Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Cpu markedet har stagnert, er forsåvidt det samme på gpu biten, det er ikke lenger de største forskjellene mellom toppkortene. Ytelsesforskjellen mellom 980 og 7950 aner jeg ikke, da jeg ikke har hatt et ati kort i maskinen på halvannet tiår så der må du nesten spørre noen andre, eller i skjermkort delen av forumet.

Så det har kanskje ikke så mye for seg å oppgradere CPU'en heller? Selv om den begynner å dra på årene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Cpu markedet har stagnert, er forsåvidt det samme på gpu biten, det er ikke lenger de største forskjellene mellom toppkortene. Ytelsesforskjellen mellom 980 og 7950 aner jeg ikke, da jeg ikke har hatt et ati kort i maskinen på halvannet tiår så der må du nesten spørre noen andre, eller i skjermkort delen av forumet.

Så det har kanskje ikke så mye for seg å oppgradere CPU'en heller? Selv om den begynner å dra på årene?

Så lenge du sitter på en AMD så vil det absolutt være verdt å oppgradere. At folk i det hele tatt i dag vurderer AMD til en spillemaskin er for meg en gåte, men i samme slengen så må jeg innrømme at jeg havner i Intel/nvidia basen. Nå vet jeg ikke spesefikt hvilken modell du sitter på, men google phenom ii vs i7 eller lignende så vil du se forskjell.   

Lenke til kommentar

Så lenge du sitter på en AMD så vil det absolutt være verdt å oppgradere. At folk i det hele tatt i dag vurderer AMD til en spillemaskin er for meg en gåte, men i samme slengen så må jeg innrømme at jeg havner i Intel/nvidia basen. Nå vet jeg ikke spesefikt hvilken modell du sitter på, men google phenom ii vs i7 eller lignende så vil du se forskjell.   

i7'en er kanskje litt stiv i pris for min smak og det ser heller ikke ut til at ytelsen helt matcher prisforskjellen til i5. Kanskje slike oppgraderingspakker er tingen?

https://www.komplett.no/product/801040/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-midrange#

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

I7 eller I5 spiller ikke store rollen. Helt grei pakke, klask på et 970/980 avhengig av hva du er villig til å bruke så er du veldig godt på vei. Har du ikke en ssd i maskinen fra før vil jeg anbafele det

Lenke til kommentar

I7 eller I5 spiller ikke store rollen. Helt grei pakke, klask på et 970/980 avhengig av hva du er villig til å bruke så er du veldig godt på vei. Har du ikke en ssd i maskinen fra før vil jeg anbafele det

Havner raskt på over 7000,-, men da har jeg pc for et par år fremover. Summen er jo forsåvidt ikke høyere enn det samboer bruker på vesker og sko i løpet av et par måneder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke gå crazy på skjermkortfronten enda uansett. Det er nærmest garantert at Fallout 4 ikke vil kreve like mye som The Witcher 3 og Battlefront. Bethesda spill er alltid veldig milde på sine krav, de vil ha flest mennesker til å kjøpe produktet så mod samfunnet kan vokse. Uansett det du har listet opp nå holder noen år fremover.

Lenke til kommentar

Da har systemkravene kommet.

PC Systems Requirements (Requires Internet Connection and Free Steam Account to Activate)

Minimum
Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
8 GB RAM
30 GB free HDD space
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent

Recommended
Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
Intel Core i7 4790 3.6 GHz/AMD FX-9590 4.7 GHz or equivalent
8 GB RAM
30 GB free HDD space
NVIDIA GTX 780 3GB/AMD Radeon R9 290X 4GB or equivalent

Console Storage Space
Make sure you have enough space in the vault to store Fallout 4.
Fallout 4 requires 28-35 GB depending on territory and languages supported

http://bethesda.net/#en/events/game/prepare-for-the-future-fallout-4-important-release-info/2015/10/08/35

Lenke til kommentar

Det var overraskende voksne krav egentlig. 

Enig. Ble faktisk litt overrasket, Bethesda spillene pleier ikke å kreve så mye. Heldigvis ikke mer enn 8gb ram, orker ikke oppgradere til 16 enda. Ligger heldigvis akkurat på kravene nå, så det går. Endelig 64 bit da :D

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Veldig positivt at kravene legger lista såpass høyt.  Da kan vi forhåpentligvis med rette anta at spillet vil se svært bra ut.

Det eller de tar høyde for minnebugs med mer fra de gamle konsollene :p

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg greier å spille med min i7 930? Må kjøpe mer minne, men har et R9 270x grafikk-kort jeg håper skal greie å slite seg igjennom denne prøvelsen. Bør vel oppgradere hele PCen, men med skilkkelig grafikk-kort og ny prossessor blir det altfor dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...