Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I og med at Bethesda Softworks også kjøpte opp ID så er det jo tross alt inhouse, ikke noe problem for dem og bruke den motoren. Jeg ser det mest i fargevalget. Hvis du laster ned en høykvalitets utgave av traileren og ser nøye etter så har det mange hint av ID sin motor. Jeg syns bare dette er positivt, den er mye mer stabil og gamebryo/creation engine har for mange problemer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor har folk det fra at F4 bruker en id motor og ikke Creation Engine?

Aner ikke, men husk at id-motoren fokuserte på å la utivklere bruke gigantiske teksturer. Vanligvis bruker de bare små teksturer mange ganger for å fylle et område, men id-motoren lot dem slippe unna med én tekstur. Det er perfekt for et spill som foregår i en stor, åpen verden. Da kan de håndlage alt og likevel slippe unna med rimelig små systemkrav i forhold til hva de allers ville ha gjort. For å ta et eksempel kunne de ha laget et spill som er større og ser bedre ut enn Crysis, men som har langt lavere systemkrav. Fallout 4 kommer jo også til PS4 og Xbone, så det er en del restriksjoner på hvor høye systemkrav de kan ha.

Lenke til kommentar

Det gjør det vanskeligere å modde spillet for eksempel. Og motoren sliter veldig med texture pop ins, noe som er jævlig ekkelt i en stor, åpen verden.

 

Forresten, et sitat fra Carmack himself: "The megatexture direction [in id Tech 5] has some big wins, but it's also fairly restrictive on certain types of games," he said. "It would be a completely unacceptable engine to do [bethesda's Elder Scrolls V:] Skyrim in, where you've got the whole world, walking across these huge areas."

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvor har folk det fra at F4 bruker en id motor og ikke Creation Engine?

Aner ikke, men husk at id-motoren fokuserte på å la utivklere bruke gigantiske teksturer. Vanligvis bruker de bare små teksturer mange ganger for å fylle et område, men id-motoren lot dem slippe unna med én tekstur. Det er perfekt for et spill som foregår i en stor, åpen verden. Da kan de håndlage alt og likevel slippe unna med rimelig små systemkrav i forhold til hva de allers ville ha gjort. For å ta et eksempel kunne de ha laget et spill som er større og ser bedre ut enn Crysis, men som har langt lavere systemkrav. Fallout 4 kommer jo også til PS4 og Xbone, så det er en del restriksjoner på hvor høye systemkrav de kan ha.

 

Er fremdeles ikke solgt på at de bruker id-motoren altså. For meg gir det mer mening å bruke en motor de har skreddersydd til sine egne spill, og bygge videre på den, fremfor å bruke en motor brukt til ett spill fra en annen utvikler. Motoren fungerte også utmerket for Skyrim, og jeg regner med de har bygd videre på den og gjort den kraftigere samt mindre buggete fremfor å lære seg en ny motor. Fallout og Skyrim har også samme type oppbygging av verdenen, hvor alt er åpent, og delt opp i celler som loades etterhvert som man nærmer seg de. Nå er det jo bare synsing, men for min del så vil jeg satse penga på Creation Engine.

Lenke til kommentar

En gammel leak:

LOCATION: Fallout 4 is set in and around Boston and the surrounding countryside.
In Fallout 4, mixing things up, we are making the game more "Story Based" and the player character will finally talk, and narrate his storyline.
At the beginning of the game, you create your character (You can only be a male in the main story)
The map of Fallout 4 is about 3 times the size of Skyrim
Three Dog returns as well, although he is only heard on the radio, and not seen in person.
The first version that will be released is being developed for Playstation 4, Xbox One and PC. This version uses a brand new engine built from the ground up to take advantage of the power of next gen systems.
RELEASE DATE: BGS has a "Roadmap" already planned out for Fallout 4 and a spinoff. I already was informed about it from the studio when I worked there, and I read it. Basically, the roadmap is this:
June 2015 - Fallout 4 reveal at E3, trailer only
July 2015 - First gameplay trailers
August 2015 - More information
October 2015 - PS4/Xbox One/PC release
November 2015 - First DLC
December 2015 - Second DLC, as well as PS3/360 version release
January 2016 - Third DLC
March 2016 - Forth DLC
April 2016 - Fifth and Final DLC
June 2016 - Fallout Spinoff revealed, in development by Behaviour Interactive.
October 2016 - Fallout Spinoff released for PS4/Xbox One/PC
the leaker states she used to work for Bethesda and was fired hence the revenge leak.

 

Kan kun spille som mann i historien, PS3/360-versjon kommer, egen ny motor til PS4/Xbone/PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det at man ikke kan velge kjønn går imot alt Bethesda har jobbet for i alle år. At man kan være hvem man vil og gjøre det man vil. Mange jenter jeg kjenner som elsker Fallout 3 og Skyrim som blir veldig skuffet over dette om det skulle vise seg og være sant. Så nå er jeg mer spent på informasjonen på E3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det så akkurat som Fallout 3 jeg. Men med en annen type grafikk stil. Nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til Fallout spillene så for min del så var dette klippet rimelig mehh...

 

En klager over spill nr X i diverse spill serier som ser helt likt ut uten store forandringene. Ser ikke helt hvorfor Fallout 4 skal slippe unna samme kritikk.

 

Men blir nok vist gameplay under E3. Da får vi se hva dem har jobbet med og om det er noe å gira over. 

 

På den ene siden så slipper vi den kjente situasjonen at traileren ser bedre ut enn spillet, men på den andre siden så det ikke ut som det var så mye "avanserte grafikkeffekter" (tesselation, TressFX etc.). Så ut som det er et DirectX9-spill. Spesielt hunden så litt enkel ut (ingen skikkelig pels etc.). Ikke at det er så kjempeviktig, men synes f.eks. Skyrim så bedre ut i forhold til samtidens spill da det kom ut.

 

Gleder meg til spillet så klart - digger Fallout 3 - og det er spesielt stemningen som gjør spillet.

Lenke til kommentar

Jeg hører allerede tårer fra feministene.

 

Men fra spøk til revolver, merkelig at man kun kan spille som mann, ettersom alle spillene til Bethesda i TES serien og Fallout serien tilbyr valget, men tiden vil vise. 

Har jeg gått glipp av noe stort? Hvor har folk det fra at man kun kan spille som mann?

Lenke til kommentar

 

Synes det så akkurat som Fallout 3 jeg. Men med en annen type grafikk stil. Nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til Fallout spillene så for min del så var dette klippet rimelig mehh...

 

En klager over spill nr X i diverse spill serier som ser helt likt ut uten store forandringene. Ser ikke helt hvorfor Fallout 4 skal slippe unna samme kritikk.

 

Men blir nok vist gameplay under E3. Da får vi se hva dem har jobbet med og om det er noe å gira over. 

 

På den ene siden så slipper vi den kjente situasjonen at traileren ser bedre ut enn spillet, men på den andre siden så det ikke ut som det var så mye "avanserte grafikkeffekter" (tesselation, TressFX etc.). Så ut som det er et DirectX9-spill. Spesielt hunden så litt enkel ut (ingen skikkelig pels etc.). Ikke at det er så kjempeviktig, men synes f.eks. Skyrim så bedre ut i forhold til samtidens spill da det kom ut.

 

Gleder meg til spillet så klart - digger Fallout 3 - og det er spesielt stemningen som gjør spillet.

 

 

Enig i at grafikken ikke ser ut til å gjøre noe kjempehopp, men tenkte også som deg at vi da kanskje slipper denne berømte nedgraderingen ved launch om ikke annet.

 

Utseendet minner litt mer om sånn FO3 kan se ut med enkelte ENB-presets, det har mer troverdig lyssetting og litt mer farger. Synes det ser bra ut, selv om et Fallout-spill kanskje ikke bør være altfor fargerikt. Det blir sikkert noen skikkelig "bleake" områder og værtyper uansett. Ellers ser det også mer detaljert ut, mer vegetasjon, variasjon osv. Til syvende og sist er vel det viktigste at de skaper en gjennomført og stemningsfull verden innenfor de grafiske rammene de har valgt, ikke nødvendigvis at de har med alt av "bells and whistles".. (For pc-folket blir det i hvertfall årevis med mods som pusser det opp, uansett. )

Lenke til kommentar

 

Jeg hører allerede tårer fra feministene.

 

Men fra spøk til revolver, merkelig at man kun kan spille som mann, ettersom alle spillene til Bethesda i TES serien og Fallout serien tilbyr valget, men tiden vil vise. 

Har jeg gått glipp av noe stort? Hvor har folk det fra at man kun kan spille som mann?

 

 

2 innlegg over det innlegget du siterte.

Lenke til kommentar

Må uansett ta alt med en klype salt, mye som kan ha forandret seg. 

Spesielt det med en PS3 / 360 versjon. En versjon designet for PS4 / One kan ikke kjøres på en PS3/ 360.

Det er et minne problem, spesielt i store åpene verdener.

Eneste måten å gjøre dette på er å gi PS4/ One PC versjonen, bedre textures og noen ekstra effekter.

 

Den andre metoden er å lage to spill på to engines, du kan beholde lyd, samt scripts for quests og litt annet.

Lenke til kommentar

For de som vil se traileren med bedre kvalitet kan laste den ned her: http://www.gamersyde.com/download_fallout_4_trailer-34774_en.html Fjernet en del grums som er i youtube versjonene. Anbefales! 

 

Ang. det med å bare spille som mann... Jeg er jente og jeg liker å spille som jente. Mer immersion for meg. Det handler IKKE om feminisme.. men rett og slett at jeg har det mer moro og har det lettere for å identifisere meg med karakterene jeg spiller når de er samme kjønn som meg. Blir SYKT skuffet hvis Bethesda plutselig slutter med "make your own character" opplegget. Det er jo det som har vært kjernen i spillene deres i mine øyne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...