magne.moe Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Et nytt Skyrim kommer forhåpentligvis aldri. Men tar gjerne et Elder Scrolls 6, om de går tilbake til røttene og gjør det til et rollespill igjen. Verden trenger ikke flere elendige Skyrim-spill. Når man kan gå inn i en butikk, rundstjele den rett foran øynene på fyren som driver butikken, og så selge alt tilbake til ham uten at han merke noe vet man at noe er helt feil et sted. Eller man gifter seg og flytter inn i et hus sammen med kona, før man forlater huset med en annen dame i årevis uten at kjerringa man er gift med merker at man er borte engang. Eller man kan jo prøve å lage kule spells som f.eks... eller vent, det kan man jo ikke lengre. Men hva med å utforske alle de hulene over alt? Med hele tre typer fiender til sammen? Men viking fantasy er jo tøft, da... Usj, hater Skyrim og Oblivion. Jeg vil mer enn gjerne tilbake til Morrowind og ri på store biller, sloss med Clannfear, utforske interessante områder, gå rundt i en skog der "trærne" er store sopper, og så videre. Eller bare bli arrestert fordi jeg prøvde å stjele fra en butikk. Eller få innehaveren forbannet fordi jeg prøvde å selge ting jeg hadde klart å stjele tilbake til ham. Det var tider, det. Hadde faktisk ikke hatt noe imot en Morrowind HD Remake med Tribunal og Bloodmoon. Jeg sier at de har gått tilbake til røttene om du har spilt Daggerfall. Der kunne du bokstavelig talt gjøre dette: Vent I butikk til den stenger, tømme den helt, vente til butikk åpner igjen og selge alt tilbake. I Skyrim som i Oblivion kan du ikke selge tyvegods ting til andre en fences, du kan heller ikke stjele ting i samme rom uten å bruke tipset med bøtta, ja du kan få han til å følge etter deg så løpe tilbake og stjele noe. Er mye å klage på i skyrim som forenklet dialog og quest system og ingen atributes Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Problemet med Elder Scrolls er at ESO har kostet veldig mye å lage, så de er nødt til å holde det gående for å tjene inn utgiftene. Noe de sikker har klart allerede, men samme det. De vil jo også gå F2P snart, så de tjener nok en del da. Men så lenge de holder ESO gående får vi neppe noe mer single-player Elder Scrolls. Se f.eks på WoW. Så lenge WoW holder det gående får vi ikke noe Warcraft 4, fordi historien i WC3 ikke kan fortsette i både WoW og WC4, og de kan ikke dytte inn en historie i WoW og samtidig fortsette WoW-historien etter WC4. Det blir for komplisert for folk flest. Mange spiller også Skyrim fortsatt av en eller annen grunn, så Bethesda trenger ikke enda et Elder Scrolls. De har jo to av dem gående allerede. Dishonored 2 kan bli interessant, og de har jo snakket om det en god stund. Men samtidig er det en svært liten franchise uten den helt store tilhengerskaren. Men når det en og annen gang dukker opp litt info (selv om det er falskt) om Fallout 4 klikker nesten hele internett. Da sier det seg selv at Fallout 4 kommer før eller senere, så hvorfor ikke nå? Det begynner å bli en stund siden forrige storspill fra Bethesda annet enn ESO, og ESO er "gammelt nytt" allerede. Men persolig hadde jeg ikke hatt noe som helst imot en ny franchise som kombinerer Elder Scrolls og Fallout. Dvs postapokalypse, ørken, vinter og alt det der, men med drager, sverd, magi og monstre. Tenk Mad Max i kamp med drager. Hadde jo vært tøft. Sånt har skjedd mange ganger, og som regel funker det. Så de skal droppe en serie som har solgt vanvittig godt for et middels suksessfullt MMO. ESO ble startet for å bruke opp alle pengene de tjente på Oblivion og senere Skyrim. De la ESO i en periode som er temmelig blank i lore fordi det ikke skulle bli krasj. Er mer overasket over den lange ventetiden etter Skyrim, Ja de må endre / bytte engine pga PS4 / One men de har hat utvikler konsoller siden Skyrim. Mye lukter på at vi får Fallout 4 til jul. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Nei, de har selvsagt ikke droppet Elder Scrolls, selv om den burde skifte navn til Action Scrolls. Dessverre kommer det en Elder Scrolls 6, og dessverre vil det nok bli enda mer actionspill og mindre rollespill enn selv Skyrim var. Ja, det er faktisk mulig. Men TES6 kommer ikke med det første. Det er fortsatt mange som av en eller allen uforklarilg grunn fortsatt spiller Skyrim, og ESO er ennå ikke blitt avlivet for sitt eget beste. Dermed vil neste spill ikke komme på en god stund. Jeg har mye mer troen på Fallout 4, Dishonored 2, eller noe helt nytt. Ikke glem at Fallout 3 kom hele tre år før Skyrim, så "den lange ventetiden" etter Skyrim er ikke så langt i sammenligning. Ja, New Vegas kom etter Fallout 3, men den var laget av Obsidian, og kom faktisk ett år før Skyrim. Så uansett har vi ventet lengre på et nytt Fallout enn et nytt Elder Scrolls. