Cutthroat Bill Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Takk for svar. Da blir det det neste jeg gjør. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Mye av det samme, men i tåkefylte skoger.Ok, så verdt kjøpet da skjønner jeg. Ja synes det. Historien er ganske ok. Endelig får man bruk for radaway og radx. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Mye av det samme, men i tåkefylte skoger.Ok, så verdt kjøpet da skjønner jeg. Ja synes det. Historien er ganske ok. Endelig får man bruk for radaway og radx. Brukte de endel i hovedspillet også jeg. Liker meg best ute av power armor. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Heisann. Jeg har unnlatt å fullføre main quest da jeg husker at noen tidligere spill i serien fjernet grupperinger eller muligheten til å spille videre. Uten å spoile noe, vil det å fullføre main quest fjerne elementer i spillet, eller oppdragsmuligheter, som gjør spillet kjipere? Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Starta med dette mandag og er på lvl 16 og jeg elsker det. Ikke bare fordi det tekniske og grafiske er knall men stemningen i spillet med radiokanalen "Diamond City" mens man løper gjennom et nydelig postapokalyptisk landskap er noe av det beste jeg har opplevd stemningsmessig i et spill. Eneste jeg kan plukke på til nå er at de valgte å sette hopping på trekant.. WTF? Endra før jeg starta med rundingen og da ga det mening for meg. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Heisann. Jeg har unnlatt å fullføre main quest da jeg husker at noen tidligere spill i serien fjernet grupperinger eller muligheten til å spille videre. Uten å spoile noe, vil det å fullføre main quest fjerne elementer i spillet, eller oppdragsmuligheter, som gjør spillet kjipere? Du vil etterhvert komme i konflikt med andre fraksjoner og blir nødt til å ta side. Quester hos de andre fraksjonene som du ikke har gjort vil da bli utilgjengelige. Lenke til kommentar
Fredrinco Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Får man egentlig noe igjen for settlementsen sine? Eller er de bare der for å ha noe å holde på med? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 (endret) Får man egentlig noe igjen for settlementsen sine? Eller er de bare der for å ha noe å holde på med? Mest for å bare ha noe å gjøre enn så lenge, ellers er det jo kjekt og veldig nyttig å få litt innbygere for å sette opp handleruter med andre landsbyer slik at man kan slippe alt junk i nærmeste Workshop samt finne det igjen i de andre, mest nyttig i Survival mode regner jeg med hvor man ikke kan fast travle... Endret 4. juni 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Får man egentlig noe igjen for settlementsen sine? Eller er de bare der for å ha noe å holde på med? Noe av det morsomste i spillet synes jeg. Men sånn utellingsmessig er det vel ikke så mye. Jeg er ikke ferdig med spillet så kanskje det er noe helt til sist? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Får man egentlig noe igjen for settlementsen sine? Eller er de bare der for å ha noe å holde på med? Noe av det morsomste i spillet synes jeg. Men sånn utellingsmessig er det vel ikke så mye. Jeg er ikke ferdig med spillet så kanskje det er noe helt til sist? Med mindre du spiller på survival har de ingen funksjon. Men nå skal det sies at jeg har spilt survival på en helt ny karakter (level 52, minst 80 timer) og da har settlements vist seg å være kanskje en av de aller viktigste komponentene med spillet, da men er avhengig av en seng for å lagre, og man må ha tilgang på mat og rent vann for å overleve. Har virkelig forandret opplevelsen til noe langt bedre, selv om jeg fortsatt mener Fallout 4 er rekordsvakt fra Bethesda. Håper de overrasker på E3 og allerede nå avslører et nytt TES, selv om jeg vet det aldri i verden kommer til å skje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Nytt TES eller Rage hadde vært kjekt neste søndag Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) [klipp] Fallout 4 er rekordsvakt fra Bethesda. Håper de overrasker på E3 og allerede nå avslører et nytt TES, selv om jeg vet det aldri i verden kommer til å skje. Mulig du har postet det et eller annet sted på forumet før, men det fant jeg ikke i farta. Hvorfor er Fallout 4 rekordsvakt? Fordi det ligner på Fallout 3? Jeg tenker at det ikke er helt umulig med en TES annonsering jeg. Enten det eller ny ip. Fordi det ikke er noe annet stort å annonsere nå som dl er ferdig til Fallout 4. BGS er jo en av de store kanonene og hvis de ikke annonsere noe blir de nesten glemt i virvaret til de andre produsentene. Bethesda har jo nærmest droppet E3 noen år før et par år siden, slik at de skulle få all oppmerksomhet på QuakeCon. Når de nå har bestemt seg for å dukke opp blir det nok ikke for å spille andre fiolin. Fallout 4 vant vel mest oppmerksomhet på hele E3 ifjor. Endret 5. juni 2016 av maanemann Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Jeg vil si det først og fremst er fordi Fallout 4 ikke er bedre enn forgjengeren, mens resten av bransjen stadig fornyer seg. Men det er jo sånn Bethesda ruller. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Jeg vil si det først og fremst er fordi Fallout 4 ikke er bedre enn forgjengeren, mens resten av bransjen stadig fornyer seg. Men det er jo sånn Bethesda ruller. Ikke resten av bransjen. De fleste fornyer seg ikke. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Hvis du ønsker å lese de beste argumentene for hvorfor en del mener Fallout 4 er så svakt, anbefaler jeg varmt denne gode (men veldig, veldig lange) utgreiingen: http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10267 1 Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 (endret) Jeg tror denne er linket før i tråden. RPGcodex har en lang historie med å kritisere BGS. Sånn sett ikke overraskende at også Fallout 4 "får høre det". Det virker litt som om RPGcodex egentlig aldri ville at bransjen skulle utvikle seg fra MUD og Forgotten Realms/AD&D. Det står de selvsagt fritt til å ønske. Men det blir litt urettferdig ovenfor open world cRPG'er da disse alltid vil falle utenfor det de liker, og derav få massiv kritikk. AD&D-forma vil aldri passe på openworld. Sånn sett synes jeg der faktisk er mer spennende å lese hva andre norske mener. Endret 5. juni 2016 av maanemann Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 [klipp] Fallout 4 er rekordsvakt fra Bethesda. Håper de overrasker på E3 og allerede nå avslører et nytt TES, selv om jeg vet det aldri i verden kommer til å skje.Mulig du har postet det et eller annet sted på forumet før, men det fant jeg ikke i farta. Hvorfor er Fallout 4 rekordsvakt? Fordi det ligner på Fallout 3? Jeg tenker at det ikke er helt umulig med en TES annonsering jeg. Enten det eller ny ip. Fordi det ikke er noe annet stort å annonsere nå som dl er ferdig til Fallout 4. BGS er jo en av de store kanonene og hvis de ikke annonsere noe blir de nesten glemt i virvaret til de andre produsentene. Bethesda har jo nærmest droppet E3 noen år før et par år siden, slik at de skulle få all oppmerksomhet på QuakeCon. Når de nå har bestemt seg for å dukke opp blir det nok ikke for å spille andre fiolin. Fallout 4 vant vel mest oppmerksomhet på hele E3 ifjor. Er litt vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva som gjør det, men det kan selvsagt ha en sammenheng med at Bethesda er min favorittutvikler, og jeg har skyhøye forventninger til alt de lanserer. Men kort oppsummert er det vel den elendige historien, det kjedelige kartet, den dårlige grafikken og den ustabile bildefrekvensen som for alvor tar knekken på spillet. Jeg bryr meg egentlig veldig lite om verdenen og menneskene i den, noe som ikke har vært tilfellet i tidligere Bethesda spill. Spillet føles bare veldig grunt. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Det som ødelegger gleden for mange med Fallout 4 er hovedkarakteren. Du har en bakgrunn, du har en stemme, dialogsystemet er strippet ned ganske hardt osv. For min del så betyr det ikke så veldig mye, men jeg er glad i Bioware, og de har ofte den samme teknikken på de punktene. Forskjellen er at Bioware stort sett skriver gode historier og spennende kompanjonger som går med slike design valg. Er også andre klager mot Fallout 4, men de jeg har sett mest av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Jeg personlig synes historien i F4 er spillets største svakhet, det og mangelen på valg og verdens utvikling. Vi snakker 300 år etter at bombene falt, og folk greier fremdeles ikke å produsere maling og ordentlig materialer til å bygge hus ut av. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Er litt vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva som gjør det, men det kan selvsagt ha en sammenheng med at Bethesda er min favorittutvikler, og jeg har skyhøye forventninger til alt de lanserer. Men kort oppsummert er det vel den elendige historien, det kjedelige kartet, den dårlige grafikken og den ustabile bildefrekvensen som for alvor tar knekken på spillet. Jeg bryr meg egentlig veldig lite om verdenen og menneskene i den, noe som ikke har vært tilfellet i tidligere Bethesda spill. Spillet føles bare veldig grunt. Takk for forklaring! Tøft at BGS er din favorittutvikler det er det vel for min del også. Spesielt nå som Blizzard har duppet litt de siste årene. Siden cyberpunk er litt annenrangs RPG-setting i mine øyne (skal helst være fantasy), spilte jeg ikke Fallout 3. pga all hypen kjøpte jeg Fallout 4 under tvil. Derfor har alt i Fallout 4 nyhetens interesse for meg, noe det ikke har for de som spilte Fallout 3. Cyberpunk er fortsatt ikke den settinge jeg liker best, men jeg liker Fallout 4 veldig, synes det er et solid spill. Så solid at min aversjon mot cyberpunk feies helt under teppet når jeg spiller det. Historien er litt merkelig til tider, ja, men jeg synes BGS skal ha for å la en historie som ikke tar med alle de oppbrukte elementene og klisjeene. Det er også minst en twist som bidrar til uforutsigbarhet. Det finnes kjedeligere historier der ute. Men den er ganske navlebeskuende og lite episk. Akkurat det er ikke akkurat typisk BGS nei, vanligvis er det episk og verden er helt avhengig av din rolle. Ellers virker det som om du har spilt det på konsoll(?). Kartet synes jeg er helt greit, samme med fps. Litt enig med verden og folka der. Karakterene har vel alltid vært en liten Akilles hel for BGS. Men de har tatt et lite skritt i riktig retning i Fallout 4. Med Nick Valentine og Preston Garvey som en karakterer man liker, og Piper har en personlighet. Men ja så er det alle de anonyme da. Verden kunne vært mer interessant hvis det hadde vært mer tilstedeværende konflikt. I og for seg greit at man ser BOS angripe droider her og der. Men konfliktene kunne vært skrevet bedre inn i spillet, vært mer tettsittende og spesielt BOS og Institute (men også de andre faksjonene) kunne vært litt mer interessante. Hva som er den svakeste tittelen til BGS er ikke helt lett å si. Jeg er TES lojallist og gir stående applaus til alle spillene de releaser. Men rent objektivt er det vel kanskje Oblivion som er den svakeste tittelen (basert på all kritikken). Redguard på sin side fikk ikke mye kritikk, men ble en parentes. Så mulig den tittelen også skal med i den "kåringen". Endret 6. juni 2016 av maanemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå