jeg syns det er altfor lite konstruktiv bildekritikk på akam.no, vi er alt for snille og høflige med hverandre. Få (om noen) bilder er perfekte, og det er gjennom ærlige tilbakemeldinger vi blir bedre. Så fortsett med med det - og takk til deg!

Jan Egil

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...