Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ryktene alltid var sanne hadde vi sittet her og ventet på Fallout 7. :) Fallout 4 kommer før eller senere, men hva det vil hete, hvor det foregår, hvem som lager det og når det kommer er det nok få som vet, og de sier det selvsagt ikke ennå. Vi får kanskje vite noe på E3, men jeg blir ikke skuffet om det ikke skjer. Eller jo, men jeg forventer å bli skuffet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Plukket opp Fallout 3 igjen inatt, får ikke sove. Jeg ler like hardt av The Goat hver bidige gang. Kunne ønske vi hadde slike tester på skolen. Lurer på hva Bethesda skal gjøre med ett nytt Fallout. Hvis det er satt etter New Vegas må vi vel få ett spill som viser en verden der sivilisasjonen er tilbake. Grunnen til at jeg foretrekker Fallout 3 over New Vegas er rett og slett at det føles mer ut som menneskeheten ikke enda har stablet seg helt på bena og måten du bidrar til det på via hovedoppdraget syns jeg er fantastisk. Pluss jeg liker Lone Wanderer tittelen, det bare høres så idyllisk og samtidig tragisk ut. Bethesda har alltid vært gode på titler og putte spiller karakteren i fokus.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg foretrekker Fallout 3 over New Vegas er rett og slett at det føles mer ut som menneskeheten ikke enda har stablet seg helt på bena og måten du bidrar til det på via hovedoppdraget syns jeg er fantastisk.

Spilt Fallout 1 og 2? De er på bygd på samme måte som Fallout NV, hvor menneskeheten har klart å stable seg opp, og prøver å leve så godt de kan i en ødelagt verden. Der har man San Francisco, New Reno som er typiske New Vegas byer. Man har også Vault City, som er en by bygd av et åpnet hvelv, og fungerer som en slags utopia i Wasteland.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg foretrekker Fallout 3 over New Vegas er rett og slett at det føles mer ut som menneskeheten ikke enda har stablet seg helt på bena og måten du bidrar til det på via hovedoppdraget syns jeg er fantastisk.

Spilt Fallout 1 og 2? De er på bygd på samme måte som Fallout NV, hvor menneskeheten har klart å stable seg opp, og prøver å leve så godt de kan i en ødelagt verden. Der har man San Francisco, New Reno som er typiske New Vegas byer. Man har også Vault City, som er en by bygd av et åpnet hvelv, og fungerer som en slags utopia i Wasteland.

Har enda til gode å spille Fallout 1 og 2, men fikk de gratis på GOG for ett år siden. Så min eneste erfaring med Fallout universet er 3 og New Vegas. Veldig fristet til å prøve, men tar av og til litt tid før jeg kommer meg inn i eldre spill. Mye pga grafikk, ikke at jeg er snobbete er bare ting jeg må venne meg til. Der har jeg forresten ett spørsmål, jeg har jo spilt Wasteland 2 og der spiller man jo Rangers. Du møter jo også Rangers i New Vegas, er det samme univers? Vet at de går ut på det samme osv.

Lenke til kommentar

Fallout 3 foregår vel et helt annet sted enn New Vegas, der bombene og nedfallet fikk mye større konsekvenser? Det er derfor folk lever mer som normalt i New Vegas. Verden er mer normal der. Et Fallout 4 kan foregå mye nærmere der bombene traff og gjøre hele verden enda mer øde enn i Fallout 3, men det kan også foregå i Europa og gi oss en verden som er rimelig like den vi har i virkeligheten. Hvem vet?

Men det største "problemet" er at Bethesda har bekreftet at Doom 4 vil vises frem på E3, så da er sjansen for Fallout 4 mindre. :( Bethesda er tross alt utviklerne. Men en egen konferanse for ett eneste spill er vel ikke helt sannsynlig heller.

Lenke til kommentar

Selv om de har annonsert Doom 4, så tror jeg ikke sannsynligheten er noe lavere for Fallout. E3 er plassen for å skape hype og droppe de største bombene.. ;)

Så klart, men Doom var det første spillet som gjorde FPS-sjangeren populær, og vi har ennå ikke sett noe til Doom 4 (annet enn en svært kort teaser). Så hvorfor ikke bruke E3 til å skape hype for Doom 4? :) Pluss vi vet de vil bruke tid på det, så da blir det mindre tid til andre spill. Elder Scrolls Online kommer i juni til PS4 og Xbone, så da bruker de nok tid på å skape hype til det også. Riktignok er det litt før E3, men likevel. De kan jo annonsere content update, en expansion eller noe sånt. Dermed har vi Doom 4 og ESO på konsoll. Er det da plass til Fallout 4? Sier jo ikke at det ikke er det, bare at man bør være skeptisk og ikke forvente noe. Det vil jo ikke akkurat være første gang man blir skuffet om de ikke viser frem Fallout 4 likevel.

Lenke til kommentar

Selv om de har annonsert Doom 4, så tror jeg ikke sannsynligheten er noe lavere for Fallout. E3 er plassen for å skape hype og droppe de største bombene.. ;)

Så klart, men Doom var det første spillet som gjorde FPS-sjangeren populær, og vi har ennå ikke sett noe til Doom 4 (annet enn en svært kort teaser). Så hvorfor ikke bruke E3 til å skape hype for Doom 4? :) Pluss vi vet de vil bruke tid på det, så da blir det mindre tid til andre spill. Elder Scrolls Online kommer i juni til PS4 og Xbone, så da bruker de nok tid på å skape hype til det også. Riktignok er det litt før E3, men likevel. De kan jo annonsere content update, en expansion eller noe sånt. Dermed har vi Doom 4 og ESO på konsoll. Er det da plass til Fallout 4? Sier jo ikke at det ikke er det, bare at man bør være skeptisk og ikke forvente noe. Det vil jo ikke akkurat være første gang man blir skuffet om de ikke viser frem Fallout 4 likevel.