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Nei, de har selvsagt ikke droppet Elder Scrolls, selv om den burde skifte navn til Action Scrolls. Dessverre kommer det en Elder Scrolls 6, og dessverre vil det nok bli enda mer actionspill og mindre rollespill enn selv Skyrim var. Ja, det er faktisk mulig. Men TES6 kommer ikke med det første. Det er fortsatt mange som av en eller allen uforklarilg grunn fortsatt spiller Skyrim, og ESO er ennå ikke blitt avlivet for sitt eget beste. Dermed vil neste spill ikke komme på en god stund. Jeg har mye mer troen på Fallout 4, Dishonored 2, eller noe helt nytt. Ikke glem at Fallout 3 kom hele tre år før Skyrim, så "den lange ventetiden" etter Skyrim er ikke så langt i sammenligning. Ja, New Vegas kom etter Fallout 3, men den var laget av Obsidian, og kom faktisk ett år før Skyrim. Så uansett har vi ventet lengre på et nytt Fallout enn et nytt Elder Scrolls. Nu vel, tror vel kanskje at de tenker litt penger oppi det hele her også, og i den forstand så kan vi vel sikkert takke Skyrim som sannsynligvis har solgt mer enn alle andre Bethesda spill tilsammen og som gjør at de nå kan finansiere ordntlige oppfølgere til for eks Fallout og nye ES spill etc etc. Høres ut som at du spilte Skyrim vanlilla uten mods, og da har du bare såvidt luktet på den opplevelsen som egentlig ligger der, for eks Frostfall modden gjorde det hele til ett fantastisk survival spill! Prøv igjen Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Selvsagt har Skyrim solgt vanvittig mye. De to første var kun på PC. Morrowind var teksnisk sett på både konsoll og PC, men konsollversjonen var rimelig dårlig. Oblivion fokuserte mest på konsoll, hadde større budsjett og lokket med Patrick Stewart, så det solgte en god del. Skremmende mange trodde seriøst det var det første spillet i serien, nettopp fordi det var det første bra spillet til konsoll. Skyrim har enda større budsjett, og det vises på grafikken (om lite annet). Men Bethesda har også forstått at de må satse på et større marked for å selge mer, og da nytter det ikke å lage nisjespill som TES Arena, Daggerfall og Morrowind. Tror du det er tilfeldig Fallout 3 er et FPS, og ikke en "ekte" oppfølger til Fallout 1 og 2 med isometrisk perspektig, turbaserte kamper osv? Sånne spill solgte fint lite på den tiden, og selv etter spill som Divinity: Original Sin, Wasteland 2 og Pillars of Eternity vil det neppe bli en stor sjanger igjen noensinne. Folk vil ikke ha sånne spill lengre. De vil ha spill de kan sette seg ned med, gripe en gamepad og sette igang uten noe mer tull. Dermed får vi spill som Skyrim og Fallout 3. Fallout 3 er rimelig bra i seg selv, men er for "rollespill" for mange. Skyrim ser bra ut, gir en falsk følelse av at man spiller et rollespill, og at ting man gjør betyr noe. Man kan utforske i timesvis i det store kartet, men hva er vitsen når det ikke er noen farer der? Morrowind skalerte også det meste som i Oblivion og Skyrim, men selv der kunne man lett vandre steder med fiender man ikke har sjanse å overleve mot. Alt dette er borte i Skyrim. Skyrim er gått fra å være et rollespill til å bli en stor sandkasse med noen få rollespill-elementer, som strengt tatt ikke betyr stort lengre. Det er en av grunnene til hvorfor jeg er skeptisk til en Fallout 4. Jeg frykter de vil ta den enda lengre, så vi får enda mindre "ekte rollespill", og mer en stor sandkasse hvor lite vi gjør betyr noe. Men det ser jo vanvittig vakkert ut, så det kommer til å selge i bøtter og spann til folk som ikke vet bedre. Det er ikke akkurat første gang å selge til massene har ødelagt spillserier. Det sier jo sitt at Demon's Soul og Dark Souls ble hyllet for å være vanskelige igjen. Det er faktisk ikke lenge siden de ville ha vært helt vanlige spill med en helt vanlig vanskelighetsgrad, men den tiden er forbi. Massene vil ha enkle spill, så de får enkle spill. Vi andre får holde oss til indiespill. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Og ja, har spilt Morrowind, Oblivion og Skyrim, samt Fallout 3 og New Vegas, med mods. Men mods er bare en bonus. Om man "må" ha mods for å gjøre spill bra vil jeg si spillet har feilet totalt. Det blir som å dra på McDonalds og kjøoe en BicMac, og så dytte på ekstra krydder man tok med hjemmefra for å gjøre den spiselig. Uansett hvor bra sluttresultatet ble, hindrer det ikke at burgeren var uspiselig når man fikk den. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Men nå har det seg slik at omtrent alle Bethesda Game Studios sine spill er veldig «spiselige» uten mods. Mods holder spillene relevante i flere år etter utgivelse, noe jeg har nevnt tidligere i tråden. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Sorry, så ikke denne før nå. Jeg sier at de har gått tilbake til røttene om du har spilt Daggerfall. Der kunne du bokstavelig talt gjøre dette: Vent I butikk til den stenger, tømme den helt, vente til butikk åpner igjen og selge alt tilbake. I Skyrim som i Oblivion kan du ikke selge tyvegods ting til andre en fences, du kan heller ikke stjele ting i samme rom uten å bruke tipset med bøtta, ja du kan få han til å følge etter deg så løpe tilbake og stjele noe. Jo, i Skyrim kan vi rundstjele butikken rett foran øynene på fyren bak disken, og så selge alt tilbake til ham igjen. Det har jeg gjort mange ganger uten noe problem. Eller mener du det er en bug som aldri er blitt patchet? Og ja, jeg har spilt alle spillene i serien, unntatt Battlespire. De har ikke gått tilbake til røttene. Så langt derifra. Man kunne ikke stjele noe som helst i Arena heller, og absolutt ikke i Morrowind. Aner ikke om man kunne det i Oblivion, da jeg knapt gadd spillet det makkverket. Men med "tilbake til røttene" mener jeg å gjøre serien til rollespill igjen. Visste du at i Arena startet vi i hjemlandet til rasen vi valgte, og får utforske hele kontinentet? Det skulle jeg gjerne gjort i neste Elder Scrolls, men det skjer neppe. I stedet får vi nok bare et enda større og enda tommere kart, med andre mindre å utforske. Høres ut som at du spilte Skyrim vanlilla uten mods, og da har du bare såvidt luktet på den opplevelsen som egentlig ligger der, for eks Frostfall modden gjorde det hele til ett fantastisk survival spill! Prøv igjen Men nå har det seg slik at omtrent alle Bethesda Game Studios sine spill er veldig «spiselige» uten mods. Mods holder spillene relevante i flere år etter utgivelse, noe jeg har nevnt tidligere i tråden. Se svaret rett over ditt. For øvrig er mods ikke akkurat noe nytt, og slettes ikke noe Betheda har "oppfunnet". Faktisk kan vi gå helt tilbake til Doom 1 for å finne mods og map editor. Endret 20. februar 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Mods har vært siden folk kunne programmere, du finner også modifiserte NES spill. Og Doom, du ser stadig vekk artikler om nye Doom Mods, noe som betyr at ja, spillet er enda stort, men det er moddingen som har holdt det i live. Lenke til kommentar
Joffe25 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Sorry, så ikke denne før nå. Jeg sier at de har gått tilbake til røttene om du har spilt Daggerfall. Der kunne du bokstavelig talt gjøre dette: Vent I butikk til den stenger, tømme den helt, vente til butikk åpner igjen og selge alt tilbake. I Skyrim som i Oblivion kan du ikke selge tyvegods ting til andre en fences, du kan heller ikke stjele ting i samme rom uten å bruke tipset med bøtta, ja du kan få han til å følge etter deg så løpe tilbake og stjele noe. Jo, i Skyrim kan vi rundstjele butikken rett foran øynene på fyren bak disken, og så selge alt tilbake til ham igjen. Det har jeg gjort mange ganger uten noe problem. Eller mener du det er en bug som aldri er blitt patchet? Og ja, jeg har spilt alle spillene i serien, unntatt Battlespire. De har ikke gått tilbake til røttene. Så langt derifra. Man kunne ikke stjele noe som helst i Arena heller, og absolutt ikke i Morrowind. Aner ikke om man kunne det i Oblivion, da jeg knapt gadd spillet det makkverket. Men med "tilbake til røttene" mener jeg å gjøre serien til rollespill igjen. Visste du at i Arena startet vi i hjemlandet til rasen vi valgte, og får utforske hele kontinentet? Det skulle jeg gjerne gjort i neste