Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For min del er ikke mods det som gjør at jeg kjøper det på PC. Det er heller at man får bedre grafikk OG flyt i spillet, jeg foretrekker mus og tastatur i slike spill, og det er så utrolig mye lettere å quicksave på PC. Trykk F5 og det lagrer på et sekund. På konsoll må man trykke Start, save og så vente gjerne flere sekunder og så trykke deg tilbake. For en som liker å save ofte blir det veldig slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg der også, sett bort fra grafikken. Min litt eldre PC drar nok ikke spillet like godt som en PS4 nå, eller tja kanskje, men jeg liker også tastatur og mus bedre på alt som har med skyting å gjøre.

Mods er et enormt pluss for meg. Det tar ikke lange tiden før selskapet selv slutter å fikse på spillet og da er det opp til hver enkelt å gjøre det. Heldigvis for meg, en uten noe erfaring med å lage spill, er det mange der ute som bruker mange timer på å optimalisere, fikse bugs eller skape nytt innhold.

Skyrim hadde jeg egentlig gitt opp etter to lange forsøk, men etter litt leting etter mod ble spillet et par hakk bedre. Sist men ikke minst så syns jeg F:NV ble mange hakk bedre med alt jeg la til.

Lenke til kommentar

For min del er ikke mods det som gjør at jeg kjøper det på PC. Det er heller at man får bedre grafikk OG flyt i spillet, jeg foretrekker mus og tastatur i slike spill, og det er så utrolig mye lettere å quicksave på PC. Trykk F5 og det lagrer på et sekund. På konsoll må man trykke Start, save og så vente gjerne flere sekunder og så trykke deg tilbake. For en som liker å save ofte blir det veldig slitsomt i lengden.

Bedre grafikk og flyt? Det er jo akkurat det de ikke gjør. ;) Konsollene vil aldri bli like bra som en top-end PC, og nettopp fordi konsollene ikke er like bra vil PC-versjonene aldri klare å nå max potensiale. Hvorfor kaste bort penger på å optimalisere PC-versjonen, når de heller kan bruke tiden og pengene på å forbedre konsoll-versjonen? Den vil jo være "bra nok" uansett, og dermed er PC-versjonen "bra nok" for folk flest. Dermed sitter vi igjen med en hel drøss folk med top-end PCer som ikke skjønner bæret hvorfor PC-versjonen ser så elendig ut i forhold til rene PC-spill.

Og btw, hvor mange ganger har folk ikke klaget over at spill kjører i 30fps? Hvem sin skyld er det? ;) PC-versjonen kan glatt kjøre i 120fps om det så skal være, men konsollene holder den tilbake. Alle versjonene skal jo være så like som mulig. Når Fallout 4 kommer regner jeg det nesten som garantert at det vil kjøre i 30fps, takket være konsollene. At det har minimalt å si på opplevelsen er ikke nøye. Folk kommer til å bli overrasket og klage i ukevis, til en eller annen modder låser opp 60fps via en mod eller noe sånt.

Det samme gjelder mus og tastatur. Alt for ofte tenker utviklerne at PC-folk har lett tilgang til gamepad uansett, så hele spillet blir optimalisert for gamepad. Dermed sitter PC-folket igjen som spørsmåltegn og ikke skjønner hvorfor mus- og tastatur funker så dårlig.

Quicksave? Hvem har sagt det i det hele tatt er mulig i de fleste multiplattformspill? Vanligvis har vi ikke vanlig save engang, men det der checkpoint-systemet som er vanlig fra konsollspill.

Fallout er heldigvis et unntak fra regelen, men jeg snakker mer generelt om multiplattformspill på PC. Det blir aldri så bra som folk vil ha det til i forkant. Det seneste er Dragon Age Inquisition. Hvor mange kan ærlig si de kjøpte det på PC fordi PC-versjonen skulle være så mye bedre, og spillet levde opp til forventningene? Noen i det hele tatt? Jeg elsker det på PS4, men PC-versjonen har jeg aldri vurdert engang. Dragon Age Inquisition, Watch_Dogs, det meste fra GTA, Elder Scrolls, Alien (sett inn tilfeldig tittel her), you name it. Er det til multiplattform, er det 99% sjanse for at PC-versjonen er middelmådig eller verre.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Doom er ikke nytt lengre, så de trenger ikke en egen pressekonferanse til det. De har jo også QuakeCon til Doom. Skyrim til PS4 og XBone? Sterkt tvilsomt. De vil nok heller satse på ESO, og blir det noe Elder Scrolls til PS4 og XBone blir det vel Elder Scrolls 6. Dishonored 2 har de hintet om lenge, så det er en mulighet. Men vil tro det er nest størst sjanse for Fallout 4. Den aller største sjansen er nok å bli skuffet. Igjen.

Lenke til kommentar

Fallout IV kommer. Ser man syklus på utgivelser, ES, FO3, FNV, SKY og nå sist ESO, så ligger fallout neste i rekken ang utgivelser. Mulig vi må vente så lenge som til 2016q4. Ser for meg, naiv som jeg er, at bethesda gir oss en sneaknpeak mot jul i år. Liker å tro at bethesda har kokkulert bak i kulissene med både story og engine lenge. Fallout universet <3

Lenke til kommentar

Håper endelig de klarer å lage Fallout 4 bedre enn nr 3.

3 klarte ikke helt å få Fallout 1 og 2 feelingen. Fallout New Vegas var bedre.

Oppfølger til både Skyrim og Fallout hadde vært bra.

ESO kan dem like gjerne legge død for min del.

Lenke til kommentar

Problemet med Elder Scrolls er at ESO har kostet veldig mye å lage, så de er nødt til å holde det gående for å tjene inn utgiftene. Noe de sikker har klart allerede, men samme det. De vil jo også gå F2P snart, så de tjener nok en del da. Men så lenge de holder ESO gående får vi neppe noe mer single-player Elder Scrolls. Se f.eks på WoW. Så lenge WoW holder det gående får vi ikke noe Warcraft 4, fordi historien i WC3 ikke kan fortsette i både WoW og WC4, og de kan ikke dytte inn en historie i WoW og samtidig fortsette WoW-historien etter WC4. Det blir for komplisert for folk flest. Mange spiller også Skyrim fortsatt av en eller annen grunn, så Bethesda trenger ikke enda et Elder Scrolls. De har jo to av dem gående allerede. :)

Dishonored 2 kan bli interessant, og de har jo snakket om det en god stund. Men samtidig er det en svært liten franchise uten den helt store tilhengerskaren. Men når det en og annen gang dukker opp litt info (selv om det er falskt) om Fallout 4 klikker nesten hele internett. Da sier det seg selv at Fallout 4 kommer før eller senere, så hvorfor ikke nå? Det begynner å bli en stund siden forrige storspill fra Bethesda annet enn ESO, og ESO er "gammelt nytt" allerede.

Men persolig hadde jeg ikke hatt noe som helst imot en ny franchise som kombinerer Elder Scrolls og Fallout. Dvs postapokalypse, ørken, vinter og alt det der, men med drager, sverd, magi og monstre. Tenk Mad Max i kamp med drager. Hadde jo vært tøft. :) Sånt har skjedd mange ganger, og som regel funker det. :)

Lenke til kommentar

Multiplayer i FO4 er en tve-egget ide. Muligheten for bander (raidere, vault dwellers, factions osv) som roamer wasteland'e er litt attraktivt. men så er tanken på alt det negative som medfølger ganske så ødeleggende (cheaters, hackers osv). Men må innrømme at tanken på et mer "levende" wasteland ikke byr meg helt imot. Kommer veldig an på hvordan dette har blitt implimentert. Muligheten for fullstendig singelplayer burde være tilstede.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha en god singleplayer story og questing i en open-world enn å ha multiplayer i det hele tatt. Ofte ser man at produsentetn bruker tid på å lage 2 halvgode løsninger istedenfor for å fokusere på å lage singleplayer perfekt. Eller for den sags skyld rent multiplayer spill.

Produsentene driver også med å lage spillene alt for konsollvennlige og så porter dem over til pc etterpå. Dermed så driver det også med å "dummy-fying" av spillene også! :(

Så krysser fingre for at FO4 blir ett godt spill, men har en liten stygg magefølelse at det igjen blir ett konsoll spill med port til pc og da en veldig halvgod løsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...