Denne gangen er jeg ikke redd for å bli skuffet. De skal for første gang i historien ha sin egen E3 showcase. Det skjer ikke uten grunn. Jeg tror de aldri i verden ville funnet på å gjøre noe så stort hvis de ikke hadde et nytt Bethesda Game Studios-spill på laget. Noe annet virker jo bare helt usannsynlig.

Dessuten må det da snart være på tide at Bethesda Game Studios gir ut et nytt spill. De har holdt på med sluttfasen av dette hemmelige prosjektet i to år snart.

Lenke til kommentar

Det kommer snart noe nytt fra Bethesda Game studios ja. Er jo over 3 år siden Skyrim ble sluppet nå. Føler meg sikker på at Fallout 4 blir annonsert på E3, og gleder meg utrolig mye.

Dersom man regner med at spillet lanseres ca +1 år etter annonsering, så vil det vil det være nærmere fem år mellom Skyrim og det nye spillet. Det er vel det lengste oppholdet mellom utgivelser som Bethesda Game Studios noen sinne har hatt.

Lenke til kommentar

Det kommer snart noe nytt fra Bethesda Game studios ja. Er jo over 3 år siden Skyrim ble sluppet nå. Føler meg sikker på at Fallout 4 blir annonsert på E3, og gleder meg utrolig mye.

Dersom man regner med at spillet lanseres ca +1 år etter annonsering, så vil det vil det være nærmere fem år mellom Skyrim og det nye spillet. Det er vel det lengste oppholdet mellom utgivelser som Bethesda Game Studios noen sinne har hatt.

Tipper vi ender opp med noe slik ja. Bethesda tar alltid den tiden de trenger og haster aldri med annonsering, noe som er grunnen til at jeg har stor respekt for studioet. Mange som kan lære av måten de praktiserer på, i tillegg lager de jo spill som er verdig kunst stempelet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne gangen er jeg ikke redd for å bli skuffet. De skal for første gang i historien ha sin egen E3 showcase. Det skjer ikke uten grunn. Jeg tror de aldri i verden ville funnet på å gjøre noe så stort hvis de ikke hadde et nytt Bethesda Game Studios-spill på laget. Noe annet virker jo bare helt usannsynlig.

Dessuten må det da snart være på tide at Bethesda Game Studios gir ut et nytt spill. De har holdt på med sluttfasen av dette hemmelige prosjektet i to år snart.

Selvsagt har de noe stort på gang, men vi har ikke fått étt eneste hint om at det har noe som helst med Fallout å gjøre. Som jeg nevnte er Doom 4 garantert, og ESO til konsoll kommer bare en uke før E3. Da er nok det også rimelig garantert at de viser frem noe der (det er jo en stund siden PC-versjonen kom.) Da har vi to garanterte spill. Det er nok også sannsynlig at de viser frem noe eget, men hva? Et nytt Fallout kan skje, men det kan også være noe helt annet. Til og med en ny franchise. De har ikke gjort noe særlig med Fallout-franchisen, men hva de har de gjort med Elder Scrolls siden Skyrim, annet enn en og annen DLC? Ikke glem at ESO ble laget av Zenimax, ikke Bethesda selv. Så kanskje vi får et Elder Scrolsl 6? Det er nok like sannsynlig som Fallout 4. Kanskje enda mer, med tanke på at de i hovedsak har jobbet med Elder Scrolls.

Poenget er at de garantert jobber med noe stort, men hva? Det er det ingen som vet, så sjansen for at det er et nytt Fallout, og at de faktisk vil vise det frem på E3, er nok ikke så høye som du tror. Det er nok lurt å alltid forvente å bli skuffet. Da blir ikke selve skuffelsen så stor, og gleden når Fallout 4 dukker opp blir enda bedre. :)

(og om det skulle være noen tvil krysser jeg selvsagt fingrene for at det er Fallout 4 de vil vise frem. Jeg er bare sterkt i tvil, av tidligere erfaringen.)

Lenke til kommentar

Jeg sier jo ikke nødvendigvis at det må være et nytt Fallout-spill, men et nytt Bethesda Game Studios spill. Forøvrig har jeg stor tro på at det er et nytt Fallout-spill selvom jeg hadde svimt av av lykke over et nytt Elder Scrolls spill. Men utviklere i Bethesda Game Studios har uttalt at de kjøpte Fallout-navnet for å lage mer enn ett spill. Og jeg vil tippe det er litt befriende for de som jobber med design osv å ikke sitte med Elder Scrolls hele tiden, men at de kan få bryne seg på et helt annet univers før de går tilbake til Elder Scrolls igjen. Det er bare en tanke fra min side.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Fikk ett poeng for lite på metacritic og fikk dermed ikke bonusen fra Bethesda. Ikke bare en ekstra slump, men en betydelig del av kaka lå i bonusen slik jeg forstår det.

Edit: de fikk ikke royalties, altså ikke bonus, men betaling for solgte spill.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Kanskje det er Zenimax Media som er litt vel tøffe her. Er jo de som eier Bethesda Softworks. Ikke vet jeg. Heldigvis ikke de samme som jobber med spillene i Bethesda Game Studios som bestemmer dette da!

Forøvrig tapte vel de som lagde Destiny også en bonus pga metascore?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...