Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Wastland workshop ser helt uinteressant ut for meg. På mange måter er Fallout 3 og 4 ganske bra. Men man får litt inntrykk at Bethesta (eller hvordan man nå skriver det) aldri helt har "forstått" fallout. Min ultimate drøm hadde vært Fallout 1 og 2 remake i F4 motoren.

Jeg er helt enig i at denne dlc'en ikke virket spesielt "Fallout", men heller masse generelle dlc'elementer BGS har gjort før, rasket sammen og puttet i Fallout universet. Igjen må jeg trekke frem min argumentasjon om at dette ligner på utviklernes "åpne dag" i Skyrim hvor alt mulig rart dukket opp. Forskjellen på den gang og nå er det den gang stoppet på redaktør-bordet, mens slike ting i Fallout 4 når hele veien til release.

Det sagt, hadde det vært interessant å lese hvordan en Fallout 1/2 remake i Fallout 4 engine ville skilt seg fra Fallout 4 slik vi kjenner det....

Jeg har nesten ikke spilt Fallout 1. Dette fordi jeg mener at cRPG "skal" være middelaldersetting/low-fantasy eller til nød fantasy.

Fallout 4 åpnet for min del opp for muligheten av at også andre settinger kan gi en god spillopplevelse.

De friendly robotene og humoren i Fallout universet kunne jeg godt vært for uten, men humoren var det ikke akkurat noe mindre av under Interplay...(?)

Så hva er det Interplay skjønte som ikke BGS skjønner?

Offtopic: Noen som merker at automatisk linjeskift ikke fungerer i diskusjon.no-editor? (bug eller ny praksis?)

Hei du :) . Du sier at humoren kunne du vært foruten, da tror jeg kanskje ikke de eldre spillene er noe for deg, hmm kanskje F1, F2 hadde mye mer humor. Men uansett, humoren I F1 og F2 er nettopp hva de  IKKE har fått til med  de nye spillene. Ønsker ikke å si noe om de gamle eller nye spillene hadde "best" humor, men la oss bare si at de fleste som likte de gamle spillene, er enige om at F3 ikke klarte å følge opp på dette.

En annen ting er dialogen, som i de gamle spillene var betydelig bedre. Man hadde også utrolig flere valg i forhold til hva du sa og ønsket å løse situasjoner. Dialogvalgene forandret seg også etter hvor smart man var, var man utrolig dum, klarte man bare å grynte enstavelsesord. Jo smartere man var jo flere og bedre dialog valg fikk man.

Men settingen og stemningen føler jeg F3 og 4 har fått til bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du :) . Du sier at humoren kunne du vært foruten, da tror jeg kanskje ikke de eldre spillene er noe for deg, hmm kanskje F1, F2 hadde mye mer humor. Men uansett, humoren I F1 og F2 er nettopp hva de  IKKE har fått til med  de nye spillene. Ønsker ikke å si noe om de gamle eller nye spillene hadde "best" humor, men la oss bare si at de fleste som likte de gamle spillene, er enige om at F3 ikke klarte å følge opp på dette.

En annen ting er dialogen, som i de gamle spillene var betydelig bedre. Man hadde også utrolig flere valg i forhold til hva du sa og ønsket å løse situasjoner. Dialogvalgene forandret seg også etter hvor smart man var, var man utrolig dum, klarte man bare å grynte enstavelsesord. Jo smartere man var jo flere og bedre dialog valg fikk man.

Men settingen og stemningen føler jeg F3 og 4 har fått til bra :)

Hallo du! :) Og takk for svar på dette! Jeg har lurt på det en stund.

Ang. dialogvalg er nok jeg en av de som setter pris på flere dialog-valg enten det bygger opp under å grave etter informasjon, eller DnD alignments, vise faksjonstilhørighet eller bare en treffende kommentar.

Men jeg må samtidig si at når jeg spiller Fallout 4 så savner jeg ikke mer avansert dialog. Faktisk er det nesten litt befriende at man kommer seg raskt igjennom dialogvalgene.

Helt enig i det med stemningen i Fallout 4 (som jeg kjenner til). Den kunne være litt vanskelig å merke i Fallout (1) synes jeg.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Storkoser meg med fallout 4 nå etter survival mode kom til pc. En mye bedre måte å oppleve en åpen verden i mine øyne uansett om det er litt slitsomt å dø enkelte ganger.

Men plages med fall i fps når jeg spiller på enkelte områder og lurer på om andre på pc sliter med det også? Lurer på om prosessoreren er grunnen?

Sitter med en amd phenom ii x6 1090t

Lenke til kommentar

Men plages med fall i fps når jeg spiller på enkelte områder og lurer på om andre på pc sliter med det også? Lurer på om prosessoreren er grunnen?

Sitter med en amd phenom ii x6 1090t

Selv har jeg merket stutters etter Automatron dlc når jeg kommer til sanctuary, virker som den loader et eller annet. Av og til kan jeg merke mindre stutters når jeg er ute rundt omkring, men ikke så ille som når jeg kommer inn i sanctuary sona. Hadde ikke det tidligere.

Lenke til kommentar

Da har Bubbles i RPGcodex skrevet en lengre 'review' av Fallout 4. Han er ikke så positiv til spillet og han forklarer hvorfor.

http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10267

Han tar for seg alle aspektene ved Fallout 4, verdenen, karakteren, questene, kompanjongene, kampsystemet, dialogsystemet osv.

Veldig mye å lese og jeg synes han har mange gode poeng.

Godt skrevet, noen ting jeg er enig i, men stort sett uenig. Uansett det var forfriskende og lese en ordentlig og godt beskrevet mening om et spill annet enn hva du får ellers på Internett. Takker for linken. 

Lenke til kommentar

Jeg synes Fallout 4 er bedre en fallout 3 da, har spillet fallout 3 fra i dag tillig til nå, snart forseter jeg på Fallout 4, :green:

Jeg vet ikke om jeg trenger legge det her i  spoiler da, men jeg gjør det for det da. jeg har bruker paladin danse som medhjelper i Fallout 4 ved uhell testet jeg et våpen å billy sto bak meg da begynte dogmeat jage billy da :lol: 

Lenke til kommentar

Kom ut inatt faktisk, lastet det ned da. 

Har fullført en hel gjennomspilling med Survival nå, ble level 99 og gjort så og si alt som er å gjøre i spillet med tanke på oppdrag. Syntes at Survival mode utrolig godt gjennomført, hadde ingen bugs med det heller mens jeg spilte.

Mange små og kreative løsninger som spiller inn på selve kampsystemet, som at det å ta chems påvirker sult, tørst osv. Det er en pris for å bruke ting som gjør deg bedre. Eneste jeg ikke vet om jeg liker er det at du må sove for å save. Det er så og si ingen autosaves i hele spillet, og du kan bare ha 3 saves om gangen. Det jeg liker med søvn er at du kan kun få en ordentlig natt søvn i en seng. Hvis det er på en madrass eller sovepose så kan du ikke hvile deg helt ut pga det ikke er komfortabelt nok. Bare en liten ting som gjør at når du først finner en ordentlig seng så er det jubel og glede! 

Spillet krasja to ganger for meg, og den ene gangen måtte jeg spille 45 minutter om igjen, og det var surt. Veldig surt. Så kan bli ett problem, blir spennende og se om det kommer utav beta, er den tingen flest klager på.

Hvis noen har noe spørsmål om Survival så svarer jeg gjerne! Som sagt syns det er en fantastisk ting for spillet, det gjør at jeg vil spille det mer enn jeg hadde planlagt og prøve nye builds som passer til det nye de har lagt inn.

Lenke til kommentar

Da har Bubbles i RPGcodex skrevet en lengre 'review' av Fallout 4. Han er ikke så positiv til spillet og han forklarer hvorfor.

http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10267

Han tar for seg alle aspektene ved Fallout 4, verdenen, karakteren, questene, kompanjongene, kampsystemet, dialogsystemet osv.

Veldig mye å lese og jeg synes han har mange gode poeng.

Jeg visste ikke at rpgcodex fortsatt fantes! Historsk sett har rpgcodex for meg vært en site som går i dybden på cRPG, det er det også i denne reviewen. Og de har vel alltid vært meget kritiske til cRPG som ikke passer helt inn i klassisk DnD (eller kanskje jeg burde si alt som BGS har lagd). Men denne reviewen var underlig å lese, den går i dybden, men hopper ifra kraftsalver om hvor dårlig ting er til i det neste øyeblikket å si hvor utrolig bra noe er. Får litt inntrykk av at det er en skolegutt. med mye tid. som ikke vet om det er det dårligste han har spilt, eller om han liker det, for så lande på en konklusjon i klassisk rpgcodex stil.

Men disse må jo være opp i årene nå (altså ikke skolegutter)? Dette at det aller meste befinner seg på bunnen eller toppen av skalaen og svært lite er nyansert på midten kan også dog være et utslag av en bitterhet om at man kan se langt etter neste Baldurs Gate eller Neverwinter, altså at ting ikke blir som det en gang var igjen.

Reviewen åpner med en slags forståelse av hvem BGS er, men fortsetter å sammenligne spillet nærmest med pen and paper.

Jeg kjenner igjen reaksjonene mine ifra andre epgcodex-artikler nå. En blanding av at jeg synes det er tøft at det finnes web site'r som går så i dybden, og en tilstedeværende irritasjon over hvor krast det er.

Men takk for link! Jeg leste den meget lett, men det var underholdende. :thumbup:

Jeg vet at mange her i tråden er enig med han i det med settlements, men for meg er dette noe av det mest underholdene (tross at det er repetativt som annen type open-world micromanagement), men det bringer inn noe som videreutvikler (eller kan videreutvikle) sjangeren på en interessant måte.

Også merkelig med folk som har spilt et spill i 100 timer og sier at de angrer på at de har spilt det. Noen som tvinger dem til å spille? ;) Hvis det er en tøff sjef, kanskje finne seg en annen jobb...

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt i over 2 dager ( ifølge saven jeg har ) , så er det en ting jeg irriterer meg over. Forsinkelse på musa.  Jeg har prøvd å stille ned til laveste oppløsning, men det er ingen forskjell. Er det flere som merker dette?

Har ikke Fallout 4 på PC, men det er ofte musakselerasjon som er synderen. Skjønner ikke hvorfor så mange produsenter insisterer på denne drittfunksjonen.

https://www.reddit.com/r/fo4/comments/3s5x0k/fallout_4_mouse_acceleration_fix/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ikke de dyrene jeg fanger til å sloss mot hverandre.

Er det noen som har noen forslag?

Jeg har den greia som gjør at de blir snill ig beskytter gården.

Er ikke kommet så langt selv, men må du bygge den røde og blå plattformen og velge/assign et dyr til hver plattform?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke de dyrene jeg fanger til å sloss mot hverandre.

Er det noen som har noen forslag?

Jeg har den greia som gjør at de blir snill ig beskytter gården.

Er ikke kommet så langt selv, men må du bygge den røde og blå plattformen og velge/assign et dyr til hver plattform?

Ja man må bygge begge plattformene. En til hvert lag. (Rød og blå)

Jeg har bygget begge plattformene.

Men får ikke assigne dyrene til plattformene.

Lenke til kommentar

"Dyra" mine sloss ukontrollert uansett om jeg har pylonene som skal kontrollere dem på eller av. 

Så det jeg gjorde var å bygge arenaen min større. Så la jeg til en generator som gir strøm til begge burene i arenaene pluss en rekke lys.

Ta generatoren til ditt du skal stå å se på kampene, så kan bare slå av generatoren når dyra dine skal sloss, og ta den på igjen når du er ferdig.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...