Elder Scrolls, men det skjer neppe. I stedet får vi nok bare et enda større og enda tommere kart, med andre mindre å utforske. Høres ut som at du spilte Skyrim vanlilla uten mods, og da har du bare såvidt luktet på den opplevelsen som egentlig ligger der, for eks Frostfall modden gjorde det hele til ett fantastisk survival spill! Prøv igjen Men nå har det seg slik at omtrent alle Bethesda Game Studios sine spill er veldig «spiselige» uten mods. Mods holder spillene relevante i flere år etter utgivelse, noe jeg har nevnt tidligere i tråden. Se svaret rett over ditt. For øvrig er mods ikke akkurat noe nytt, og slettes ikke noe Betheda har "oppfunnet". Faktisk kan vi gå helt tilbake til Doom 1 for å finne mods og map editor. Du kan stjele ting i Morrowind uten problemer så lenge du ikke blir sett. Pleide og stjele våpen og armor som lå i hylla til Ra'virr i Balmora og så dra rund i byen og selge de til blant andre Meldor og Clagius Clanler. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Mods har vært siden folk kunne programmere, du finner også modifiserte NES spill. Og Doom, du ser stadig vekk artikler om nye Doom Mods, noe som betyr at ja, spillet er enda stort, men det er moddingen som har holdt det i live. Klart det er viktig å holde spill i live, men å kjøpe spill for å bruke mods er noe helt annet. Et spill må kunne leve utelukkende på hva det tilbyr ut av esken, ikke pga mods. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Mods har vært siden folk kunne programmere, du finner også modifiserte NES spill. Og Doom, du ser stadig vekk artikler om nye Doom Mods, noe som betyr at ja, spillet er enda stort, men det er moddingen som har holdt det i live. Klart det er viktig å holde spill i live, men å kjøpe spill for å bruke mods er noe helt annet. Et spill må kunne leve utelukkende på hva det tilbyr ut av esken, ikke pga mods. Det sier seg vel selv? Det fine med Fallout og TES-serien er jo nettopp at spillene bare blir bedre og bedre med tiden. Jeg spiller de når de kommer ut og noen år etterpå får jeg en enda bedre opplevelse. Endret 23. februar 2015 av Espp 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Når gikk fra å diskutere Fallout til å diskutere mods? Burde vi ikke heller lage en tråd for mods? Mods kan kort oppsummeres slik: Liker du mods? Installer Fallout: New Vegas og modden Project Nevada. Liker du ikke mods? Installer Fallout: New Vegas og modden Project Nevada. Du vil konvertere til å bli mod-fanatiker. Men om du foretrekker Skyrim: Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Håper det kommer noe info snart. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 Håper det kommer noe info snart. 14 Juni, E3 2015. Livestream fra Bethesdas første egne konferanse. Kan garantere deg at informasjon kommer der. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Jeg har begynt å spille Fallout 3 for første gang. Jeg vet ikke hvorfor jeg ventet så lenge. Jeg storkoser meg, spesielt med alle moddene til PC. Jeg håper virkelig Bethesda tar inspirasjon fra de beste moddene, spesielt til UI og slike ting som de ikke har vært så flinke til tidligere (i alle fall ikke til PC). 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Ser Bethesda har annonsert et nytt Wolfenstein, som kommer allerede i mai. Da er det neppe et nytt Wolfenstein de skal annonsere på E3. Vi er ett steg nærmere Fallout 4, folkens. 1 Lenke til kommentar
ColaKorken Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Ser Bethesda har annonsert et nytt Wolfenstein, som kommer allerede i mai. Da er det neppe et nytt Wolfenstein de skal annonsere på E3. Vi er ett steg nærmere Fallout 4, folkens. Enig der. Det eller Dishonored 2. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Ser Bethesda har annonsert et nytt Wolfenstein, som kommer allerede i mai. Da er det neppe et nytt Wolfenstein de skal annonsere på E3. Vi er ett steg nærmere Fallout 4, folkens. Enig der. Det eller Dishonored 2. Begge 2, stol på meg, BEGGE kommer på E3 og Fallout 4 blir utgitt til høsten/mot jul 2015. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Fallout 4 blir utgitt til høsten/mot jul 2015. Aldri har jeg håpet at noen skal ha mer rett enn deg når det kommer til spill! Krysser fingrene. Endret 5. mars 2015 av Espp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå