Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker jeg også, har bestandig gått for repair, lockpick og small guns. Spilte gjennom FO3 nå, gikk for energy weapons, medicine, og science, fett! Kanskje det blir melee weapons, science og litt luck; Strength, Intelligence og Luck altså, evt spe på med Agility :)

Lenke til kommentar

Det som er helt sikkert er at det blir nok gjennomspillinger til å få prøvd en del forskjellige karakterer. Tenderer til å hamstre alt som lar seg plukke opp, så Strength er et must, men liker også sniking så det blir nok et forsøk på å kombinere disse første gangen hvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg startet en ny save på Fallout 3 for noen måneder siden og har spilt litt av og på. La da 9 poeng i Intelligence for å få flest mulig skill points når jeg levler. Tok også Educated-perken for 3 ekstra skill points, så hver gang jeg lever har jeg over 20 skill points hvis jeg husker rett. Nå er jo skill points fjernet i Fallout 4, men blir nok litt fokus på Intelligence likevel.

 

Lenke til kommentar

Synes det ble for dumt i Fallout 3, man kunne jo pøse på med poeng i S.P.E.C.I.A.L så mye man ønsket underveis. Så behovet for en spesialisert karakter forsvant jo lenger man spilte. Blir spennende å se om de balanserer det bedre i F4.

Det kan du forsåvidt nå også, men ikke på helt samme måte. Hver gang du går opp i level så kan du velge mellom en perk eller et S.P.E.C.I.A.L poeng, det er som Intensive training fra tidligere spill bare at du ikke velger perken, du bare bruker poenget på special istedenfor. Men igjen så begynner jo alle special på 1 og du får 21 poeng til å sette de opp i starten av spillet. Alle perks er låst bak specials, og har flere oppgraderinger med varierende effekt, noe lignende Skyrim sitt system for mer weapon damage med ulike våpen. Dog det virker til og være dypere med flere og varierende oppgraderinger. Balanse får vi se når spillet kommer ut, men for å låse opp alle perks i Fallout 4 må du bli level 321 eller noe slikt, og det kommer ikke til å skje. 

Lenke til kommentar

 

Synes det ble for dumt i Fallout 3, man kunne jo pøse på med poeng i S.P.E.C.I.A.L så mye man ønsket underveis. Så behovet for en spesialisert karakter forsvant jo lenger man spilte. Blir spennende å se om de balanserer det bedre i F4.

Det kan du forsåvidt nå også, men ikke på helt samme måte. Hver gang du går opp i level så kan du velge mellom en perk eller et S.P.E.C.I.A.L poeng, det er som Intensive training fra tidligere spill bare at du ikke velger perken, du bare bruker poenget på special istedenfor. Men igjen så begynner jo alle special på 1 og du får 21 poeng til å sette de opp i starten av spillet. Alle perks er låst bak specials, og har flere oppgraderinger med varierende effekt, noe lignende Skyrim sitt system for mer weapon damage med ulike våpen. Dog det virker til og være dypere med flere og varierende oppgraderinger. Balanse får vi se når spillet kommer ut, men for å låse opp alle perks i Fallout 4 må du bli level 321 eller noe slikt, og det kommer ikke til å skje. 

 

 

Hmm. blir spennende å se hvordan dette blir i praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Synes det ble for dumt i Fallout 3, man kunne jo pøse på med poeng i S.P.E.C.I.A.L så mye man ønsket underveis. Så behovet for en spesialisert karakter forsvant jo lenger man spilte. Blir spennende å se om de balanserer det bedre i F4.

Det kan du forsåvidt nå også, men ikke på helt samme måte. Hver gang du går opp i level så kan du velge mellom en perk eller et S.P.E.C.I.A.L poeng, det er som Intensive training fra tidligere spill bare at du ikke velger perken, du bare bruker poenget på special istedenfor. Men igjen så begynner jo alle special på 1 og du får 21 poeng til å sette de opp i starten av spillet. Alle perks er låst bak specials, og har flere oppgraderinger med varierende effekt, noe lignende Skyrim sitt system for mer weapon damage med ulike våpen. Dog det virker til og være dypere med flere og varierende oppgraderinger. Balanse får vi se når spillet kommer ut, men for å låse opp alle perks i Fallout 4 må du bli level 321 eller noe slikt, og det kommer ikke til å skje. 

 

Det er derfor man har console kommandoer^^

Lenke til kommentar

Morsomt å se hva folk liker best! 

Jeg sliter som regel ganske mye med å finne en bra karakter. Problemet er at det aller meste av spill jeg har spilt ender opp med en bosskamp på slutten (og mange underveis), så har du ikke satset på kamp vil du slite. Å fokusere på sniking, sniping, lockpicking og så videre er med andre ord som regel bare bortkastet. Hva hjelper det å kunne åpne alle låsene i spillet, hvis du ikke har sjanse på å ta bossen? Noen unntak er det jo (overtalte bossen i Mass Effect til å ta selvmord) :p men som regel er det nok best å velge en som kan sloss. Tror neppe Fallout 4 vil bli bedre på det området, så kommer til å fokusere en del på slagvåpen og vanlige pistoler. Da trenger jeg ikke tenke så mye på ammo osv.

 

Hvis jeg derimot vet jeg kan fullføre spillet uten å sloss (eller har et helt lag med meg), liker jeg å eksperimentere, og sette egne restriksjoner på hva jeg får "lov" til å gjøre. Har f.eks prøvd å spille ninja i Sacred 2. Der gikk jeg utelukkende med light armor (selv jeg teknisk sett kunne bruke medium og heavy), og brukte utelukkende to ninjasverd (katana), bue og blåserør. Fant jeg en annen type sverd som var bedre ble det skrotet. Det var katana eller ingenting. :p En longbow ble solgt rimelig kjapt, fordi en ekte ninja trenger en liten bue som tar liten plass. Men det beste var jo blåserør, så klart. De er små og helt stille. Det interessante var at jeg døde med noen minutters mellomrom de første fem, seks levelene, men etter det pløyde jeg gjennom godt over halve spilelt og følte meg totalt badass. En karakter som ikke skulle fungere, endte faktisk opp som den som fungerte best noensinne. :)

Lenke til kommentar

 

Morsomt å se hva folk liker best!

 

Jeg sliter som regel ganske mye med å finne en bra karakter. Problemet er at det aller meste av spill jeg har spilt ender opp med en bosskamp på slutten (og mange underveis), så har du ikke satset på kamp vil du slite. Å fokusere på sniking, sniping, lockpicking og så videre er med andre ord som regel bare bortkastet. Hva hjelper det å kunne åpne alle låsene i spillet, hvis du ikke har sjanse på å ta bossen? Noen unntak er det jo (overtalte bossen i Mass Effect til å ta selvmord) :p men som regel er det nok best å velge en som kan sloss. Tror neppe Fallout 4 vil bli bedre på det området, så kommer til å fokusere en del på slagvåpen og vanlige pistoler. Da trenger jeg ikke tenke så mye på ammo osv.

 

Hvis jeg derimot vet jeg kan fullføre spillet uten å sloss (eller har et helt lag med meg), liker jeg å eksperimentere, og sette egne restriksjoner på hva jeg får "lov" til å gjøre. Har f.eks prøvd å spille ninja i Sacred 2. Der gikk jeg utelukkende med light armor (selv jeg teknisk sett kunne bruke medium og heavy), og brukte utelukkende to ninjasverd (katana), bue og blåserør. Fant jeg en annen type sverd som var bedre ble det skrotet. Det var katana eller ingenting. :p En longbow ble solgt rimelig kjapt, fordi en ekte ninja trenger en liten bue som tar liten plass. Men det beste var jo blåserør, så klart. De er små og helt stille. Det interessante var at jeg døde med noen minutters mellomrom de første fem, seks levelene, men etter det pløyde jeg gjennom godt over halve spilelt og følte meg totalt badass. En karakter som ikke skulle fungere, endte faktisk opp som den som fungerte best noensinne. :)

Skjønner hva du skriver men siden du nevner lite om din kjennskap til tidligere fallout spill går jeg ut fra at du kanskje er ny i dette universet(?). Mange nevner de liker å snike, snipe og kjører høyt på både lockpick & intelligence, det er ikke uten grunn, for veldig mye lore ligger gjemt bak låste dører og computer terminaler. Er man true fallout fan vil man gjerne få med seg rubbel og bit av all historie i dette universet, leve seg inn i historiene til de siste overlevende menneskene etter atomkrigen. Det dystre, u-menneskelige handlingene osv. Noe jeg personlig synes er mye bedre fortalt i FO3 en new vegas. Men nå går jeg litt forbi det jeg skulle være konkret med. Hehe. Men i tidligere fallout spill kan du være en tilbakeholden sniper, scavenger etc, ja der er noen harde muterte skapninger i ødemarken du helst vil nuke til himmels via de største kompremissløse våpen du kan drive opp. Men i stedenfor kan man legge traps før så legge inn et par runder 308 kuler i panna på utvalgte som da legger til fots mot deg å rett i fella du la. Det geniale med fallout spillene er at man kan runde dem med lite fokus på det største og kraftigste man finner. Dette er jo helt individuelt :) Din beskrivelse beskriver en god "allrounder", synes da jeg. Lykke til med F4 når det kommer!! :D

Lenke til kommentar

Det eneste jeg har helt klinkende klart er at i FO4 skal jeg ha power-armor. Jeg husker ikke hva jeg gjorde, men jeg klarte å fucke til ett eller annet med de brotherhood of steel folka nede under bakken i FO:NV som gjorde at jeg aldri fikk tak i det. Det var visstnok et annet sted jeg kunne skaffet det, men det fant jeg aldri/fikk ikke til. Husker bare at jeg kom i ulaget med de folka og da var løpet kjørt elns :p

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg at man ikke trenger å spesialiesere en karakter så mye, foretrekker å kunne endre spillestil underveis hvis det passer meg. Jeg har riktignok bare spilt Fallout 3 i en uke (som oppvarming til et forhåndsbestilt Fallout 4), men ser både på fallout- og elderscrolls-universet som et open world spill, ikke et rollespill hvor karakterbygging er hovedpoenget med spillet. Utforsking av verdenen er viktigere enn å legge begrensninger på hvordan man vil bygge en karakter. Dette kan man selvsagt gjøre, men  da er det spilleren som legger legger begrensninger i spillet, og ikke spillet som legger begrensninger på spilleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper de inkluderer super kraftige våpen i Fallout 4 slik som de gjorde i Fallout 3 og Fallout: New Vegas.

 

De kraftigste våpnene jeg sikter til er slikt som Alien blaster, YCS/186, Anti-material rifle GRA, og Tesla canon (unike versjoner). Jeg ser bort i fra eksplosive våpen slik som for eksempel Fat Man og Euclid's C-Finder.
 
Tri-beam laser rifle og Gauss rifle er også kraftige, men ikke like kraftig per skudd slikt som de ovenfor. Uansett så var Alien blaster og YCS/186 de aller kraftigste våpnene i Fallout 3 og Fallout: New Vegas.

 

Kunne enkelt "rape" hvilken som helst fiende i spillet med disse, også "Super mutant behemoth" i Fallout 3 og "Legendary deathclaw" i Fallout: New Vegas. Dette er blant de farligste fiendene i spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...